Analityk: E3 nie było do niczego potrzebne (tym dużym)

Analityk: E3 nie było do niczego potrzebne (tym dużym)30.07.2020 17:37

Najwięksi producenci poradzili sobie doskonale bez wielkiej imprezy. A co z małymi?

Jak podała firma analityczna Superdata, najwięksi producenci i wydawcy gier nie odczuli braku tegorocznego E3. Nic nie wskazuje na to, by ich wysiłki marketingowe miały efekty gorsze niż zazwyczaj. Mało tego - pod pewnymi względami poradzili sobie nawet lepiej.

Pod względem liczby oglądających na Twitchu, największe "wirtualne wydarzenia" osiągały wyniki lepsze od najpopularniejszych transmisji zeszłego roku. Stream zapowiadający PlayStation 5 oglądało o ponad 50 proc. osób więcej niż zeszłoroczną konferencję Microsoftu na E3 (Sony nie miało wtedy swojej konferencji, nie planowało też takiej w tym roku). Wirtualny pokaz Ubisoftu przyciągnął z kolei o 25 proc. więcej widzów niż ich zeszłoroczne wystąpienie na E3.

Horizon Forbidden West - Announcement Trailer | PS5

Jak zauważa autor tej analizy, Carter Rogers, taki stan rzeczy nie powinien dziwić. Ogłoszenia największych firm są przez graczy wyczekiwane, mogą więc one swobodnie kontrolować czas ich emisji, a odbiorca się dostosuje. Zamiast występować wszyscy niemal jednocześnie, wybierają sobie takie terminy, by ich przekaz mógł jak najlepiej wybrzmieć.

Do tego firmy takie jak Blizzard czy Sony robiły tego typu prezentacje od lat i dawno już przekonały się, że nie potrzebują medialnego hałasu wokół E3, by trafić do graczy. A wręcz przeciwnie - może to on tylko utrudniać. Pisze również Carter.

Assassin’s Creed Valhalla: Gameplay Overview Trailer

Pozostaje więc pytanie - czy za rok, nawet jeżeli pandemia do tego czasu ustąpi, powróci dyskusja o sensowności organizowania E3? Już raz ją mieliśmy. Zaowocowała ona zmianą profilu imprezy na dwa lata - 2007-2008. Zmieniła ona wtedy nazwę na E3 Media and Business Summit i w celu wprowadzenia oszczędności dla wystawców koncentrowała się na czysto biznesowej stronie ich działalności. Uważali oni wtedy, że wydatki na wielkie pokazy i stoiska są zbyt duże.

Wtedy już po dwóch takich edycjach okazało się, że graczom brakuje starego E3, a organizator - IDSA (obecnie ESA) przywrócił dawny blichtr targom. Teraz jednak, dzięki znacznie większej popularności internetowych transmisji, może być zgoła inaczej.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.