Kiedyś twórcy gier dązyli do tego, aby grafika była jak najbardziej zbliżona do rzeczywistości. Zdaniem szefa Polyphony Digital, Kazunori Yamauchiego, Gran Turismo 5 przekroczyło tą barierę, stając się ładniejsze niż rzeczywistość.
"W pewnym sensie gra będzie wyglądała lepiej niż rzeczywistość.
Rzecz w tym, że kryteria realnego wyglądu są w rzeczywistości znacznie bardziej restrykcyjne i zmienne niż się wydaje: sposób w jaki świeci słońce, odbija się od czegoś, sposób w jaki oświetla scenerię - rzadko kiedy mamy okazję zobaczyć coś co uważamy za realne w najlepszych i najbardziej estetycznych warunkach.
Za każdym razem kiedy idziemy na tor i robimy zdjęcia samochodów mamy po raz kolejny to samo wrażenie.
Kiedy porównany wyścig oglądany w telewizji do tego z gry zdajemy sobie sprawę, że rzeczywistość nie jest tak błyszcząca i przyjemna jak gra. Jednakże te najlepsze możliwe warunki faktycznie istnieją. Zdarzają się raz na jakiś czas. Może raz w roku będziesz oglądał TV, albo będziesz na zewnątrz i chmura poruszy się w idealnym kierunku, a słońce zaświeci pod idealnym kątem i być może wtedy przez moment będziesz miał przed oczami tą piękną scenę".
fot.: Sony