Granie na polskim YouTubie w liczbach. Dużych liczbach. Kto jest rodzimym PewDiePiem?

Granie na polskim YouTubie w liczbach. Dużych liczbach. Kto jest rodzimym PewDiePiem?15.03.2016 16:00
Patryk Fijałkowski

Chyba nikogo nie zdziwi, jeśli napiszę, że reZigiusz. A kto depcze mu po piętach? I jakie gry są u nas najpopularniejsze, jeśli chodzi o ich oglądanie?

O letsplayerach mówi się u nas dużo i mam wrażenie, że zazwyczaj źle. Wiele osób nie rozumie koncepcji oglądania czegoś, w co przecież sami mogliby grać i teoretycznie bawić się znacznie lepiej. Liczby pokazują jednak, że wirtualny odpowiednik siedzenia w kilka osób przy jednym ekranie i obserwowania, jak kolega męczy się z bossem, to rozrywka bardzo pożądana i popularna. Również w Polsce.

Najpopularniejszym youtuberem growym na naszym podwórku jest oczywiście reZigiusz. Aktualnie zdobył on prawie 2 milionów subskrybentów, którzy śledzą jego poczynania i zapewnili mu już 355 314 955* odsłon i 7 784 136 kciuków w górę od początku istnienia kanału. Na ten imponujący wynik składa się 693 materiałów wideo. A kto depcze reZigiuszowi po piętach, jeśli chodzi o liczbę fanów?

  1. reZigiusz - 1 765 534
  2. Stuu Games - 1 638 425
  3. Blowek - 1 497 775
  4. skkf - 1 198 213
  5. ROJOV13 - 1 122 645
  6. IsAmUxPompa - 1 059 903
  7. Mandzio - 1 043 895
  8. Remigiusz Maciaszek - 971 697
  9. MultiGameplayGuy - 934 381
  10. JDabrowsky - 808 394
  11. izak LIVE - 796 741
  12. Masterczułek - 790 760
  13. Gimper - 789 403
  14. TheNitroZyniak - 760 561
  15. MagdalenaMariaMonika - 750 839

Największy przyrost w 2015 zaliczył kanał izak LIVE, zdobywając 696 741 subskrybentów. Biorąc pod uwagę, że z początkiem poprzedniego roku, kanał liczył sobie 100 tysięcy fanów, postęp jest bardzo duży. Warto zauważyć też, że zestawienie pierwszej piętnastki letsplayerów zamyka jedyna kobieta w towarzystwie - MagdalenaMariaMonika. Magdalena gra w wiele różnych tytułów, zarówno casualowych (The Sims 4), jak i mniej znanych (Don't Starve czy Agatha Christie: The ABC Murders), ale łatwo się chyba domyślić, co cieszy się największą popularnością...

Tak, oczywiście, że Minecraft. Dzieło Mojang jest ewidentnie najłatwiejszą przepustką do zdobycia szerszego grona odbiorców, choć niewykluczone, że w tym przypadku ich pułap wiekowy będzie dosyć niski. Wśród dziesięciu najpopularniejszych gier na polskim YouTubie znajdzie się jednak kilka pozycji, które mogą zaskoczyć (w nawiasie podana jest suma ich odsłon):

  1. Minecraft (201 466 379)
  2. Counter Strike (167 341 680)
  3. Grand Theft Auto (97 044 484)
  4. Wiedźmin (22 694 468)
  5. The Forest (21 553 640)
  6. FIFA (18 368 101)
  7. Sims (18 254 202)
  8. Worms (11 861 355)
  9. World of Warcraft (11 784 824)
  10. Binding of Isaac (11 056 841)

Osobiście najbardziej i chyba najpozytywniej zdziwiła mnie wysoka pozycja Wormsów. Wydawało mi się, że ta seria czasy świetności już dawno ma za sobą, tymczasem okazuje się, że wielu ludzi wciąż nie tylko gra, ale i ogląda cudze kreskówkowe batalie. Sam wciąż lubię odpalić World Party lub Reloaded i poczęstować kogoś Świętym Granatem lub superowcą. Ciekawe czy na świecie entuzjazm w stosunku do Wormsów jest podobny, czy może dużą rolę gra tutaj polska nostalgia? Tomek pisał niedawno o tym, że każdy ma inne dziedzictwo kulturowe, a gry nie są wyjątkiem. Ciekawie prezentuje się też obecność świetnego indyka w TOP 10 - Binding of Isaac.

O ile dobrze pamiętam polygamiowe nastroje jeśli chodzi o świat letsplayów, szczególnie polskich, nie byliście przychylni wobec tej formy rozrywki. Może w ostatnim czasie coś się zmieniło? Macie youtuberów, których lubicie oglądać? Może są to mniej przebojowe osoby, bardziej kameralne, które nie załapały się do pierwszej piętnastki zdominowanej przez młodzieżowe klimaty? Może chcielibyście na nie zagłosować?

Lenovo postanowiło przyjrzeć się sprawie growego YouTube'a (stanowiącego przecież lwią część polskiego YouTube'a ogólnie) i organizuje Lenovo Gaming Stars, czyli plebiscyt, którego zadaniem jest wybranie "najlepszych vlogerów gamingowych 2015". W ambitnym zadaniu pomóc mają gracze czy też może raczej widzowie - każdy kto zaloguje się na stronie konkursu i zagłosuje na swojego faworyta, pisząc w kreatywny sposób dlaczego właśnie on, ma szansę wygrać gamingowy laptop Lenovo Ideapad Y700. Kategorie są trzy: YouTuber Roku, YouTuberka Roku i Wideo Roku. Zwycięscy letsplayerzy zostaną wytypowani zarówno przez Was, jak i jury, w skład którego wchodzi miłościwie nam panujący Paweł Olszewski.

Skusicie się? Czy może nadal z widłami i pochodniami idziecie naprzeciw kulturze let's playów albo po prostu Was to nie obchodzi?

* wszystkie dane dotyczą końca 2015 roku

Artykuł przygotowany w ramach partnerstwa z Lenovo Gaming Stars

Patryk Fijałkowski

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.