Dlaczego cyfrowe gry potrafią być droższe od pudełkowych? Sprawę wyjaśnia CEO Ubisoftu

Dlaczego cyfrowe gry potrafią być droższe od pudełkowych? Sprawę wyjaśnia CEO Ubisoftu10.07.2015 15:36
marcindmjqtx

Dobrych kilka lat temu wierzono, że cyfrowa dystrybucja przyniesie nie tylko wygodę, ale i znaczący spadek cen gier, bo znikają koszty dystrybucji, tłoczenia, składowania itd. Rzeczywistość okazała się zgoła inna.

Zamiast rewolucji dostaliśmy perfidny cios w szczepionkę. Kupowanie premierowych edycji gier w cyfrowej dystrybucji, to zwykle złe albo bardzo złe rozwiązanie. Ta sama, a czasami nawet wyższa cena, ciężka sprawa ze zwrotem produktu (przynajmniej Steam się za to wziął), nie oferują żadnej wartości dodanej i ciężej je sprzedać (o ile w ogóle można to zrobić nie łamiąc prawa).

Dlaczego tak się stało? Dlaczego coś, co miało zmienić branżę, zostało tak stłamszone? Na całą sprawę postanowił rzucić trochę światła Yves Guillemot, CEO Ubisoftu. W czasie wczorajszej „odezwy do inwestorów”, powiedział:

Rynek cyfrowy jest bardziej reaktywny niż to, co umieszczamy w sklepach, ale w tym samym czasie na konsolach zmienia się on wolniej niż na PC. Co możemy powiedzieć, to fakt, że kiedy gry mają na karku więcej niż rok, to gałąź cyfrowa jest bardziej dynamiczna na konsolach, gdyż w sklepach znajduje się mniej egzemplarzy produktu. To nowy biznes, nowy trend i myślimy, że z czasem się to unormuje, ale obecnie obserwujecie najróżniejsze ceny, których wysokość zależy od tego, kto robi promocję w danym tygodniu. Guillemot podał przykład PC jako rynku, na którym polityka cenowa jest bardziej agresywna i ceny zmieniają się zaraz po premierze. Powiedział również, że na podobną sytuację na rynku konsolowym poczekamy „jeszcze trochę czasu”. Kilka zdań od siebie dorzucił również Alain Martinez, CFO Ubisoftu:

Nie sprzedamy cyfrowej gry za cenę niższą od tej wyznaczonej dla fizycznej kopii. Po kilku tygodniach albo miesiącach rzeczy mogą się zmienić i tak jak powiedział Yves, czasami Amazon może mieć promocję, której nie ma GameStop, ale wtedy my możemy zareagować na rynku cyfrowym.  Odważną rozgrywkę na tym polu prowadzimy na PC, gdzie rynek cyfrowy jest bardzo, bardzo silny. Mamy tendencję do bycia bardziej konserwatywnymi na konsolach i bardziej elastycznymi na PC. Wydaje się, że takie podejście ma sens, gdyż przynosi firmie ogromne zyski. Udział komputerów osobistych sięga w nich aż 23%.

[Źródło: VG247]

Oskar Śniegowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.