Empik sprzedawał Mad Maksa na PS4 za 129 zł. Po fali krytyki związanej z anulowaniem zamówień oferuje bony w wysokości 120 zł

Empik sprzedawał Mad Maksa na PS4 za 129 zł. Po fali krytyki związanej z anulowaniem zamówień oferuje bony w wysokości 120 zł28.08.2015 17:28
marcindmjqtx

Kto daje i zabiera, ten się w piekle poniewiera. Ważne jednak, że gigant chce ostatecznie wyjść z sytuacji z twarzą.

Pomyłki zdarzają się każdemu. Ważne jest, jak sobie z takimi pomyłkami ktoś radzi. Ostatnia wpadka Empiku wskazywała, że gigant zupełnie nie umie po potknięciu wstać z twarzą. W internecie wybuchła jednak taka wrzawa, że w końcu musiał się trochę ugiąć...

Wczoraj w internetowym sklepie Empiku pojawił się Mad Max na PlayStation 4 w niesamowicie korzystnej cenie 129,99 zł. Była to zniżka z 269,99 zł, więc łatwo się domyślić, że oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Wielu graczy legalnie zakupiło tytuł i doprowadziło transakcję do końca. Wszystko wyglądało dobrze i zgodnie z regulaminem. Do dzisiaj.

Zapas zamówionych przez Ciebie produktów został wyczerpany u naszych dostawców. W związku z czym nie będziemy w stanie dla Ciebie zrealizować Twojego zamówienia. Informację o takiej treści otrzymali wszyscy, którzy wczoraj szczęśliwie zakupili Mad Maksa. Oczywistym jest, że była to tylko niezdarna próba naprawienia błędu kogoś, kto niefortunnie wycenił grę. Tak czy inaczej można było się pokusić o bycie szczerym z klientem, a nie tworzyć dziwną farsę o wyczerpaniu nakładu gry, która swoją premierę ma za kilka dni.

Sprawa była nieciekawa nie tylko ze względów czysto etycznych, ale i prawnych. Regulamin Empiku jasno bowiem określa, że w przypadku gdy realizacja zamówienia nie jest możliwa, klient ma prawo albo samodzielnie je anulować, albo ustalić nową datę realizacji. Żeby było śmieszniej, Cenega (wydawca Mad Maksa) po zapytaniu o stan magazynów Empiku odpowiedziała:

(...) z naszych informacji wynika, że jeszcze powinni mieć jakiś stan magazynowy. Może akurat w tym punkcie się skończył tytuł. Jak widać - intryga grubymi nićmi szyta. Fala krytyki jaka spadła dzisiaj na Empik skłoniła jednak firmę do podjęcia akcji łagodzących. Jak możemymy przeczytać na Facebooku:

Drodzy fani gry Mad Max. Najmocniej przepraszamy za sytuację, która miała miejsce wczoraj. Gra Mad Max w wersji na PS4 z dodatkiem w postaci otwieracza cieszyła się wśród klientów empik.com ogromnym zainteresowaniem. Limitowany nakład produktu bardzo szybko został wyczerpany, a z powodu błędu na karcie produktu widniała nieprawidłowa informacja o dostępności towaru w sklepie internetowym. Wszyscy klienci, którzy złożyli zamówienie i otrzymali informację o wyczerpanym nakładzie, otrzymają zwrot środków oraz bon prezentowy w wysokości 120 zł na zakupy w empik.com. W przypadku pytań, prosimy o kontakt z działem obsługi klienta na adres obsluga.klienta@empik.com lub pod numerem telefonu +48 22 462 72 50. Nie wiadomo ile prawdy jest w tym, że "limitowany nakład produktu bardzo szybko został wyczerpany", ale najważniejsze, że Empik poszedł po rozum do głowy i uhonorował zamawiających bonem w wysokości 120 zł. Ten pojawi się na kontach klientów najpóźniej do wtorku i będzie do wykorzystania w dowolny sposób na stronie sklepu. Możliwe będzie oczywiście kupno Mad Maksa za 247,99 zł i opłacenie części kosztów otrzymanym bonem. Tymczasem premiera gry już 1 września.

[źródło: Empik]

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.