Zmien skórke
Logo Polygamii

War on Cancer to polska gra mobilna, w której można skopać tyłek rakowi

War on Cancer
I wcale nie chodzi o to, że przeciwnikami w tej grze są komórki rakowe. Można realnie pomóc osobom zmagającym się z tą chorobą.

Pamiętacie poniższy filmik Fundacji Alivia? Prezentował on chorych na raka nie jak ofiary, tylko bohaterów gry wideo walczących o swoje zdrowie. Kampania „Wojna z rakiem” odniosła sukces i udało się zebrać ponad 5 milionów złotych na walkę z tą chorobą, jednak jej twórcy nie zamierzają osiąść na laurach. Zresztą o jakimkolwiek osiadaniu nie może być mowy, bo według WHO rak jest drugą najczęstszą przyczyną śmierci w Europie, odpowiadając za 20% zgonów rocznie.

Dlatego, idąc za ciosem i rozwijając pomysł, Alivia wspólnie z Saatchi&Saatchi i Platige Image stworzyła grę War on Cancer. Jest to typowy, mobilny „twinstick” dystrybuowany w modelu free-to-play i właśnie ten ostatni element czyni go wyjątkowym.

W grze mamy amunicję, która jak przystało na przedstawiciela gatunku, szybko się zużywa. Czasem na mapie znajdziemy skrzynkę, ale to rzadkość, a wrogów przybywa. Co zatem możemy zrobić? Oczywiście wydać prawdziwe pieniądze w jednej z mikrotransakcji, które War on Cancer zawiera. Podobnie, jeśli zginiemy, możemy kontynuować grę po obejrzeniu reklamy albo zapłaceniu 1 euro.

War on Cancer
War on Cancer

Normalnie coś takiego byłoby irytujące, a o grze byśmy nie pisali, bo Polygamia tytułami mobilnymi raczej się nie zajmuje. Jednak w tym przypadku pieniądze z mikrotransakcji nie trafiają do twórców gry, a do konkretnej osoby zmagającej się z rakiem. Z menu głównego mamy dostęp do listy osób, które możemy wesprzeć, wybieramy jedną z nich i gramy dla niej.

war-on-cancer01Wydawcą War on Cancer jest 11bit Studios, co nie powinno dziwić patrząc na inne charytatywne inicjatywy firmy. Wystarczy wspomnieć choćby zawierające streetarty DLC do This War of Mine, dochód ze sprzedaży którego zasilił konto organizacji War Child, zajmującej się pomocą dzieciom z terenów objętych wojną.

Akcje charytatywne to nie tylko domena 11bit Studios, a firmy związane z branżą gier wideo chętnie wspierają różne fundacje i organizacje zajmujące się pomocą potrzebującym. W 2015 roku War Child uruchomiła kampanię HELP: Real War is Not a Game, w którą zaangażowały się studia deweloperskie z całego świata, między innymi Creative Assembly, 343 Industries czy Team17.

Z kolei Wargaming informował w marcu, że konsolowi gracze zebrali prawie 85 tysięcy dolarów, również dla War Child, kupując specjalne pakiety charytatywne w grze. Sega też się angażuje i dzięki współpracy z Humble Bundle wydawcy udało się przeznaczyć ponad dwa miliony dolarów na cele dobroczynne.

Oczywiście nie można zapomnieć o samym Humble’u. Do października 2014 roku ze sprzedaży paczek z grami udało się zebrać ponad 65 milionów dolarów. Sprzedaż przez Humble Store to natomiast ponad 6 milionów przekazanych organizacjom charytatywnym.

Do tego dochodzą jeszcze charytatywne speed runy, jak Awesome Games Done Quick, który w tym roku zebrał 2,2 miliona dolarów na walkę z rakiem, a w Polsce mamy akcję Gramytatywnie, czyli 24-godzinny maraton gier, wpływy z którego są przekazywane na ratowanie życia i zdrowia dzieci. W ostatniej edycji udało się zebrać ponad 62 tysiące złotych.

Wiecie co? W sumie fajna ta nasza growa społeczność.

Gra War on Cancer dostępna jest w Apple AppStore.

Bartosz Stodolny

Więcej na temat:

Najczęściej czytane

01

7 grzechów głównych HearthStone’a

02

Blade Runner 2049 – recenzja filmu. Piękno niedoskonałości

03

W tył ku akcji – South Park mógł mieć w Polsce fajny tytuł, ale ślady po nim znikają

04

Co było dawno temu w odległej galaktyce, lepiej niech tam pozostanie. Battlefront II to dziś smutny żart

05

Xbox One X – najpotężniejsza konsola na rynku. Ale czy najsensowniejsza?

06

Wiedźmin 3 na PS4 Pro – po patchu 1.51 jest ładniej, ale wciąż nie aż tak, jak na trailerach z 2014 roku

07

Hype czy ziew – jarają was jeszcze kolejne zapowiedzi Gwiezdnych wojen? [Klub Dyskusyjny]

08

Rozchodniaczek: Powrót Raymana, sukces Gran Turismo i łatanie Wiedźmina 3

09

Cuphead – recenzja. Diabeł ubiera się u Walta Disneya

10

Divinity: Original Sin 2 – recenzja. Wyszarp sobie przygodę życia

Popularne Gry