Metroid Prime 2: Echoes

Metroid Prime 2: Echoes12.10.2004 21:01
Jadwiga Wlazińska

Metroid Prime 2: Echoes

Jeżeli Metroid Prime 2: Echoes nie jest najbardziej oczekiwanym tegorocznym tytułem na konsolę Nintendo, to ja jestem szach perski (a nie jestem, żeby nie było wątpliwości). Posiadacze GameCube będą mieli kilka smakowitych kąsków w czasie nadchodzących miesięcy, takich jak choćby Pikmin 2, czy też kolejny Resident Evil, ale sequel Metroid Prime znaczy dla nich mniej więcej tyle, ile dla posiadaczy pecetów premiery Half-Life 2, DOOM III i Stalkera razem wzięte. Czy się mylę? Z pewnością nie.

Pierwsza część przygód Samus, zakutej w wielozadaniowy kombinezon bojowy, uznawana jest za najlepszą do tej pory grę na „kostkę”. Krytycy są w tej materii całkiem zgodni. Gracze niekoniecznie, bo w sumie to Metroid Prime nie odniósł aż tak wielkiego sukcesu „kasowego” jak się spodziewali panowie z Nintendo - sprzedaż nie osiągnęła magicznego poziomu miliona kopii, niestety. Może tym razem się uda? Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że owszem, uda się.

Developing drugiej części przygód Samus powierzono nieznanemu teamowi Retro Studios>, nie wygląda jednak na to, by wyrządzono w ten sposób jakąkolwiek krzywdę kultowej grze. O fabule jako takiej nie wiemy niestety zbyt wiele, tak samo jak zresztą o wszystkich pozostałych aspektach drugiego Metroid. Prawdopodobnie akcja będzie bezpośrednio nawiązywała do wydarzeń z pierwszej części, a być może rozpocznie się dokładnie w tym samym momencie, w którym zakończyła się poprzednio – konstrukcja finału „jedynki” była otwarta i gotowa na przyjęcie sequela. Nie wiadomo czy i tym razem Samus będzie się zmagać z Obcymi na Tallon IV, choć krajobrazy na niektórych screenach z Echoes jako żywo przypominają dobrze znane ruiny Chozo. Z tego co wiemy, znakomita większość gry toczyć się będzie na całkiem nowym świecie. Jest to kraina mroku i światłości, z jednej strony gorące pustynie spalone słońcem, z drugiej mroźne lodowce skryte w wiecznej ciemności. Samus spotka tam swoich starych, choć nieco podrasowanych wrogów, a także całkiem nowych, wśród których ma znaleźć się rasa agresywnych i bezlitosnych Obcych, zwanych Ing. Oprócz tej menażerii Samus będzie też nieustannie stawać twarzą w twarz (a raczej wizjer w wizjer) ze swoją nową Nemesis – tajemniczym przeciwnikiem, odzianym w podobny do posiadanego przez nią wielozadaniowy power suit. Tenże potężny adwersarz będzie ścigał naszą bohaterkę przez cały ciąg scenariusza, by oczywiście gdzieś w okolicach jego końca stoczyć finałową i niezwykle widowiskową walkę „mano-o-mano”.

W gameplay’u jakichś większych a rewolucyjnych zmian nie będzie, i bardzo dobrze zresztą. Autorzy dorzucą przygarść nowinek, ale w zasadzie będą to zmiany niezbyt daleko idące. Będzie trochę więcej zabawek do strzelania, kilka rodzajów rakiet, nowe tryby „morph ball” oraz jeszcze jeden, całkiem nowy, tryb wizjera, o którym na razie wiemy tylko tyle, że będzie i nic więcej. Po staremu większość gry ukazana ma być z perspektywy pierwszej osoby, a jak widać na screenach interfejs wizjera nie zmienił się wiele, choć dodano kilka nieobecnych wcześniej ikonek, które odpowiadają właśnie za te nowe rodzaje broni i rakiety. Retro obiecują, że tym razem jednak więcej znajdziemy w grze momentów, w których przeskoczymy do „narracji” z osoby trzeciej, bowiem o wiele częściej będziemy musieli skorzystać z możliwości jakie nam daje tryb „morph ball” i jego wariacje. Często, gęsto zmuszeni mamy być do rozwiązywania „morphballowych” łamigłówek, co oczywiście nie jest niczym złym, wręcz przeciwnie.

Jeżeli chodzi o stronę techniczną, to także wielkich innowacji nie będzie. I też dobrze. Retro Studios zdecydowali się skorzystać z zastosowanego w pierwszym Metroid Prime silnika graficznego, oczywiście miejscami unowocześniając go na miarę dzisiejszych standardów, zwłaszcza jeżeli chodzi o najnowsze efekty specjalne. Będziemy mieli zatem poprawioną animację modeli, zaawansowany bump-mapping, bardziej widowiskowe efekty świetlne, bardziej szczegółowe tekstury oraz dynamiczne cieniowanie i efekty cząsteczkowe. Pierwsza gra nawet jak na dzisiejsze okoliczności przyrody wygląda lepiej niż świetnie, więc w sumie to aż strach pomyśleć co to będzie, jak pojawi się ten ulepszony pod względem oprawy wizualnej Metroid Prime 2.

Data premiery oczywiście jeszcze nie jest sprecyzowana zbyt dokładnie, ale z pewnością jakieś sensowne wypowiedzi na ten temat padną na targach E3, na których też możemy się spodziewać masy nowych, bardziej szczegółowych informacji, screenów, a nawet trailera jakiegoś. Czekamy więc!

Źródło artykułu:WP Gry
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.