Dzieci cyfrowego świata: grają w gry wideo, ale nie potrafią jeździć na rowerze

Dzieci cyfrowego świata: grają w gry wideo, ale nie potrafią jeździć na rowerze22.11.2011 17:51
marcindmjqtx

Blog <a href="http://www.k5learning.com"><strong>K5 Learning</strong></a> opublikował interesującą prezentację na temat współczesnych, amerykańskich dzieci. Choć nie do końca zawarte tam dane odnoszą się na pewno do Europy czy Polski, to jednak warto rzucić na nie okiem.

Blog K5 Learning opublikował interesującą prezentację na temat współczesnych, amerykańskich dzieci. Choć nie do końca zawarte tam dane odnoszą się na pewno do Europy czy Polski, to jednak warto rzucić na nie okiem.

20111122175148kutera RED C:Documents and SettingsjakubwUstawienia lokalneTemporary Internet FilesCon... jakubw word Komputerowe dzieci

Dzieci w USA grają w gry wideo, ale nie potrafią jeździć na rowerze.

Blog K5 Learning opublikował interesującą prezentację na temat współczesnych amerykańskich dzieci. Choć nie do końca zawarte tam dane odnoszą się na pewno do Europy czy Polski, to jednak warto rzucić na nie okiem.

Prezentujemy najciekawsze dane:

1. Więcej dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi grać w gry wideo, niż jeździć na rowerze.

2. 19 procent dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi uruchomić aplikację na smartfonie. Tylko 9 proc. potrafi zawiązać sznurówki.

3. Dzieci w wieku do 8 lat spędzają średnio dziennie: godzinę i 44 minuty na oglądaniu telewizji; 29 minut na czytaniu, tyle samo na słuchaniu muzyki, 25 minut na graniu w gry wideo i 5 minut na korzystaniu z nowoczesnych urządzeń mobilnych (smarftony, tablety itp.).

4. Dzieci w wieku od 8 do 18 lat spędzają dziennie 7 godzin i 38 minut na korzystaniu z mediów w celach rozrywkowych (w 2004 roku było to 6 godzin i 30 minut). Warto jednak zaznaczyć, że z niektórych korzystają symultanicznie i w ten sposób „pakują” w tych ponad 7 godzinach 10 godzin i 45 minut.

5. Dzieci w wieku poniżej dwóch lat spędzają dwa razy więcej czasu na oglądaniu telewizji niż na słuchaniu, jak ktoś im czyta.

6. 53 proc. dzieci w wieku od 2 do 4 lat korzystało z komputera. W przypadku przedziału od 5 do 8 lat odsetek ten wynosi 90 procent.

7. Jedna czwarta dzieci poniżej trzeciego roku życia codziennie korzysta z internetu. W przypadku dzieci do lat pięciu - już połowa.

8. 51 proc. dzieci w wieku do ośmiu lat grało w grę konsolową. 81 proc. w przypadku dzieci w wieku od 5 do 8 lat. 17 proc. dzieci w wieku od 5 do 8 lat gra codziennie, 36 proc. - przynajmniej raz w tygodniu.

9. W 2004 roku 18 proc. dzieci w wieku od 8 do 18 lat miało iPoda. W 2009 roku - już 76 proc.

Świat zmienia się na naszych oczach...

Pełną prezentację możecie znaleźć pod tym adresem. Poniżej prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem dane.

1. Więcej dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi grać w gry wideo, niż jeździć na rowerze.

2. 19% dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi uruchomić aplikację na smartfonie. Tylko 9% potrafi zawiązać sznurówki.

3. Dzieci w wieku do 8 lat spędzają średnio dziennie: godzinę i 44 minuty na oglądaniu telewizji; 29 minut na czytaniu, tyle samo na słuchaniu muzyki, 25 minut na graniu w gry wideo i 5 minut na korzystaniu z nowoczesnych urządzeń mobilnych (smarftony/tablety itp.).

4. Dzieci w wieku od 8 do 18 lat spędzają dziennie 7 godzin i 38 minut na korzystaniu z mediów w celach rozrywkowych (w 2004 roku było to 6 godzin i 30 minut). Warto jednak zaznaczyć, że z niektórych korzystają symultanicznie i w ten sposób "pakują" w tych ponad 7 godzinach 10 godzin i 45 minut.

5. Dzieci w wieku poniżej dwóch lat spędzają dwa razy więcej czasu na oglądaniu telewizji niż na słuchaniu, jak ktoś im czyta.

6. 53% dzieci w wieku od 2 do 4 lat korzystało z komputera. W przypadku przedziału od 5 do 8 lat odsetek ten wynosi 90%.

7. Ćwierć dzieci poniżej trzeciego roku życia codziennie korzysta z sieci. Połowa w przypadku dzieci do lat pięciu.

8. 51% dzieci w wieku do ośmiu lat grało w grę konsolową. 81% w przypadku dzieci w wieku od 5 do 8 lat. 17% dzieci w wieku od 5 do 8 lat gra codziennie, 36% - przynajmniej raz w tygodniu.

9. W 2004 roku 18% dzieci w wieku od 8 do 18 lat miało iPoda. W 2009 roku - już 76%.

To oczywiście tylko suche dane, które trzeba jeszcze poddać analizie, zanim wyciągnie się wnioski. Czy nie są jednak... interesujące?

Świat zmienia się na naszych oczach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.