Gdyby gry powstawały w warsztatach...

Gdyby gry powstawały w warsztatach...17.08.2009 22:39
marcindmjqtx

AMUSEMENT to francuski magazyn o grach, traktujący o nich w nieco odmienny sposób. Na próżno szukać w nim stron wypełnionych po brzegi klasycznymi tekstami czy obrazkami z gier. Periodyk w unikalny sposób przedstawia elektroniczną rozrywkę nawiązując do polityki, kultury, sztuki. Jako przykład obrazujący założenia AMUSEMENT niech posłuży załączona galeria wraz z tłumaczeniem jej opisu. Made of Myth to krótka wycieczka w świat, w którym gry nie powstawały na ekranach komputerów, lecz... w warsztatach rzemieślniczych. Musicie to zobaczyć.

Tetris

Kiedy Alexei Pajintnov zamówił pierwszą partię cegieł z zakładu Karpova Abramtseva, tamtejsi robotnicy zastanawiali się, kto mógłby być zainteresowany tymi prostokątnymi klockami. Nikt w 1985 roku nie mógł przewidzieć, że te betonowe figury Tetrimino staną się sławne na całym świecie i będą stanowić śmiertelną broń przeciwko Ameryce czasów Reagana.

Arkanoid

Wiecznie śmiały Akira Gujita scentralizował produkcję chromowanych stalowych kul oraz pustaków niezbędnych do budowy fortu DOHa. Zastosowanie różnorakich technik sprawiło, że wybrał on fabrykę Schullera, usytuowaną na przedmieściach wschodniej części Berlina. Rozpoczęta w 1986 roku współpraca trwała przez wiele lat po upadku muru berlińskiego.

Pong

Wyprodukowanie 140 tysięcy rakiet i 440 tysięcy cyfr zamówionych przez Nolana Bushnella zajęło przedsiębiorstwu Reynolds Metals trzy miesiące i dodatkowe dwa na transport towaru z Kentucky do Kalifornii. Zakończona w 1972 robota doprowadziła do odrodzenia przemysłu metalowego w Lousville.

Super Mario

W 1995 roku współpraca między farmą grzybów w Oita oraz Nissin Foods Co. w Sapporo zrewolucjonizowała techniki odżywcze tamtych czasów, przy okazji przenosząc biochemię z laboratoriów na arenę międzynarodową. Bez 750 miliardów kolorowych grzybków (shiitake) Shigeru Miyamoto przemysł przetwórczy Japonii nie przeszedłby przez lata 90. z takim optymizmem.

Sonic

Już po fakcie Yuji Naka i Hirohaku Yasuhara prawie że żałowali wyboru lokalnej odlewni zamiast zagranicznego podwykonawcy. Podczas fali upałów w lecie 1991 roku odlewnia metalu Yokohama Seitetsujo musiała utrzymywać na raz 4 zespoły, aby wyrobić się w limicie czasowym. Od tamtego czasu ponad 32 miliardy mosiężnych pierścieni zostało odlanych w tych tradycyjnych formach.

[via AMUSEMENT]

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.