Electronic Arts wierzy w długi cykl konsol

Electronic Arts wierzy w długi cykl konsol14.03.2009 11:00
marcindmjqtx

Czy wiecie, że 45% konsol PS2 sprzedało się dopiero, gdy cena sprzętu spadła do poziomu 149$ (i niżej)? To tłumaczy właśnie, dlaczego Electronic Arts wierzy w długi cykl aktualnej generacji konsol. Jak stwierdził Eric Brown, CFO frmy:

Dotychczas byliśmy świadkami jednej znaczącej obniżki. Czujemy, że przed nami jest długa droga, a największa sprzedaż sprzętu będzie miała miejsce przy niższych cenach.

Mówiąc o znaczącej obniżce, Eric Brown ma na myśli wrześniowy spadek ceny Xboxa 360 do poziomu 199$ (chodzi o model Arcade). Przed tym wydarzeniem, obie konsole (PS3 i Xbox 360) szły zasadniczo łeb w łeb, dopiero ww. obniżka dała Microsoftowi 40 proc. kopa. Paradoksalnie, Nintendo dalej wyprzeda sprzedażą konkurencję (i to razem wziętą), mimo ceny Wii na poziomie 249$.

Nie tylko spadek cen przyczynia się do przedłużenia cyklu. W tej generacji ogromny nacisk został położony na DLC, czyli dodatkową zawartość do pobrania. Dla Electronic Arts to ok. 300 milionów dolarów zarobionych przez 3 kwartały tego roku fiskalnego. W czwartym firma przewiduje jeszcze dodatkowe 100 milionów. A w roku fiskalnym 2010 DLC stanowić będzie jeszcze ważniejsze źródło dochodu dla wydawcy - mówi się o 20-25 proc. wzroście względem tego roku. Dla porównania, w trzecim kwartale tego roku fiskalnego Electronic Arts straciło 641 milionów dolarów. Zatem zyski z DLC mogą naprawdę nieźle podreperować bilanse.

Nawiązując do strat. Eric Brown przyznał, że firma przeznaczała zbyt duże kwoty na marketing gier tuż przed ich premierą. Teraz to się zmieni - Elektronic Arts chce bardziej postawić ma marketing wirusowy i stricte w sieci tak, aby robić szum wokół swoich tytułów na długo przed ich wypuszczeniem na rynek. Oczywiście, płatna zawartość będzie dalej częścią strategii firmy, jako element kampanii reklamowej już po premierze.

Słowa Browna dają trochę do myślenia. W działaniach Electronic Arts widzę przede wszystkim zabezpieczenie się przed skutkami kryzysu. Cięcia były nieuniknione, ale strategia firmy wydaje się prawidłowa. Nikt zapewne nie myśli w tej chwili o rychłym wprowadzeniu kolejnej generacji sprzętu, a do tego należy pamiętać, że - mimo iż od premiery Xboxa 360 miną niedługo 4 lata - wciąż nie została przekroczona magiczna bariera 99$ za konsolę.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.