Dyrektor marketingu Xboksa tłumaczy Quantum Break na PC i potwierdza brak SteamWorks

Dyrektor marketingu Xboksa tłumaczy Quantum Break na PC i potwierdza brak SteamWorks14.02.2016 16:15
Oskar Śniegowski

Konkretnie to wyniki finansowe Ubisoftu. Natomiast o nowej grze Remedy opowiada Aaron Greenberg.

Zupełnie niezapowiedziane ogłoszenie ze strony Microsoftu wstrząsnęło w czwartek całą branżą i wywołało istne tsunami komentarzy na niezliczonych forach, portalach i wszelkich innych stronach traktujących o grach, oraz pozwalających wyrażać użytkownikom swoją opinię. Quantum Break, największa i najlepiej zapowiadająca się produkcja na wyłączność stworzona specjalnie dla Xboksa One, pojawi się jednocześnie na konsoli i komputerach osobistych z systemem Windows 10.

EXCLUSIVE Quantum Break Gameplay

Jedni byli zachwyceni, inni zdruzgotani. Nikt nie pozostawał obojętny. Dlatego głos w tej sprawie zabrał Aaron Greenberg, szef marketingu całej xboksowej dywizji Microsoftu. W rozmowie z „Majorem Nelsonem” skomentował sytuację oraz zapewnił, że Xbox pozostaje oczkiem w głowie Giganta z Redmond, natomiast obecne posunięcie zostało wykonane, aby pomóc „rozwinąć growy ekosystem” dziesiątki (to nie było planowane z dnia na dzień). Jeżeli korzystacie z systemów Windows, to zapewne zdążyliście zauważyć jak agresywnie Microsoft promuje jego najnowszą odsłonę, a czwartkowa zapowiedź jest kolejnym elementem układanki. Oddaje głos Aaronowi:

Najważniejsze słowa padły jednak chwilę po tych ckliwych tłumaczeniach i obowiązkowym PR-owskim gadaniu. Greenberg potwierdził, że dzieło Remedy Entertainment będzie dostępne wyłącznie na pośrednictwem Windows Store. Podobna polityka zostanie zastosowana w przypadku Fable Legends. „Budowanie growego ekosystemu” wymaga fundamentów, którymi staną się między innymi te produkcje.

O wiele ciekawsze wieści płyną natomiast wprost ze słonecznego Montreuil, gdzie swoją główną siedzibę posiada Ubisoft. Raporty finansowe francuskiego wydawcy pozwalają budować bardzo interesujące teorie. Okazuje się, że posiadacze Xboksów One wydają na gry tego wydawcy średnio o 25% więcej niż właściciele konkurencyjnego sprzętu. Na każdego dolara wydanego na PlayStation 4 przypada 1,25$ wydanego na XOne. To z kolej pozwala stwierdzić, że Xbox One posiada wyższy wskaźnik „attach rate” (nie ma oficjalnego polskiego tłumaczenia, nazwę go „wskaźnikiem przywiązania”), który mierzy ile kopii danego oprogramowania zostało sprzedane na dane urządzenie zestawiając to z liczbą konsol na rynku. Nawet mimo wygranej przez Sony bitwy na ilość, Microsoft może walczyć i odgryzać się na polu jakości swojej bazy użytkowników, co powinno być wystarczającą zachętą dla producentów third party, aby dalej tworzyć gry na obydwie platformy.

Jednak zestawiając kwartalne wyniki PlayStation 4 i Xboksa One, konsola Sony odpowiedzialna jest za wynik sprzedaży aż o 51,8% wyższy w bezpośrednim porównaniu. Mimo wszystko to przepaść o wiele mniejsza niż w przypadku ilości sprzedanego sprzętu. Na rynku znajduje się około 36 milionów PS4 i 19 milionów XOne, co z kolei przekłada się na wynik o 89% lepszy dla japońskiego producenta. Lepszy ARPU ("Attach Rate Per User") pozwolił Microsoftowi zmniejszyć dystans przynajmniej na papierze.

[Źródło: Gamespot & VentureBeat]

Oskar Śniegowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.