Tajemnicza konferencja Sony - relacja na żywo

Tajemnicza konferencja Sony - relacja na żywo

marcindmjqtx
27.01.2011 06:45, aktualizacja: 15.01.2016 15:46

Jak być może już słyszeliście, Sony organizuje dziś w Tokio tajemniczą konferencję... Co może zostać na niej pokazane? O co chodzi? To tylko domysły, ale wszystko wskazuje na to, że będzie to PSP2, nowa przenośna konsola japońskiej firmy... Zapraszamy na relację na żywo z tego wydarzenia.

Na miejscu jest Radek Zaleski, my w Warszawie zaś szukamy internetowej transmisji z konferencji (czy będzie - nie wiadomo. Ogólnie nic nie wiadomo). Nawet, jeśli jej nie znajdziemy - jesteśmy z Wami, przechwytujemy od Radka zdjęcia i informacje, i piszemy, co się dzieje. Startujemy w okolicach siódmej. Bądźcie z nami - także w komentarzach.

07:07 O internetowej transmisji na żywo można zapomnieć, przynajmniej nam po 15 minutach szukania nie udało się nic znaleźć. Zła wiadomość - na miejscu też są problemy z siecią. Za to jest dużo ludzi w garniturach. To się nazywa tajemnicza konferencja.

07:13 Kaz Hirai na scenie prezentuje zwiastun z 2005 roku zatytułowany "Cyber Society". Podobno ich wizja sprzed ponad 5 lat w końcu się zmaterializowała

7:15 Ponad 80% użytkowników PS3 jest podpiętych do sieci, na PSN jest ponad 69 milionów kont. Należy tu jednak przypomnieć, że Sony zawsze podaje ilość założonych kont, czyli mogą być to rejestracje z PSP, forów, albo konta nieaktywne

7:17 Kaz po raz pierwszy wspomina o platformach mobilnych, emocje rosną

7:18 Nowe słowo dnia - międzyplatformowe

7:20 Sony stwierdziło, że świat się zmienił, od kiedy wystartowało PSP i że jest teraz znacznie więcej opcji dla mobilnego grania. Spostrzegawczy są.

7:22 No i mamy pierwsze ważne ogłoszenie - PlayStation Suite umożliwi uruchamiania gier z PlayStation na telefonach i tabletach z Androidem!

7:24 Jak donosi Radek prosto z Tokyo: "Piękni ludzie trzymają piękne konsole w pięknych miejscach z dostępnym 4g. Zupełnie jak w polskim gimnazjum!"

7:25 Pojawi się specjalny sklep z grami z PlayStation przeznaczonymi na Androida. A co z iOS?

7:25 PlayStation Certified - to program, który umożliwi działanie gier z pierwszej generacji PlayStation na rozmaitych platformach i ma zapewnić wysoką jakość ich działania

7:27 Oczywiście na Androidzie działać będą jak na razie tylko gry z PSXa. Paweł Winiarski mówi, że przewidział powstanie sklepu na Androida. Faktycznie, coś kiedyś o tym mówił.

7:28 JEST! NGP (Next Generation Portable) - to nazwa kodowa następcy PSP. Geolokacja, żyroskopy, rzeczywistość rozszerzona - nic, czego już byśmy nie widzieli w akcji. Mamy nadzieję, na jakieś fotki od Radka

7:31 Radek donosi, że Kaz punktując zalety nowego urządzenia wymienił wszystkie możliwe trendy technologiczne ostatnich 2 lat. Nie za dużo. Nas zastanawia, czy było tam coś o Naszej Klasie.

7:32 NGP - dwa analogi (!), touchpad z przodu i z tyłu, kamery z przodu i z tyłu, 5 cali ekranu OLED, 3G, GPS i kompas z 3 osiami

7:34 Kaz wyciągnął z kieszeni NGP. Nie wiemy, czy tłum szaleje.

7:35 Ekran NGP ma 4 razy większą rozdzielczość niż PSP. Później policzymy, jak to się ma do Retiny Apple.

7:36 Sporo ma możliwości to NGP, Radek zastanawia się, czy to nie za dużo. Piotrkowi to nie przeszkadza.

7:37 Gry na NGP będą miały fizyczny nośnik - pojawią się na flashach. To tyle, jeżeli chodzi o eksperyment z PSP Go. Chyba się on Sony nie udał.

7:38 Pisaliśmy, że NGP będzie mieć zarówno 3G, jak i WiFi? Pisaliśmy. Ale zawsze warto przypomnieć, że pogramy na tym online.

7:39 NGP będzie mieć premierę w okresie świątecznym... To jak Sony zamierza sprzedawać PSP do tego czasu? Szykują się dużo obniżki cen?

7:40 Radek donosi, że brawa po pokazaniu NGP były co najmniej słabe. My mamy pierwszą fotkę dla Was

Wygląda trochę jak PSP z dwoma analogami, co?

7:41 Na scenie Shuhei Yoshida opowiada o grach na NGP. Spodziewaliście się, że na nowej konsoli Sony zagracie w Hot Shots Golf, Gravity Daze, Killzone, Reality Fighters, Smart As, Broken, LBP, Little Deviants, WipEout, Resistance i Uncharted? Jeżeli nie, to czujcie się zaskoczeni

7:42 Dlaczego granie na NGP ma być lepsze od zabawy smartfonem? Bo ma dwa razy większy ekran. Udajemy, że nie pamiętamy o tabletach.

7:43 Shuei jeszcze raz mówi o tym, jak to gracze bardzo chcieli mieć drugi analog. Podczas grania w Uncharted pokazywane jest wykorzystanie touchpada. Możemy dotykać go zamiast przycisku X by skakać. Szkoda, że państwo tego nie widzą. My w sumie też nie - tylko Radek jest na miejscu.

7:47 Design NGP określono jako Super Owalny

7:48 Nowe detale dotyczące touchscreena - pozwala nam on wykonywać w grach takie akcje, jak - dotykanie, wzięcie czegoś, śledzenie, popychanie i ciągnięcie (tak, wiemy, jak to brzmi)

7:50 Nasz człowiek w Tokyo donosi: Uncharted wygląda super, a sterowanie jest rzeczywiście bardzo innowacyjne. Jest też skomplikowane, a najpopularniejszą grą na małe konsole jest banalne Angry Birds. To konsola dla nas, graczy.

7:51 Ale grafika to nie jest taka, jak na PS3, jak do tej pory słyszeliśmy. No ale w sumie chyba nikt w to Sony do końca nie dowiedział, prawda?

7:52 LiveArea - będzie w każdej grze i dzięki niemu poznamy najświeższe informacje o każdym z tytułów.

7:53 Trofea. Będą

7:54 Radek: "Nintendo da nam obraz 3D. Sony - kontrolę 3D. Wow." Piotrek: A co z zapowiadanym dawno temu 4D?

7:55 Z LiveArea będziemy mogli uruchamiać gry, wchodzić do sklepu, płynnie wracać do gry. Możemy też dzięki niemu zobaczyć w co grają nasi znajomi i co aktualnie robią w danej grze, co możemy też odpowiednio skomentować. Możemy też sobie wysyłać informacje w czasie rzeczywistym.

7:57 Mamy zwiastun PSP2 w takiej sobie jakości

7:58 Geolokalizacja wg Sony nazywa się Near. Dzięki tej funkcjonalności będziemy mogli zobaczyć gdzie byliśmy (ha! ciekawe o ile wzrośnie liczba rozwodów wśród graczy), najpopularniejsze tytuły w danej okolicy (w sumie fajna sprawa dla lokalnych sklepików) i w co ludzie grają dookoła nas.

8:00 Radek:Społeczne elementy NGP wyglądają jakby je ktoś żywcem przepisał z Facebooka. Ale lubimy Facebooka, nie?

8:01 Dzięki Near będziemy też mogli oczywiście kupić popularne w okolicy gry. Nowe funkcjonalności mają pojawić się później.

8:03 Radka nie kręci lokalizowanie jego wyników gier, bo wszyscy zobaczą, że nie umie grać. W tym samym czasie Kaz zaczyna opowiadać o rzeczywistości rozszerzonej na NGP.

8:05 No i jest pierwszy przykład - po złożeniu się do strzału w golfie, możemy wejść w tryb pierwszej osoby i oglądać pole golfowe za pomocą NGP, które staje się tak jakby oknem do wirtualnego świata. Meh.

8:06 Patrzymy sobie na kurs akcji Sony na japońskiej giełdzie. Rośnie. Widać rynkowi podoba się to co mówią.

8:07 Gry z PlayStation Suite (czyli to, co da się odpalić na Androidzie) będą też działać na NGP. Dzięki temu będziecie mogli kupić je dwa razy i grać na różnych urządzeniach.

8:08 NGP to oczywiście nazwa kodowa. Konsola może nazywać się zupełnie inaczej podczas premiery. Na przykład PSP2, albo NPSP!

8:09 NGP będzie mogło odpalać gry z cyfrowej dystrybucji przeznaczone na PSP.

8:11 Na sali poza Radkiem są również ludzie z Capcom, Sega, Tecmo Koei, Konami, Epic i Activision. Aktualnie Capcom ma swoją część prezentacji.

8:13 Monster Hunter Portable 3rd na NGP

8:14 Mt Framework Capcomu, o którym Piotrek słyszał tyle w Amsterdamie na konferencji Nintendo działa też na NGP. To teraz pewnie sobie Radek posłucha, jakie to super narzędzie.

8:15 Ten niewyraźny obrazek przedstawia przerywniki filmowe z Lost Planet 2 renderowane w czasie rzeczywistym na NGP i podobno wyglądają one super.

8:19 Sega pokazuje Yakuzę na NGP, a my mamy dla Was ładną fotkę Kaza

8:21 O, mamy tę Yakuzę na NGP

8:25 Tecmo pokazuje grę Masou o dotykaniu wrogów.

8:28 Mała korekta do informacji o giełdzie. Tokijska giełda kończy popołudniową sesję o 15:00. Dokładnie o tej godziny, o której Sony zaczęło dziś swoją konferencję. Bardzo rozsądnie.

8:29 Hideo Kojima na scenie. Ktoś zamawiał Snake'a?

8:30 Trochę szkoda, że żaden deweloper nie zapowiada tytułów na NGP. Wiemy, że zaraz GDC i tak dalej, ale przydałoby się dzisiaj poznać choć jedną nową grę na tę platformę.

8:31 Radek: NGP jednak jest potężne. MGS4 to port grafiki z PS3. Piotrek: Ale to przecież przerywnik filmowy, a nie gra

8:33 O, a to ciekawe jest - Kojima stwierdził, że NGP pozwala na cloud computing....

8:34 Epic na scenie. Niech zgadnę... Unreal Engine działa na NGP?

8:35 Tymczasem w Tokio: Radek: tłumacze symultaniczni zostali właśnie złamani przez Kojimę. Ostatnie pięć zdań brzmiało jak google translate.

8:36 Hmm, to Epic Citadel z iPhone?

8:37 Wg Epic NGP jest 4 razy potężniejsze od platform mobilnych, które do tej pory widzieli. Dungeon Defenders udało im się przenieść z PS3 na NGP w tydzień.

8:39 Activision na scenie. Strzelam - Call of Duty będzie na NGP

8:40 O, trafiłem.

8:42 Pierwsza ładna fotka PSP2/NGP

8:44 Sony pokazało listę deweloperów pracujących z NGP. Sporo nazw, generalnie wszyscy ważni się na niej pojawili.

8:45 Koniec. I jak? Jesteście podekscytowani?

I jeszcze jeden smaczek - nasz filmik z konferencji:

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)