11 bits: Gracze lubią grać krócej, za to częściej

11 bits: Gracze lubią grać krócej, za to częściej02.11.2010 18:15
marcindmjqtx

11 bits to nowe polskie studio. Jego pierwszą grę - Anomaly: Warzone Earth - jakiś czas temu prezentowaliśmy na naszych łamach. Firma niedawno miała swój debiut na giełdzie, w trakcie którego założyciele podzielili się swoimi opiniami o branży, graczach i współczesnych grach.

Interesujący nas materiał zaczyna się w mniej więcej 10 minucie wideo. Wcześniej możemy posłuchać głównie o planach spółki, założycielach i ich doświadczeniu w branży gier, oraz o genezie nazwy 11 bits studios.

Potem jest ciekawiej. W swoim wystąpieniu Bartosz Brzostek opowiada o zmianach, jakie zaobserwował. Według niego najwięcej "namieszał" internet i pojawienie się cyfrowej dystrybucji. Gracze nie chcą już czekać na nowe produkcje i chodzić do sklepów. Wolą kupić je natychmiast, tuż po usłyszeniu dobrej rekomendacji.

Wraz ze wzrostem średniej wieku graczy sięgają oni po gry częściej, ale też bawią się nimi krócej. Łatwiej jest im wygospodarować parę przerw po kilkanaście minut niż jedną dłuższą sesję z danym tytułem. Zmieniło to też podejście - chcemy kupować gry krótsze, tańsze, ale z zachowaniem jakości. Bartek zwraca też uwagę na rosnące znaczenie platform przenośnych, takich jak chociażby iPhone, które zawsze mamy w kieszeni. Według niego lepiej jest też zachowywać prawa do własnych marek, zamiast oddawać je wydawcom, jak również produkować gry na wiele platform, by zwiększać swoje zyski.

Ta wypowiedź wpisuje się w ogólne trendy, które widzimy chyba wszyscy. Czy to źle? Ciekawa dyskusja poruszająca między innymi ten temat wywiązała się w komentarzach pod felietonem Marzeny Falkowskiej:

Simplex - "Po prostu niektórzy gracze mają jeszcze życie poza grami (praca, żona, dzieci) i nie mają czasu na przechodzenie 10 razy tego samego fragmentu, bo twórcy uznali, że tak będzie "hardkorowo". Nie mam nic przeciwko trudnym i długim grom, ale niech te gry nie zmuszają gracza do powtarzania tego co przed chwilą już robił, bo to staje się torturą, a nie przyjemnością."

twilitekid - "gry coraz częściej korzystają z innych rozwiązań, tylko że niektórzy nie potrafią tego zrozumieć i takie zabiegi podczepiają pod casualizację gier"

Gracze się zmieniają, a gry wraz z nimi. Na szczęście fakt, że pojawiają się krótsze, prostsze, czy też inaczej zaprojektowane tytuły nie oznacza, że miłośnicy poszczególnych nisz nie znajdą nic dla siebie. W końcu wraz z Medal of Honor, którego przejście zajmuje około 4 godzin na rynku egzystuje również Demon's Souls, Castlevania, czy inne produkcje skierowane do hardcorowego gracza. I chyba należy się z tego cieszyć.

Zapis wideo wystąpienia 11 bits studios znajdziecie tutaj.

Dzięki, gamesworld.

Piotr Gnyp

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.