Chris Stanton Jones i Steven Foster z Sony (2000)

Chris Stanton Jones i Steven Foster z Sony (2000)20.12.2003 14:44
Redakcja

Chris Stanton Jones i Steven Foster z Sony (2000)

W dniu 12 grudnia 2000r do Polski przylecieli dwaj przedstawiciele Sony Computer Entertainment Europe. Dyrektor ds Sprzedazy PAL Chris Stanton Jones oraz Kierownik ds Sprzedaży i Marketingu na Europę Centralną Steven Foster. Oto wywiad z nimi :Infolinia PSX : Sony Computer Entertainment Europe myśli o podboju polskiego rynku, miedzy innymi poprzez lokalizowanie gier. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest wydanie gry "Księga Dżungli: Groove Party" . Czy gracze w Polsce mogą spodziewać się kolejnych kroków w tym kierunku ?

Chris Stanton Jones : Mam nadzieję, że tak. Właśnie zaczynamy proces planowania na przyszły rok. Mam nadzieję, że przy współpracy z Sony Poland będziemy mogli wytypować gry, które do lokalizacji bedą się nadawały. Szczególną uwagę zwrócimy na gry dla dzieci. Wiadomo bowiem, że to najmłodsi gracze mają największe problemy z językiem angielskim. Wiele zależy jednak od liczb. Lokalizacja gry to kosztowne przedsięwzięcie.

Infolinia PSX : Pierwszy krok to "Ksiega Dżungli", jej lokalizacja była o tyle ułatwiona, że piosenki można było zgrać z filmu Disneya. Pozostało zatem przetłumaczenie menu. Łatwiej byłoby chyba zlokalizować mało skomplikowane gry, takie jak wyścigi czy bijatyka, nieprawdaż?

Steven Foster : Zgadza się, ale może się to przyczynić do opóźnienia daty wydania gry. Nawet wprowadzenie najmniejszych zmian do gry, czy to bedzie menu, czy cokolwiek innego, wymaga bowiem przepisania kodu gry od początku. Wymaga jej przeprogramowania. Najlepiej jest lokalizować grę od początku jej powstawania, ale proces tworzenia gry jest długi. Trudno przewidywać póltora roku do przodu, czy dany tytul będzie na danym rynku popularny, czy też nie. Wyjątkiem są takie tytuły, jak Gran Turismo, o którym z góry wiadomo, że będzie hitem.Infolinia PSX : Do końca marca 2001 roku SCEE wyda zaledwie cztery gry na PlayStation 2. Mówi się, że programiści mają problemy z tworzeniem gier na tę platformę. Czy to prawda?Chris Stanton Jones : Nie. Wiem, że powstały plotki o trudnościach, jakie mają developerzy z napisaniem gier na PS2, ale to nieprawda. Właściwie to jest tak, że jak się już w to poważnie zaangażujesz to w zwiazku z możliwościami PS2 jest to nawet łatwiejsze. Przecież premierowych tytułów w Europie było osiemnaście, co w porównaniu z sześcioma, gdy swą premierę miał PS one, jest świetnym wynikiem. Przed świętami powinno być już dostepnych prawie 30 gier, a do końca marca 2001 roku będzie ich około 80, wliczając w to tytuły wydawane przez innych developerów. Może nie wszystkie z nich będa dostępne w Polsce, ale na pewno będzie ich sporo. SCEE będzie się raczej koncentrować na wydawaniu mniejszej ilosci bardzo dobrych gier, niż na ich wielości.Steven Foster : Mam nadzieję, że tytulów wydanych przez SCEE bedzie wiecej. Na luty przewidziane jest Moto GP, w marcu powinny sie pojawic Formula One 2001, GT3, Sky Odyssey oraz WipeOut Fusion. Choc oczywiscie daty ich wydania moga sie zmienic.Chris Stanton Jones : Gracze czekaja na takie gry jak Moto GP, GT3, czy Sky Odyssey . Juz niedlugo pojawi sie równiez Dead or Alive 2...Infolnia PSX : Czy SCEE bierze pod uwage mozliwosc wspólpracy z innymi developerami takimi jak Konami, KOEI czy Capcom ? Wiadomo, że wydajecie gry Namco.Chris Stanton Jones : Zawsze rozmawiamy z innymi developerami na temat wydawania ich gier, ale tak na prawde to od developera zależy czy chce by ktos publikowal jego gry czy woli robic to samemu. Infolnia PSX : A co z Disney Interactive ? W tej chwili kilka firm wydaje gry Disneya. Czy robicie cos aby byc jedynym ich wydawca ?Chris Stanton Jones : Mielismy kilka tytulów od Disneya. Byl Tarzan, byl Herkules, w listopadzie pojawily sie Alladyn i Ksiega Dzungli , ale kazdy z nich byl osobno negocjowany.Steven Foster : Disney wydaje równiez gry na PeCety stad koniecznosc wspólpracy z innymi firmami.Infolnia PSX : Skoro juz mowa o innych firmach to jak na PlayStationŽ2 wplynie pojawienie sie X-Boxa firmy Microsoft ?Chris Stanton Jones : Mysle, że nam pomoze. Pomoze zwiekszyc rynek. PlayStationŽ2 nigdy nie bedzie stalo w miejscu. Nasza strategia zaklada istnienie konkurencji. To jest niekonczacy sie wyscig, im wiecej osób sie wen zaangazuje tym lepiej. Prawdopodobnie nastapi przesuniecie developerów że swiata pecetowego do tworzenia na X-Boxa. To oznacza wiecej developerów na rynku, wieksze inwestycje, wiekszy wybór produktów - przyjmiemy to wyzwanie.Infolnia PSX : A kiedy polscy fani PlayStation moga sie spodziewac wiekszej ilosci konsol PlayStationŽ2 ? Te kilka tysiecy na grudzien to nie jest imponujaca liczba...Chris Stanton Jones : Liczba dostarczanych konsol bedzie sie stopniowo zwiekszac poczawszy od stycznia.Infolnia PSX : A co z PS one ? Czy sa powody do obawy, że PSone zostanie zapomniany przez developerów ?CSJ : W zadnym wypadku. PS one bedzie nadal produkowany, beda wychodzic na niego nowe gry. Moze nie tyle co dotychczas, ale przeciez to jest ogromny rynek. Spójrzmy na samochody. Dwa modele jednej marki sprzedaja sie równolegle, sa po prostu skierowane do innych odbiorców - sa zróznicowane cenowo. Tak samo konsole. PSone moze byc swietnym poczatkiem zabawy z grami PlayStation, pózniej gracz moze rozwijac swe zainteresowania w tym kierunku dzieki PlayStationŽ2. Wiec nie ma powodu by zapominac o PS one. Poza tym PSone sie zmienia - moze juz na wiosne pojawi sie zewnetrzny monitor LCD. Bedzie równiez mozliwosc polaczenia sie z internetem i sciagniecia najrózniejszych danych, informacji o bohaterach, cheatów. PS one staje sie równiez bardziej mobilny. Trwaja prace nad bateria, która pozwalalaby na gre w pociagu, w samolocie, czy w samochodach.Przewiduje sie równiez alternatywne zródla zasilania . Steven Foster : Poruszony zostal bardzo wazny temat. PS one to ogromny rynek, z niesamowitym potencjalem. To miliony ludzi, którzy chca kupowac gry, peryferia i wszystko co z ta konsola jest zwiazane. PlayStationŽ2 jest pierwszym Komputerowym Systemem Rozrywki, jest urzadzeniem duzo bardziej zaawansowanym, ale jest skierowane do innych uzytkowników. Wierzymy, że zarówno PS one jak i PS2 znajda swych zwolenników .Infolnia PSX : Ale nie oznacza to, że PS one stanie sie konsola do gier dla dzieci ?Steven Foster : Dowodem tego, że tak sie nie stanie jest chocby przygotowywana gra "(C-12) Final Resistance", która wyglada niesamowicie i na pewno spodoba sie wszystkim graczom. Team, który nad nia pracuje ma w swoim dorobku dwie, bardzo udane czesci gry MediEvil. Fabula gry jest typowa - Ziemia zostala zaatakowana przez kosmitów, ludziom, którzy przetrwali atak grozi przeistoczenie w cyborgi, a dalszy los naszej planety zależy od jednego zolnierza z ruchu oporu. Gra jest. Zacytuje szefa teamu SCE Cambridge Simona Gardnera : "To jest nasza trzecia gra na PSone i jak mogli przekonac sie gracze, wiemy jak wydusic z tego sprzetu ostatnie soki. Osiagnelismy bardzo wysoki poziom grafiki i potrafimy nadac grze glebi, która moze sie poszczycic tylko kilka tytulów".Infolnia PSX : Steven, to Twoja pierwsza wyprawa zagranice w sprawach służbowych i pierwszym krajem jaki odwiedzasz jest Polska. Czy to oznacza, że polski rynek jest dla Ciebie tak ważny?Steven Foster : To jest dla mnie bardzo wazny rynek. Ma duzy potencjal, a poza tym to ekscytujaca przygoda - byc tutaj, uczestniczyc w tak waznym wydarzeniu jak pierwsze dni PlayStationŽ2 w Polsce... Praca w tym regionie to dla mnie wyzwanie, które z przyjemnoscia podejmuje. Dead or Alive 2, Moto GP, Formula One 2001 i Gran Turismo 3. Sky Odyssey to symulator lotu samolotami z polowy XXw., ale bez strzelania. Jest to gra bardziej zrecznosciowa niz symulatory jakie sa dzis na rynku. Bardzo oryginalny pomysl poparty swietnym wykonaniem. Ksiega Dzungli w wersji polskiej pojawi sie w polowie grudnia Np. poprzez zapalniczke samochodowa

Źródło artykułu:WP Gry
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.