Amy Hennig uważa, że dzisiaj Uncharted miałby problemy ze znalezieniem wydawcy

Amy Hennig uważa, że dzisiaj Uncharted miałby problemy ze znalezieniem wydawcy26.02.2019 15:41
Joanna Pamięta - Borkowska

Współcześnie rządzą gry-usługi i battle royale.

W ostatnim wywiadzie z serwisem VentureBeat Amy Hennig, osoba stojąca, między innymi, za serią Legacy of Kain (Crystal Dynamics) czy Uncharted (w ramach Naughty Dog), powiedziała kilka ciekawych słów na temat gier dla pojedynczego gracza.

Jej zdaniem, gry tego typu nie mają obecnie racji bytu. Gdyby przygody Drake'a miały ukazać się współcześnie, raczej nie znalazłyby wydawcy. Gry pozbawione trybu multi, w dodatku z głównym wątkiem trwającym około 8 godzin, których regrywalność ogranicza się do odblokowywania osiągnięć - nie są dobrym pomysłem na dziś.

"Obecnie - to wciąż słowa Amy Hennig - nowe produkcje muszą oferować wielogodzinną rozgrywkę, jakiś tryb online, a już najlepiej, jeśli przybiorą postać gry-usługi albo battle royale".

Zdaniem Hennig, pewne cechy wielu współczesnych gier nie do końca idą w parze z opowiadaniem dobrej historii. Przede wszystkim zwraca ona uwagę na samą tradycyjną konstrukcję opowieści, która ma wprowadzenie, część środkową i wiedzie do jakiegoś końca. Gry-usługi, nastawione na ciągły rozwój, są tych istotnych elementów pozbawione. Jeśli tytuł zbudowany jest na cyklicznych wydarzeniach, trudno mówić o jakiejś konkretnej historii.

I mimo że taki zeszłoroczny God of War święci tryumfy, Spider-Man jakoś nie potrzebuje trybu wieloosobowego, zaś Vampyr był tytułem tylko dla samotników - to jednak trudno się dziwić słowom Hennig. Poza trafną oceną współczesnych trendów pobrzmiewa w nich też pewien żal do Electronic Arts za skasowanie jej projektów związanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.