Do 2021 roku ma sprzedać się 17 milionów Xboksów One X. Czy to dużo?

Do 2021 roku ma sprzedać się 17 milionów Xboksów One X. Czy to dużo?28.06.2017 14:53
Bartosz Stodolny

Szacunki bardzo ambitne, tylko czy producent im podoła?

Wraz z prezentacją Xboksa One X na konferencji Microsoftu poznaliśmy cenę nowej-starej konsoli producenta. 499 dolarów to sporo nawet jak na zachodniego odbiorcę. U nas dochodzi jeszcze chory przelicznik 1 dolar = 1 euro, VAT (amerykanie podają ceny bez podatku) oraz marże dystrybutorów i pośredników. Do tego fakt, że najmocniejszy Xbox nie jest dla każdego; to bardziej konsola dla entuzjastów i osób, które nie chcą wydawać dużych pieniędzy na peceta dającego te same możliwości graficzne. Zresztą sam Phil Spencer otwarcie mówi, że One X to konsola premium, nie dla każdego.

Xbox One X – E3 2017 – World Premiere 4K Trailer

To wszystko może stanowić wyzwanie dla Microsoftu i jeśli wierzyć agencji DFC Intelligence, do roku 2021 nabywców ma znaleźć 17 milionów konsol. Jest to mniej więcej połowa tego, ile mamy obecnie Xboksów One (mówi się o około 30 milionach konsol, choć Microsoft danych nie podaje). Idąc po linii najmniejszego oporu wychodzi około 4 miliony konsol rocznie, a tych 17 milionów ma rozszerzyć bazę posiadaczy rodziny Xbox One do 63 milionów.

Dla porównania, już dziś w naszych domach jest ponad 60 milionów PS4, a mocniejsza wersja Pro stanowi 20% sprzedaży nowych konsol. 4 miliony rocznie to też kiepski wynik w porównaniu z takim Switchem, którego w niecałe dwa tygodnie od premiery sprzedało się 1,5 miliona sztuk na całym świecie, ale mówimy tu o sprzęcie tańszym, na który fani Nintendo czekali latami, więc wróćmy do porównania z PS4 Pro.

Daniel Ahmad przygotował zestawienie sprzedaży konsol poprzedniej i obecnej generacji. Wynika z niego, że przez 14 kwartałów od premiery, PS4 sprzedało się w 60 milionach egzemplarzy, co zgadza się z dostępnymi informacjami. Pro jest na rynku od listopada ubiegłego roku, zatem od 12 kwartału sprzedaży PS4. W okresie od 12 do 14 kwartału sprzedało się około 13 milionów konsol Sony, z czego 20%, czyli około 2,5 miliona, to PS4 Pro. Jeśli trend się utrzyma, będzie można mówić o 5 milionach sztuk mocniejszego PlayStation rocznie, choć obstawiam liczby zbliżone do Xboksa.

Nie jest to wielka różnica zważywszy na fakt, że Pro jest tańsze od Xboksa One X, a PS4 ma więcej ciekawych gier na wyłączność. Pytanie jednak, czy dane nie są przewartościowane. No i pamiętajmy, że sprzedaż mocniejszej konsoli zależy tak naprawdę od dwóch czynników. Pierwszym są exclusive’y, z którymi jest dość krucho. Drugim jest podejście samych deweloperów, nie tylko tych first party. W przypadku PS4 Pro wcale nie są oni tak chętni do robienia lepszych graficznie gier.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.