„To nie mogą być tylko biali mężczyźni”, czyli Peter Moore i system rekrutacji w EA

„To nie mogą być tylko biali mężczyźni”, czyli Peter Moore i system rekrutacji w EA

„To nie mogą być tylko biali mężczyźni”, czyli Peter Moore i system rekrutacji w EA
marcindmjqtx
06.09.2015 11:45, aktualizacja: 05.01.2016 14:54

Różnorodność jest ważna, więc Peter Moore reformuje swoją firmę.

Świetne wyniki finansowe Electronic Arts sprawiają, że Peter Moore może zająć się innymi reformami, które przyczynią się do jeszcze lepszej kondycji firmy. Zabezpieczone zaplecze finansowe skłoniło Petera do aktywnego działania w kwestii problemu różnorodności kadry pracowniczej, w której zbyt duży procent stanowili „biali mężczyźni”. W wywiadzie dla magazynu Fortune, Moore podsumował ostatnie kilka lat pracy w kierunku zmiany tej tendencji:

Wszyscy musimy czasami zwolnić i zastanowić się nad środowiskiem, które tworzymy dla naszych pracowników, nad możliwościami dostępnymi wewnątrz firmy i sposobie, w jaki wprowadzamy w nasze szeregi 'świeżą krew'. To nie mogą być tylko biali mężczyźni. W rezultacie myślę, że w ostatnich latach zatrudnianie managerów w EA stawiało większy nacisk na różnorodność. Którą wiem, że moje zespoły na całym świecie posiadają. Tak też się dzieje. Liczba kobiet w branży cały czas rośnie. Zespół pracujący nad serią The Sims składa się w 40% z przedstawicielek płci pięknej, a ich liczba na stanowiskach kierowniczych w Electronic Arts znacznie wzrosła. Sztandarowymi przykładami są: Sara Jansson (producent wykonawczy Mirror's Edge: Catalyst), Sigurlina Ingvarsdottir (starszy producent Star Wars Battlefront), Rachel Franklin (producent wykonawczy The Sims 4), Samantha Ryan (szef działu mobilnego EA), Amy Hennig (dowodzi pracą nad nieujawnionym jeszcze projektem ze świata Star Wars) i oczywiście ulubiona producentka wszystkich graczy Jade Raymond (dyrektor studia, w którym pracuje wspomniana chwilę wcześniej Hennig).

Przeszliśmy drogę od personifikacji naszych wyobrażeń o tym, jak powinna wyglądać kobieta w branży, przez rzeczywiste włączenie ich w proces produkcji gier, do dzisiejszego stanu, gdzie niektóre z naszych najważniejszych marek są zarządzane przez kobiety dowodzące setkami mężczyzn. Moim zdaniem przede wszystkim powinny liczyć się kompetencje. Jeżeli ktoś może dać firmie więcej od innych, to choćby był i Reptylianem, czuwającą wężową istotą z Niburu Planety X, nie widzę problemu aby znalazł w niej zatrudnienie. Umiejętności jedynym kryterium oceny.

[Źródło: Gamespot]

Oskar Śniegowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)