Q.U.B.E. sprzedaje się tak dobrze, że zwróciło się po czterech dniach
Q.U.B.E. to nowa, sympatyczna gra logiczna, która zaczynała jako studencki projekt, aby zostać następnie dofinansowana z funduszu IndieFund. Decyzja o inwestycji opłaciła się, bo gra zwróciła się już po czterech dniach.
Początki Q.U.B.E. to trzyosobowy projekt studentów z brytyjskiego Newport. W 2010 roku dostali dofinansowanie z IndieFund, założonego m.in. przez twórców Braid, World of Goo i Flower, funduszu zajmującego się wspieraniem innych autorów.
Q.U.B.E. dostało wsparcie finansowe w wysokości 42 tysięcy dolarów, jednakże szybko okazało się, że potrzeba więcej pieniędzy i ostatecznie budżet zamknął się w 90 tysiącach dolarów.
W ciągu czterech dni od premiery na Steamie, grę kupiło 12 tysięcy osób. Nie jest to być może wstrząsający wynik w porównaniu z kolejnym Call of Duty, ale zwróciło koszty poniesione przez IndieFund i wszystkie następne zyski będą już płynąc na konto studia, Toxic Games. Co pokazuje, że da się stworzyć grę adresowaną do określonej, niekoniecznie licznej, grupy odbiorców i dotrzeć z nią przez internet i jeszcze na tym zarobić. Takie organizacje jak IndieFund sprawiają, że jest to możliwe.
Źródło: IndieFund
Konrad Hildebrand