FAQ: Red Dead Redemption

FAQ: Red Dead Redemption17.05.2010 10:01
marcindmjqtx

Premiera Red Dead Redemption już w tym tygodniu. W związku z tym przygotowaliśmy dla Was krótkie zestawienie najważniejszych informacji, które zostały dotąd o tej grze upublicznione.

Tło fabularne Read Dead Redemption to western. Nie moglibyśmy zdradzić szczegółów fabuły gry, nawet gdybyśmy chcieli, bo producenci do tej pory trzymają ją w tajemnicy. Skrótowo można natomiast powiedzieć, że wcielimy się w twardziela imieniem John Marston, który jest byłym rewolwerowcem. Byłym? Nie do końca, bo nie da się przecież tak łatwo zerwać z przeszłością. Trzeba nam będzie zmierzyć się z demonami przeszłości i dawnymi przyjaciółmi - tym bardziej, że chodzi o rodzinę bohatera... Inną świetną grą o Dzikim Zachodzie jest Call of Juarez: Więzy Krwi - druga część westernu, którą polska firma Techland wydała niespełna rok temu.

Model rozgrywki Skoro RDR jest westernem, to nie mogło być inaczej - jest to gra akcji (z widokiem trzecioosobowym), w której będziemy strzelać do bandytów i do stróżów prawa, pojedynkować się, jeździć konno, bronić konwojów i pociągów lub napadać na nie - czyli wszystko to, co tygryski rewolwerowcy lubią najbardziej. Świat gry ma być bardzo rozległy i otwarty - oznacza to, że będziemy mogli albo skupić się na głównym wątku fabularnym, albo swobodnie odkrywać uroki Dzikiego Zachodu. Najważniejsze cechy Rockstar San Diego, autorzy Red Dead Redemption, nie mieli wcześniej zbyt wiele wspólnego z serią Grand Theft Auto - bardziej są znani z wyścigowych Midnight Club. Nie można oczywiście zapomnieć o Red Dead Revolver z PS2 i Xboksa.

1. Pięć trybów rozgrywki wieloosobowej. W Red Dead Redemption będziemy mieć do dyspozycji pięć trybów wieloosobowych opartych na wzajemnym konkurowaniu ze sobą graczy: shootout (czyli deathmatch - każdy walczy z każdym), gang shootout (walka dwóch drużyn), hold your own (westernowa odmiana trybu capture the flag z tą różnicą, że zamiast za flagi - każda drużyna broni worka ze złotem), gold rush (zbieramy worki ze złotem rozsiane po mapie), grab the bag (znowu wór w roli głównej - tym razem jeden. Trzeba go zdobyć i przenieść do bazy). Filmik prezentujący poszczególne tryby obejrzycie tutaj. 2. Trzy poziomy trudności - RDR będzie pierwszym tytułem firmy Rockstar, w którym będziemy mieli dostępne trzy poziomy trudności. Szczegóły dotyczące każdego z nich znajdziecie tutaj.

3. Free Roam - czyli swobodna tułaczka dla maksymalnie szesnastu osób. Twórcy zapowiedzieli, że w trybie multi udostępnią cały ogromny - i otwarty! - świat z kampanii dla pojedynczego gracza. Tułać będzie się można w ośmioosobowej grupie lub solo. Uatrakcyjnić to wszystko ma możliwość swobodnego przeskakiwania pomiędzy różnymi formami zabawy multi - od walki każdy na każdego, przez pojedynki grup aż po... polowanie na dzikiego zwierza. Szczegóły na filmiku.

Edycja kolekcjonerska Red Dead Redemption oprócz gry i płyty ze ścieżką dźwiękową zawiera dodatki dla naszego bohatera: strój zabójcy (lepsza precyzja mierzonych strzałów), złotą broń (generuje więcej punktów sławy, za które odblokowujemy dodatkowe misje) i bojowego rumaka. Cena kolekcjonerki: 279,90 zł.

4. Nagroda za twoją głowę - jeśli na wirtualnym Dzikim Zachodzie będziemy popełniać przestępstwa, zostanie za nas wyznaczona nagroda. Niby nic nowego, bo w każdej części GTA działał dosyć podobny mechanizm: im więcej nabroisz, tym bardziej policja (i wojsko) będą cię poszukiwać. Po pierwsze jednak - w RDR można założyć bandanę na twarz, co sprawi, że trudniej nas będzie rozpoznać. Po drugie - można tu zapolować na innych wyjętych spod prawa i zgarnąć wyznaczoną za nich nagrodę. Po której stronie zamierzacie stanąć?

5. Rozwój - nagrodą za wykonywanie kolejnych zadań w grze będzie odblokowanie nowych typów broni, a także... nowych wierzchowców. Bo jednak robi różnicę, czy gonimy bandytę/szeryfa, jadąc na silnym rumaku, czy na starym mule, prawda?

Na koniec - ostatni zwiastun gry:

zebrał i opracował: Piotr Kubiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.