Wygląda na to, że Festiwal Fantastyki Pyrkon może być jedną z największych growych imprez w Polsce w tym roku

Wygląda na to, że Festiwal Fantastyki Pyrkon może być jedną z największych growych imprez w Polsce w tym roku

Wygląda na to, że Festiwal Fantastyki Pyrkon może być jedną z największych growych imprez w Polsce w tym roku
marcindmjqtx
12.03.2012 10:46, aktualizacja: 05.01.2016 16:53

I piszę to bez ironii. Program zapowiada się naprawdę ciekawie! Wybieracie się do Poznania?

Program festiwalu (23-25 marca 2012) składa się z masy interesujących bloków, spotkań i paneli dyskusyjnych. Część poświęcona grom będzie miała miejsce w pawilonie 14b (na trzecim piętrze) Międzynarodowych Targów Poznańskich i prezentuje się następująco:

pia 15:00 - Rozpoczęcie turnieju League of Legends Tembakan Tembakan

termin: pia 15:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Oficjalne rozpoczęcie największego w Polsce turnieju League of Legends. Przedstawienie zasad i terminarza spotkań.

pia 16:00 - Od zespołu napalonych nastolatków do jednej z największych firm w Polsce - czyli 14 lat w Gamedevie Piotr "Mithrandir" Żygadło - Artifex Mundi

termin: pia 16:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Raz na jakiś czas zdarza się, że grupa osób zbiera się, i rozpoczyna prace nad jakąś grą. Tylko nieliczne teamy potrafią przetrwać dłużej, niż pierwsze spotkanie. Tylko nieliczne z tych nielicznych potrafią doprowadzić projekt do grywalnej wersji. Tylko nieliczne z tych nielicznych z tych nielicznych przekształcają się w studia, które profesjonalnie zajmują się produkcją gier. To będzie opowieść o tych licznych. O tym, jak nam się nie udało. I o tym, co zrobić by uniknąć błędów i stworzyć swoją pierwszą komercyjną (lub nie) grę.

pia 17:00 - Pokaz najciekawszych Growych Trailerów Elvis

termin: pia 17:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Pokaz najciekawszych trailerów gier na PC i konsole. Zarówno klasyka jak i nowsze.

pia 18:00 - Spotkanie z Maciejem "Shushei" Ratuszniakiem Maciej "Shushei" Ratuszniak

termin: pia 18:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Niewielu jest w Polsce tak rozpoznawalnych graczy. Jeżeli znacie kogoś, kto grywa (w miarę regularnie) w League of Legends, to spytajcie się, czy słyszał o Shusheiu.

Zawodowy gracz League of Legends, który wraz ze słynnym zespołem Fnatic sięgnął po tytuł mistrza świata!

Na spotkaniu będzie możliwość porozmawiania o tym, jak zostać zawodowcem, oraz o tym, na ile zmieniło się jego życie od kiedy został mistrzem świata!

pia 19:00 - O-bi, o-ba - polskie filmy SF Jacek "Jako M" Murawski

termin: pia 19:00 czas trwania: 0:50 h blok: Multimedialny miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Jak zwykł mawiać Mikołaj Rej: "Polacy nie gęsi, swoje filmy SF mają". Jednakże dla większości ludzi (ba, nawet fanów fantastyki) temat ten jest kompletnie nieznany. Polskie kino fantastyczno-naukowe nie samą Seksmisją stoi. Przyjdź przekonać się ile tracisz nie znając dystopii Szulkina, czy kampowej filmografii Piestraka. Poznaj ekranizacje Lema i dowiedz się dlaczego tak bardzo nimi pogardzał. Zobacz co spotkało w kosmosie Pana Kleksa i Reksia, a na końcu uczcij minutą ciszy "Yyyrka - kosmiczną nominację".

pia 20:00 - Relacja z KrakJam 2012 Maciej Siwek - główny organizator KrakJam

termin: pia 20:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Lokalna edycja Global Game Jam, międzynarodowego konkursu tworzenia gier komputerowych na czas. Uczestnicy, dobrani w czteroosobowe zespoły mają zaledwie 48 godzin, aby od podszewki stworzyć grę na globalnie zadany temat.

pia 21:00 - Panel dyskusyjny: Kobiece spojrzenie na gry komputerowe. Agnieszka "Plusz" Rogowska

termin: pia 21:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Jak to jest być graczką, czy też twórczynią gier? Czy na prawdę gry dla kobiet i mężczyzn bardzo się różnią? Czego oczekuje od tej rozrywki płeć piękna i czy te oczekiwania są spełniane? Czyli - spojrzenie na elektroniczną rozrywkę kobiecym okiem.

pia 22:00 - Team Fortress 2 Krystian Hausmann

termin: pia 22:00 czas trwania: 1:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Kreskówkowa komedia, która wyprzedziła Counter Strike`a. Postaramy się pokazać choć zarys tego bardzo złożonego świata multiplayerowego FPSa. Przedstawimy każdą z postaci, ich wyposażenie, tryby rozgrywek, a także elementy strategii i niezbędne tricki.

sob 10:00 - Jak wystawić grę w galerii? Igor

termin: sob 10:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Gry wideo znajdują się obecnie w ciekawej sytuacji. Z jednej strony przestały być zajęciem jedynie dla grupy wtajemniczonych i stały się nieodłączną częścią dnia osób, które nigdy nie nazwałyby siebie "graczami". Wielkie premiery najpopularniejszych tytułów stały się tematem z pierwszych stron gazet, nie tylko tych branżowych, a zyski ze sprzedaży są często nie mniejsze od tych, którymi mogą się pochwalić największe hollywoodzkie hity. Z drugiej strony, nikt tak naprawdę nadal nie traktuje gier wideo poważnie. Tak, po gry sięgają obecnie wszyscy, babcia też, ale robią to przede wszystkim dla zabicia czasu, ukrócenia nudy, oderwania od rzeczywistości. Bo nadal jest tylko "gra". Zwykła rozrywka. I to rozrywka klasy B. Szkoda, ponieważ gry stanowią medium, w którym drzemie ogromny i nadal nie do końca wykorzystany potencjał. Dlaczego jest im tak trudno uzyskać status "dzieła"? Dlaczego ciągła przemoc i niekończący się przelew krwi w grach jest problemem i dlaczego szkodzi im w inny sposób niż ten, o którym myślisz? Czemu gry powinny się uczyć na błędach komiksów? Czemu dieta uwzględniająca indyki jest zdrowa? I czy dałoby się wystawić grę w galerii sztuki?

sob 11:00 - "Making money is fun!" - gry casual na dobry początek kariery Karol Kowalczyk - World-looM

termin: sob 11:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: W dzisiejszych czasach praca przy typowych grach komputerowych (AAA) wymaga nie dość, że zaangażowania full time, to jeszcze dużego doświadczenia w bardzo wąskiej specjalizacji, jak np. programowanie fizyki świata czy teksturowanie modeli 3D. W małych zespołach produkujących gry casual wciąż jest miejsce na osoby, które mogą wydzielić sobie tylko trochę czasu np. podczas studiów i bardziej cenią szerokie spektrum zainteresowań, niż specjalizację. Tu każda osoba ma wciąż ogromny wpływ na efekt końcowy. Nie musisz zmienać całkowicie swoich aktualnych planów zawodowych, by spróbować, jak to jest tworzyć gry komputerowe!

sob 12:00 - Panel dyskusyjny - nie tylko programiści Jacek Komuda, Jakub Ćwiek, Jakub Grudziński, Artur Ganszyniec i inni

termin: sob 12:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Często spotykamy się ze stwierdzeniami, że programiści danej gry wykazali się nadzwyczajnymi umiejętnościami. W rzeczywistości wypowiedzi te biorą się ze stereotypowego traktowania twórców gier. Tymaczasem gamedev uległ głębokiej transformacji. Gry tworzą już nie tylko programiści w koszulach w kratę, ale też inne osoby, jak humaniści, artyści. Coraz częściej są to kobiety!

W panelu wezmą udział osoby pracujące przy takich produkcjach jak Wiedźmin czy Dead Island - często nie mając żadnego kontaktu z programowaniem. Być może uda się odnaleźć przyczynę stereotypowego traktowania twórców gier, a obserwatorom panelu zaprezentować alternatywne role w gamedevie

sob 13:00 - Kfiatki z życia twórcy gier Filip Szeląg, Reality Pump

termin: sob 13:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Czyli słów kilka o ciężkiej sztuce tworzeniu gier na wesoło - z perspektywy osoby odpowiedzialnej za kontakt z fanami. Prezentacja oparta będzie na nietuzinkowych postach oraz mailach od graczy, na podstawie których postaram się trochę przybliżyć słuchaczom jak wygląda praca przy grach.

sob 14:00 - Spokojnie, to tylko apokalipsa GRIMLANDS MMO Drago Entertainment

termin: sob 14:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Grimlands to powstająca w Krakowie gra typu MMO traktująca osadzona w post-apokaliptycznym świecie. Firma Drago zaprezentuje wersję najnowszą wersję o kryptonimie nextG. W drugiej części prelekcji team pracujący nad grą opowie o procesie powstawania gry, jak rodzą się pomysły i jakie pomysły na dalszy rozwój gry są w chwili obecnej w głowach jej twórców.

sob 15:00 - Bajania gładzisza Jaskra o maestrii narracji Paweł Sasko - Quest Designer, CD Projekt RED

termin: sob 15:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Opowieść o trudach prowadzenia interaktywnej narracji na podstawie gier „Wiedźmin” i „Wiedźmin II: Zabójcy Królów”. Opis chwytów stosowanych do uwiarygodniania postaci i zwiększania zaangażowania gracza w fabułę, a także słowo o niebezpieczeństwach i pułapkach wielowątkowych historii. Wszystko okraszone anegdotami z produkcji gier o wiedźminie Garalcie z Rivii.

sob 16:00 - 2012 - rok w których odrodziły się gry przygodowe Piotr "Mithrandir" Żygadło - Artifex Mundi

termin: sob 16:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Mówili, że ten gatunek jest martwy... Mówili, że na te gry nie ma popytu... Mówili, że to się nie opłaca... Nikt nie chciał robić gier przygodowych!

I nadszedł rok 2012. I zmieniło się wszystko!

Porozmawiajmy o grach przygodowych. Co nam się w nich podobało, jak wyglądają współczesne przygodówki i jak wygląda kondycja gier przygodowych w 2012 roku

sob 17:00 - Panel dyskusyjny - UDK receptą na sukces? Stanisław "Stan" Just, Tomasz Kozera, Wojciech Pazdur, Karol Kowalczyk

termin: sob 17:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: W ostatnich latach obserwuje się dużą liczbę projektów polskich firm opartych na UDK. Czy to najlepsze rozwiązanie dla stworzenia własnej firmy? W czasie panelu przedstawiciele polskich firm gamedevowych podzielą się swoimi spostrzeżeniami i ocenami. W panelu wezmą udział przedstawiciele znanych polskich firm jak Reality Pump, TheFarm51 i innych.

sob 18:00 - Gry komputerowe i fantastyka - miłość ze wzajemnością czy małżeństwo z rozsądku? Marcin M. Drews - Can`t Stop Games

termin: sob 18:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Neil Gaiman powiedział był swego czasu, iż ważna jest treść, a nie środek wyrazu. A jednak takie dziedziny kultury współczesnej jak komiks czy gry komputerowe wciąż mają status pariasów sztuki. O ile kino, podobnie niegdyś wyklęte, doczekało się uznania i miejsca w tzw. klasie A, o tyle najnowsze wytwory kultury obrazkowej - przede wszystkim gry wideo - ocenianie są bardzo krytycznie, a przy tym oskarżane nie tylko o banalność, ale i zły wpływ na użytkowników. Kastowość mediów widoczna jest nawet w dziedzinie samej fantastyki. Literatów, którzy oddali się twórczo nowym mediom, w kuluarach określa się mianem judaszów. O grach komputerowych nie chcą pisać ani pisma głównego nurtu, ani te związane z fantastyką. Dlaczego? Czy gry nieprawnie zawłaszczają sobie tematykę fantastyczną? Czy fabuła fantastyczna jest w nich jedynie niewartą uwagi protezą? I w końcu - czy gry są efektem mezaliansu literatury z komputerem, upośledzonym dzieckiem z nieprawego łoża? Przyjrzyjmy się rozszerzonym, konwergentnym światom "Gwiezdnych Wojen" oraz "Indiany Jonesa", a także najbardziej zbliżonym formą do literatury komputerowym grom przygodowym. Jako twórca gier i ich badacz serdecznie zapraszam do dyskusji zarówno zwolenników, jak i zażartych przeciwników tej formy rozrywki.

sob 19:00 - Dlaczego 3 kule na klatę, czyli o broni w grach first-person-shooter Wojciech Pazdur, TheFarm51

termin: sob 19:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Opis pojawi się wkróce...

sob 20:00 - Co tak właściwie robi Producent gier komputerowych? Stan Just, Producent w 11 bit studios

termin: sob 20:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Krótka i żwawa prezentacja profesji, jaką jest zawodowa produkcja gier komputerowych. Czym zajmuje się producent na co dzień? Po co on w ogóle jest w studiu? W jakich sytuacjach okazuje się przydatny, a w czym bywa zupełnie bezużyteczny? Jeśli ktoś jest ciekawy jak wygląda praca producenta gier komputerowych, to serdecznie zapraszam. :)

sob 21:00 - Tembakan - o tworzeniu turniejów Tembakan Team

termin: sob 21:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Tembakan to impreza e-sportowa, odbywająca się w różnych miastach polski. Jest to impreza przyciągająca setki osób (a tysiące przed ekrany monitorów). Z drugiej strony Tembakan to grupa studentów i uczniów.

Jak to jest robić turniej? Jak się do tego zabrać? Czy można jeszcze dołączyć do zespołu Tembakanu? Na te i inne pytania odpowiedzą organizatorzy największego polskiego turnieju League of Legends.

sob 22:00 - Fabuła w grach wideo - zaleta czy wada? Maciej `Czarny` Kozłowski

termin: sob 22:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Gry to bardzo dziwne medium - z jednej strony pozwalają na opowiedzenie ciekawych, wciągających historii w bardzo efektowny sposób, a z drugiej, zazwyczaj w ogóle z tego nie korzystają, bojąc się odzewu większości graczy. Na prelekcji spróbujemy rozważyć, czy istnienie fabuły jest niezbędne do tego, aby dobrze się bawić przy komputerze lub konsoli oraz przyjrzymy się kilku grom, w których opowieść (lub jej brak) w dużej mierze zadecydowała o sukcesie lub klęsce na rynku elektronicznej rozrywki.

nd 10:00 - Jak się nic nie robi, to nic nie wychodzi Rafał Szekalski, Krzysztof Żarczyński

termin: nd 10:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Prezentacja zespołu Cellardoor, zwycięzców międzynarodowego konkursu Imagine Cup, organizowanego przez firmę Microsoft, w kategorii Game Design: Web. Opowiemy nieco o konkursie, trochę więcej o pojawiających się tam grach i o naszym rozwiązaniu. Podpowiemy jak samemu zacząć, wystartować i zrobić ;).

nd 11:00 - Jak się dostać do gamedevu Tomasz Kozera

termin: nd 11:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Co zrobić żeby znaleźć pracę w gamedevie? Jakie umiejętności są potrzebne? Na co patrzą pracodawcy? Czy konieczne są studia z zakresu produkcji gier? Na te i inne pytania odpowie wam człowiek, któremu się udało.

nd 12:00 - "Groza na ekranie" - czyli jak zarabiać, malując na potrzeby gier Daria Wachowicz, Paulina Sajniak - World-looM

termin: nd 12:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Nie znasz 3D i myślisz, że w grach możesz robić tylko tekstury lub koncepty? Znasz 3D ale bardziej bawi cie malowanie i myślisz, że nikt tego nie potrzebuje? Błąd! Możesz pracować tworząc gry i robić to co lubisz najbardziej - malować - a twoja praca trafi przed oczy gracza! Wystarczy, że zaangażujesz się w produkcje gier casual. Zapraszamy na wykład, w czasie którego pokażemy jakiego typu grafik potrzebują gry casual i wyjaśnimy, na czym polega praca grafika przy takim projekcie!

nd 13:00 - Projektowanie i produkcja gier HOPA Jakub Grudziński, Artifex Mundi

termin: nd 13:00 czas trwania: 0:50 h blok: Gier komputerowych miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Gry HOPA - czyli Hidden Object Puzzle Adventure - to specyficzny gatunek gier przygodowych, które mechaniką i sposobem rozgrywki przypominają stare przygodówki z lat 90-tych takie jak Indiana Jones czy seria The Secret of Monkey Island. Geneza tego gatunku jest nieco inna - gry HOPA wywodzą się od gier tzw. Hidden Object, w których rozgrywka polegała wyłącznie na szukaniu ukrytych na ekranie obiektów. Od tego czasu gry te przeszły jednak długą drogę do obecnej postaci nieraz całkiem rozbudowanych gier przygodowych.

nd 14:00 - Iron Sky WOGF - Mavis

termin: nd 14:00 czas trwania: 0:50 h blok: Multimedialny miejsce: Blok gier komputerowych (budynek: 14b III p.) opis: Iron Sky to przez wielu najbardziej oczekiwany film science-fiction tego roku, który już zebrał spore pochwały podczas Festiwalu filmowego w Berlinie. Prowadzący przybliży genezę dokonań twórców tego filmu oraz podsumuje proces jego tworzenia.

nd 15:00 - „ VIRUS W GALERII „ POKAZ ANIMACJI Z POZNANIA PREZENTUJE ROBERT PROCH Robert Proch

Jak widzicie, konwent pełną gębą. Oprócz spotkań i paneli dyskusyjnych mają być także dostępne stanowiska do grania (przygotowane przez firmę Microfost), szranki i konkury zorganizowane w World of Warcraft i różne inne atrakcje.

Jest nawet zwiastun!

Źródło: strona Pyrkonu

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)