BLoD - niebieska linia, której nie chcecie zobaczyć na swoim PS4

BLoD - niebieska linia, której nie chcecie zobaczyć na swoim PS417.11.2013 12:40
marcindmjqtx

Napotyka na nią coraz więcej graczy, którzy wybrali się do sklepów po nową konsolę Sony w pierwszych dniach sprzedaży. W 24 godziny z półek zdjęto ponad milion egzemplarzy, co jest nowym rekordem w USA. Niestety na bolączki wieku dziecięcego firma póki co nie ma lekarstwa.

Posiadacze trzystasześćdziesiątek bali się RROD-a, na PS3 straszył YLOD, a odpalając Playstation 4 będziemy drżeli przed "niebieską linią śmierci". W taki sposób konsola daje znać, że czas zmienić plany, bo z grania nici. Po włączeniu konsoli na telewizorze nie pojawia się obraz, a ona sama pulsuje błękitem, który powinien przejść w biel, ale tego nie robi.

W sieci pojawia się coraz więcej głosów rozgoryczonych posiadaczy PS4, którzy mieli już nieprzyjemność zetknięcia się z tym zjawiskiem. Powody awarii konsoli są rozmaite - niekiedy pomaga zmiana kabla HDMI czy wgranie aktualizacji oprogramowania ściągniętej na pendrive, ale nikt nie wpadł jeszcze na uniwersalny sposób pożegnania niebieskiego światełka. Poza wymianą konsoli, rzecz jasna.

Niestety póki co Sony nie opublikowało oficjalnego komunikatu z możliwymi przyczynami problemów i ich rozwiązaniami. Firma chwali się za to milionem sztuk PS4, które znalazły nabywców w 24 godziny w USA oraz szacuje, że problemy sprawia około 0,4% konsol. Mimo to, problem jest doskonale widoczny w internecie, na YouTube, Twitterze czy chociażby w ocenach PS4 w sieci sklepów Amazon. Takie rzeczy rozchodzą się w sieci błyskawicznie - niezadowoleni klienci produkują kilobajty tekstu, zadowoleni grają.

RROD był tak powszechny, że trudno znaleźć posiadacza Xboksa 360, który by na niego nie trafił, albo chociaż nie miał znajomego, który nie miał tyle szczęścia. Ale w momencie premiery konsoli Microsoftu, media społecznościowe, którymi rozchodzi się negatywny szum, dopiero raczkowały (Facebook) lub nie było ich w ogóle (Twitter). Dlatego trudno oceniać skalę obecnego zjawiska na ich podstawie. W przypadku Xboksa 360, Microsoft na początku twierdził, że problemy może stwarzać od 3 do 5 procent urządzeń. Później firma unikała podawania oficjalnych statystyk, a rozmaite sondaże szacują, że awarie dotyczyły od 20 do nawet ponad 50 procent sprzedawnych konsol.

Liczę na to, że Sony da znać, że zajmuje się sprawą i wyjaśni czy problemom można zapobiec na własną rękę oraz na co zwracać uwagę przy wyborze konsoli w sklepie. Zapewnienie o szybkiej wymianie wadliwych urządzeń też byłoby pożądane.

[źródło: Kotaku]

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.