Q.U.B.E. sprzedaje się tak dobrze, że zwróciło się po czterech dniach

Q.U.B.E. sprzedaje się tak dobrze, że zwróciło się po czterech dniach

Q.U.B.E. sprzedaje się tak dobrze, że zwróciło się po czterech dniach
marcindmjqtx
17.01.2012 11:41, aktualizacja: 05.01.2016 16:58

Q.U.B.E. to nowa, sympatyczna gra logiczna, która zaczynała jako studencki projekt, aby zostać następnie dofinansowana z funduszu IndieFund. Decyzja o inwestycji opłaciła się, bo gra zwróciła się już po czterech dniach.

Początki Q.U.B.E. to trzyosobowy projekt studentów z brytyjskiego Newport. W 2010 roku dostali dofinansowanie z IndieFund, założonego m.in. przez twórców Braid, World of Goo i Flower, funduszu zajmującego się wspieraniem innych autorów.

Q.U.B.E. dostało wsparcie finansowe w wysokości 42 tysięcy dolarów, jednakże szybko okazało się, że potrzeba więcej pieniędzy i ostatecznie budżet zamknął się w 90 tysiącach dolarów.

W ciągu czterech dni od premiery na Steamie, grę kupiło 12 tysięcy osób. Nie jest to być może wstrząsający wynik w porównaniu z kolejnym Call of Duty, ale zwróciło koszty poniesione przez IndieFund i wszystkie następne zyski będą już płynąc na konto studia, Toxic Games. Co pokazuje, że da się stworzyć grę adresowaną do określonej, niekoniecznie licznej, grupy odbiorców i dotrzeć z nią przez internet i jeszcze na tym zarobić. Takie organizacje jak IndieFund sprawiają, że jest to możliwe.

Źródło: IndieFund

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)