Wydawałoby się, że intro to prosta rzecz - a ile z nim roboty [Deus Ex: Bunt Ludzkości]

Wydawałoby się, że intro to prosta rzecz - a ile z nim roboty [Deus Ex: Bunt Ludzkości]

marcindmjqtx
07.02.2012 12:03, aktualizacja: 21.01.2016 17:08

Czy oglądając niesamowite intro do Deus Ex: Bunt Ludzkości zastanawialiście się, jak je zrobiono?

Serwis Art of the Title przeprowadził wywiad z reżyserem tego filmu - Paulem Furmingerem z Goldtooth Creative oraz Jeanem-François Dugasem z Eidos-Montreal (Game Director Deus Ex: BL). Jeśli interesujecie się grafiką komputerową, to z pewnością znajdziecie w nim wiele interesujących informacji. Pozwoliłem sobie przybliżyć kilka ciekawostek.

Prace nad intrem rozpoczęły się na rok przed premierą gry - mniej więcej w tym samym czasie, gdy Goldtooth Interactive zajęło się tworzeniem scenek do gry, zaraz po premierze sławnego zwiastuna na E3, który zrobiło Visual Works (wewnętrzne studio Square Enix). Wykonanie intra trwało trzy miesiące.

W intrze jest 25 ujęć (nie licząc planszy tytułowych) z czego 14 zostało sfilmowane na żywo, 9 zostało wygenerowane na komputerze, a 2 są animacjami 2D wykonanymi w oparciu o fotografie.

Sceny "na żywo" nakręcone zostały w dwa dni, po 8 godzin pracy każdy - bardzo spokojne tempo pracy. W ten sposób stworzono sceny miłosne, które przebijają ze wspomnień Adama oraz jego samego na stole operacyjnym. Oraz np. ujęcie piły tnącej sztuczne ludzkie ciało.

Nowoczesne narzędzia chirurgiczne z części komputerowych, sprzętu gospodarstwa domowego, narzędzi technicznych i medycznych. Np. laser powstał ze zdjęcia środka uspokajającego dla koni. Igła też jest połączeniem zdjęcia i renderu.

Inspiracjami dla wyglądu tego intra były rozmaite istniejące już filmy.

Czołówka serialu "The Six Million Dollar Man":

Czołówki filmów o Jamesie Bondzie:

Czołówka "Ghost in the Shell":

Teledysk do piosenki Björk - "All is Full of Love” autorstwa Chrisa Cunninghama:

Znalazło się też nawiązanie do obrazu Rembrandta "Lekcja anatomii doktora Tulpa":

Cały wywiad w języku angielskim przeczytacie w tym miejscu - jest tam też sporo filmów pokazujących, jak renderowano poszczególne elementy. Paweł Kamiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)