A najlepiej sprzedającą się konsolową grą roku w USA jest...

A najlepiej sprzedającą się konsolową grą roku w USA jest...15.12.2017 12:03
Maciej Kowalik

Call of Duty nie oddało tronu od 8 lat, więc czemu miałoby to robić teraz?

Gdyby Benjamin Franklin żył w naszych czasach, pewnie zaktualizowałby swoje powiedzonko o tym, że pewne są tylko podatki i śmierć. Bo widzicie, w zeszłym roku było sporo marudzenia na Call of Duty: Infinite Warfare. Ba, nawet Acitivision przyznawało, że futurystyczny setting wydoiło o jeden raz za dużo. To sporo mówi o branży, że wydawca jest rozczarowany, a i tak... jego gra bije wszystkie inne w sprzedażowym raporcie NPD za całość roku.

Klimat wokół Call of Duty: WW2 był bez porównania bardziej sprzyjający sprzedaży. Mimo, że ostatecznie powrót do 2WŚ mnie osobiście rozczarował, oparta na nim kampania reklamowa odniosła skutek. Oczywiście, że żadna gra konsolowa nie sprzedała się w USA lepiej. Dziewiąty rok z rzędu Call of Duty jest na topie.

Ale to jeszcze nie wszystko. Warto dodać do tego kontekst przytoczony przez jednego z analityków NPD. Dopiero on uświadamia, jak celnym strzałem w portfele graczy okazał się powrót do historycznego konfliktu. Call of Duty: WW2 w premierowym miesiącu zarobiło więcej niż jakakolwiek odsłona serii od 2012 roku i Call of Duty: Black Ops 2. Niedługo po premierze, Activision cieszyło się, że sprzedaż nowej gry jest dwukrotnie wyższa niż zeszłorocznej odsłony.

The NPD Group - Nov 2017 US Video Game Market Highlights

Jeden powrót się udał. Co dalej? Może drugi... Przyszłoroczne Call of Duty od dwóch lat powstaje w studiu Treyarch. To jedyna pewna rzecz, jaką o nim wiemy. Ale od czego są ogłoszenia o pracę?

Jeśli traktować tę współczesność poważnie, to niekoniecznie pasuje ona do Black Ops 4 - seria lubiła rzucać gracza trochę w przeszłość i trochę w przyszłość. Ale kto wie - cyfra w tytule nie jest przecież obowiązkowa. Liczę w każdym razie, że Activision nie zleci tej ekipie gry z okresu 2WŚ. Spadająca popularność kolejnych futurystycznych odsłon powinna pokazać, że warto przeplatać scenariusze.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.