Pac-Man i Google obniżyły produktywność

Pac‑Man i Google obniżyły produktywność

Pac-Man i Google obniżyły produktywność
marcindmjqtx
25.05.2010 13:35, aktualizacja: 13.01.2016 15:52

Zapewne pamiętacie jeszcze, że w swoje 30 urodziny Pac-Man pojawił się na Google i to w grywalnej formie. Okazało się, że ta niewinna gra doprowadziła w biurach do nagłego spadku produktywności.

RescueTime, firma zajmująca się produkcją oprogramowania służącego śledzeniu produktywności i optymizacji pracy, zauważyła, że użytkownicy ich programów zwykle spędzają na stronie głównej Google 11 sekund. Kiedy jednak pojawił się na niej Pac-Man czas ten wzrósł średnio aż do 45 sekund. Niby to tylko 45 sekund, ale RescuTime obliczyło, że na stronę Google owego piątku weszło ponad 500 mln. ludzi, a jeśli przyjąć, że 11 tys. użytkowników programów firmy to reprezentatywna próba, można wysnuć pewne wnioski. Np. takie:

  • Stracono 4 819 352 godziny.
  • W tym czasie stracono też 120 mln. dolarów, zakładając, że przeciętny koszt odwiedzenia Google to 25 dolarów za godzinę (pensje plus dodatki).

Z drugiej strony, kiedy grano w Pac-Mana nie odwiedzano Facebooka itp. serwisów czego RescueTime pewnie nie uwzględniło w swych badaniach. Wydaje mi się też, że byli pod silnym wpływem tej oto Polskiej Kroniki Filmowej:

Wartosc minuty

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)