Dla pudełkowych wydań indyków nie ma miejsca? Błąd, spójrzcie chociażby na Rocket League

Dla pudełkowych wydań indyków nie ma miejsca? Błąd, spójrzcie chociażby na Rocket League13.04.2017 12:05
Adam Piechota

Już pękł milion. To zresztą nie jedyny podobny przypadek.

Czy hity z rynku niezależnego mają szansę również na pudełkowy sukces? Na przykładzie nagłego zjawiska od Psyonix, czyli świetnego Rocket League, widzimy, że zdecydowanie tak. Jak donosi Games Industry, fizyczna wersja samochodowej piłeczki trafiła już do miliona domów. To szczególny wynik, bo Rocket League a) zadebiutował w cyfrze, b) w dniu premiery dostępny był jako "darmówka" w PlayStation Plus, c) przekroczył łącznie dziewięć milionów sprzedanych kopii na Steamie, w PSN i Xbox Live. Nie jest zatem tak, że ludzie czekali na wydanie pudełkowe. To przeznaczone było, jak sądziłem, raczej dla kolekcjonerów i reprezentantów "starej szkoły", którzy muszą kupioną pozycję postawić na półce.

W jakiś sposób swoją cegiełkę dokłada także magiczny świat Nintendo. Super Bomberman R, pomimo radykalnej ceny, jest najlepiej sprzedającą się odsłoną serii od dłuższego czasu. Fizyczne wydanie The Binding of Isaac rozeszło się jak świeże bułeczki, więc developer szykuje następne, z inną okładką. A ludzie (nawet w Polsce, czego dowód widziałem wczoraj na Facebooku) importują z Japonii I Am Setsuna (posiada angielskie napisy), byle tylko mieć tę pozycję w swojej kolekcji. Switchowcom nie przeszkadza nawet fakt, że pudełkowa edycja oznacza automatycznie większy niż w przypadku innych platform wydatek.

Nie dowiedzieliśmy się co prawda niczego, czego nie podejrzewamy podskórnie od dawna. Indyki są już tak znaczącą częścią naszego hobby, że wcale nie powinny unikać półek sklepowych. Ale wiadomo - gdyby Rocket League zostało wydane wyłącznie w formie materialnej, nigdy nie stałoby się tak kolosalnym sukcesem. Trzeba to umiejętnie łączyć. Ja najchętniej przeważającą większość swojej elektronicznej kolekcji położyłbym na półce.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.