Angry Birds nie ma szans. Nadchodzi Serce i Rozum

Angry Birds nie ma szans. Nadchodzi Serce i Rozum15.03.2012 13:45
marcindmjqtx

Tego nie spodziewał się nikt! Nikomu wcześniej nieznana gra Serce i Rozum z Polski zdetronizowała megahit Angry Birds.

Och, jak miło czasami przeczytać tak pozytywne informacje prasowe. Już jej sam tytuł - Gra „Serce i Rozum” lepsza od „Angry Birds” wzbudził mój entuzjazm. Niestety, tak jak i Wy, wcześniej nie wiedziałem w ogóle, że taki tytuł istnieje. A jest to gra mobilna przygotowana Looksoft i AtomClick dla Telekomunikacji Polskiej.

No dobrze, w czym ta gra jest lepsza od Angry Birds? Na początek prasówka. Czytam:

W 2 tygodnie od publikacji znalazła się na pierwszym miejscu w marketach z aplikacjami i osiągnęła status najpopularniejszej darmowej gry na urządzenia mobilne. Aplikacja była ściągana średnio co 30 sekund, w ciągu 3 miesięcy pobrano ją ponad 300 tys. razy. Sprawdzam iTunes, jest tam Serce i Rozum. Tytuł jest za damo i niestety ma za mało recenzji, by sklep go jakoś ocenił. Jest jakaś jedna. Gra dostała 2/5, z adnotacją, że dobrze, że jest darmowa, bo inaczej autor żałowałby zakupu.

Metacritic też nie pomaga. Co prawda tytuł jest tam wymieniony, ale jego ogromna popularność nie pozwoliła serwisom branżowym zamieścić jego recenzji. Podobnie jest z oceną użytkowników. Wszyscy są zbyt zajęci graniem, by o nim pisać.

No to może chociaż ta popularność w marketach z aplikacjami jest kluczem sukcesu. Patrzę na iTunes, niestety w Top 10 tego tytułu nie ma. Angry Birds jest. Fakt - dopiero na 9 miejscu, ale zawsze. Pytam Pawła, jak to wygląda w Google Play. Okazuje się, że identycznie. W najlepszych tytułach polskiego hitu nie ma.

No to może te pobrania. Wikipedia podaje, że Angry Birds pobrano już 500 milionów razy. A Serce i Rozum?

Premiera miała miejsce 21 listopada 2011 roku i od tego momentu do końca lutego 2012 roku gra została pobrana 320 tysięcy razy. Największą popularnością cieszyła się wśród użytkowników smartfonów wyposażonych w system Android, na które pobrano grę ponad 200 tysięcy razy. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno iPhone'y i iPady ( w sumie  prawie 40 tysięcy pobrań) oraz urządzenia z systemem Java/Symbian z liczbą niemal 20 tysięcy ściągnięć. Użytkownicy telefonów BlackBerry i z systemem Windows Phone pobrali grę po kilka tysięcy razy. [...] Na Facebooku fani zagrali ponad 20 tysięcy razy. Ogólnie użytkownicy poświęcili około 10 tys. godzin na zabawę i 121 tys. razy przeszli jedną z plansz, a 330 osób przebrnęło przez wszystkie 20 poziomów gry. No dobrze, pobrano ją nieco mniej razy niż megahit Rovio. Ale to jedno pobranie co 30 sekund brzmi obiecująco. Idę tym tropem. Załóżmy na chwilę, że Angry Birds przestaje się sprzedawać i stoi w miejscu. Z obliczeń na szybko wynika mi, że utrzymując jedno pobranie co 30 sekund grze Serce i Rozum dogonienie zdetronizowanego prasówce tytułu zajmie około 16 lat. Rovio na pewno poczeka.

No ale na pewno gra Serce i Rozum jest lepsza od Angry Birds. Nie wiemy jeszcze dokładnie w czym, ale wierzymy na słowo. W końcu prasówki nie kłamią.

Piotr Gnyp

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.