Fani poszli za Nindżą do Mixera – popularność platformy rośnie

Fani poszli za Nindżą do Mixera – popularność platformy rośnie05.08.2019 12:34
Tatiana Kowalczyk

W weekend streamerowi stuknęło 500 tysięcy subskrybentów.

Pod koniec zeszłego tygodnia Łukasz pisał o zamieszaniu wokół jednego z najpopularniejszych streamerów na świecie. Ninja ogłosił ku zaskoczeniu wszystkich, że opuszcza Twitcha na rzecz znacznie skromniejszej jeśli chodzi o popularność platformy, Mixera, dla którego od teraz streamuje na wyłączność. A jako że Mixer należy do Microsoftu, powody zmiany są raczej oczywiste; Blevins stał się jeszcze bogatszy. A ile kosztowała Xboksa ta inwestycja? Cóż... niemało. Nieoficjalne ploteczki wskazują, że mogło to być nawet 50 milionów dolarów (!).

Minęło kilka dni i póki co wygląda na to, że Ninja podjął dobrą decyzję. Jego kanał na Twitchu co prawda stracił w międzyczasie zweryfikowany status, przysługujący partnerom platformy, a na stronie głównej profilu widnieje komunikat: „Streamer Ninja, którego szukasz, jest w innym zamku”, ale jeśli chodzi o subskrypcje na Mixerze, nie ma na co narzekać. "Influencer" radośnie wgryza się w tort, bo w weekend udało mu się dobić do 500 tysięcy. W tym momencie liczba wynosi ponad 600 tysięcy, a kanał osiągnął już prawie 4 miliony wyświetleń, wskakując do grona pięciu najpopularniejszych na Mixerze. Na Twitchu śledziło go ponad 14 milionów osób.

Mixer zaliczył bardzo słaby start. Jest na rynku już od stycznia 2016 roku, a mimo to w drugim kwartale tego roku osiągnął zaledwie 119 milionów godzin czasu oglądania, jak podaje Streamlabs w swoim raporcie. Z drugiej strony to jednocześnie wzrost o 357% w kontekście zeszłego roku, więc jest jednak tendencja wzrostowa. Dla porównania, Twitch w tym samym okresie może się pochwalić liczbą zupełnie innej skali - 2,7 miliarda obejrzanych godzin.

Tatiana Kowalczyk

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.