Indika - wspólne dzieło Polaków i Rosjan. 11 bit studios zdradza szczegóły gry

Indika - wspólne dzieło Polaków i Rosjan. 11 bit studios zdradza szczegóły gry

Indika
Indika
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
19.10.2023 11:15

Rodzime 11 bit studios łączy siły z rosyjskim deweloperem Odd Meter w celu opracowania i wydania gry Indika. Produkcji przyświeca niezachwiana wiara w sztukę pozbawioną granic, w sztukę wolną od ograniczeń. Projekt pokaże alternatywną wersję XIX-wiecznej Rosji. Oto wszystko, co wiemy o nowej grze.

Polski deweloper i wydawca 11 bit studios łączy siły z rosyjskim studiem Odd Meter. Celem tej współpracy jest finalizacja intrygującego projektu - gry Indika. Oto alternatywna wizja XIX-wiecznej Rosji ukazana w krzywym zwierciadle, gdzie wątki religijne mieszają się z realistycznymi motywami. W toku rozgrywki wcielimy się w młodą zakonnicę, która wyrusza w podróż ku samopoznaniu, a jej asystentem będzie diabeł.

Mamy do czynienia z produkcją przygodową, gdzie rozgrywkę prowadzimy z perspektywy trzeciej osoby. Indika ma silne fundamenty narracyjne; zagadki środowiskowe spotykają się z eksploracją i nie zabraknie tu elementów platformówkowych. Sama natura gry jest przesiąknięta motywami grzechu, smutku i dylematów moralnych. Projekt wykracza poza tradycyjne ramy wirtualnej rozrywki i przypomina bardziej interaktywny, artystyczny film, którego celem jest kwestionowanie norm społecznych.

Indika

  • Indika
  • Indika
  • Indika
  • Indika
[1/4] IndikaŹródło zdjęć: © Materiały prasowe

Skomplikowane partnerstwo

Kooperacja między 11 bit studios i Odd Meter sięga czasów sprzed rosyjskiej agresji na Ukrainę. Przerażające wydarzenia postawiły zarówno dewelopera, jak i wydawcę w trudnej sytuacji i pchnęły partnerstwo na skomplikowaną, pełną przeszkód drogę. Gdy zapadły wiążące decyzje, cały 16-osobowy zespół Odd Meter przeniósł się do Kazachstanu. Oto, co mają do powiedzenia przedstawiciele firm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rosjanie z Odd Meter potępiają wojnę

Nawet zanim nasz kraj rozpoczął wojnę, poruszaliśmy w grze tematykę, która mogła skutkować w Rosji pociągnięciem do odpowiedzialności karnej. Po 24 lutego sytuacja jeszcze bardziej się skomplikowała. Pobyt w Rosji stał się straszny fizycznie, ale i - co najważniejsze - trudny moralnie. Dlatego zdecydowaliśmy się wyjechać.

Dziś szczególnie widać, jak istotne tematy poruszamy w naszej produkcji. Wiele problemów dzisiejszej Rosji ma swoje źródło w społeczno-politycznym infantylizmie, który przez wieki był wbijany w głowy obywateli: pokora, posłuszeństwo i cierpliwość to główne cnoty narzucone przez naszą ortodoksyjną kulturę. Nic więc dziwnego, że instytucje takie jak Rosyjski Kościół Prawosławny stały się jedną z głównych broni propagandy, nawołującej parafian do umierania za ojczyznę i głoszącej potworną obojętność na życie własne i innych ludzi.

 Dmitrij Swietłowreżyser gry i założyciel studia Odd Meter

Co więcej, część wpływów ze sprzedaży gry Indika zostanie przekazana w celu pomocy dzieciom poszkodowanym w wojnie w Ukrainie.

11 bit studios: Indika "porusza kwestie niemal w ogóle w grach nieobecne"

Ta dehumanizująca wojna pokazuje, że nasze pragnienie postrzegania świata jako wolnego, cywilizowanego miejsca, jest wciąż kruche, a życie mas ludzi w dalszym ciągu zależne jest od wojskowych i politycznych kaprysów. Wiedzieliśmy jednak, że nie możemy mierzyć naszej współpracy z Odd Meter jedynie miarą pochodzenia studia.

Gdy zespół zdecydował się opuścić Rosję i przenieść do Kazachstanu, daliśmy im tyle czasu ile było potrzebne, by jego członkowie mogli wrócić prywatne i zawodowe życia na właściwe tory. Wszelkie terminy mogły zostać przesunięte, a my włożyliśmy mnóstwo wysiłku w kwestie formalne. Ale co najważniejsze - nie ingerowaliśmy w zawartość gry ani w jej tematykę, która w brawurowy sposób porusza kwestie niemal w ogóle w grach nieobecne. Biorąc pod uwagę wartość artystyczną Indiki, jakakolwiek cenzura z naszej strony oznaczałaby brak pewności co do wartości tego projektu. Dlatego z całego serca wierzymy w wysiłki Odd Meter, mające na celu stworzenie zadziwiającego i jedynego w swoim rodzaju doświadczenia. Nie możemy się doczekać, aż nasza społeczność zagra w Indikę i zachwyci się w równym stopniu co my.

Rufus KubicaProduct Management Lead w 11 bit studios

Indika w praktyce

Premiera gry Indika, docelowe platformy

Indika zadebiutuje w 2024 r., nie znamy konkretnej daty premiery. Produkcja zmierza na PC (platforma Steam, sklep GOG, Epic Games Store) oraz na konsole.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie