Destiny może być "najdroższą nową marką w historii"

Destiny może być "najdroższą nową marką w historii"31.12.2012 10:35
marcindmjqtx

Czyli branżowi wróżbici wróżą budżet nowej gry, jaka Bungie robi dla Activision.

Superannuation to branżowy szperacz, który nie raz dogrzebywał się wcześniej do ciekawych informacji, które potem znajdowały swoje potwierdzenie. Dzisiaj na Twitterze podzielił się swoimi przemyśleniami dotyczącymi Destiny, czyli pierwszego multiplatformowa gra Bungie stworzona po "epoce Halo", na dodatek wydawana przez Activision.

Destinty może być najdroższą nową marką w historii - cały koszt pierwszej gry (łącznie z marketingiem) najprawdopodobniej będzie miał dziewięć cyfr. Actvision wydaje się chcieć zrobić z Destiny jedną ze swoich głónych marek, obok Skylanders i Call of Duty, z oddzielnym zespołem marketingowym i tak dalej. Dlatego też jestem zdziwiony, że Destiny nie pojawiło się w jakiś sposób na VGA, podejrzewam jednak, że zobaczymy je na długo przed E3. Najmniejsza dziewięcio-cyfrowa liczba to 100 milionów dolarów: 100000000. To całkiem dużo jak na produkt, który dopiero trzeba rozreklamować, ale za coś trzeba go rozreklamować.

Dla porównania, GTA IV, czyli kolejna część uznanej serii, miała kosztować właśnie około 100 milionów. LA Noire, nowa marka, to budżet wielkości 50 mln dolarów. Gran Turismo 5 - 80 mln, Shenmue - 70 mln. Gry MMO to nieco inna liga, bo mają zupełnie inaczej zorganizowany proces produkcji, ale wypuszczenie Star Wars The Old Republic na świat miało kosztować, według różnych szacunków, od 150 do 200 mln dolarów.

Najlepsze, że póki co nie wiadomo, czym dokładnie Destiny miałoby być. Jednakże jak podaje superannuation, pracuje nad nią ponad 300-osobowy zespół.

Źródło: Twitter

Konrad Hildebrand

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.