Zmien skórke
Logo Polygamii

Mass Effect: Andromeda bez Season Passa, za to z rozdzielczościami

09.01.2017 Dominik Gąska
Do premiery niecałe trzy miesiące, a informacji wciąż jak na lekarstwo i to niejako półoficjalnych.

Na temat Season Passa to Mass Effecta: Andromedy wypowiedział się Aaryn Flynn, szef Bioware’u, na Twitterze. Na pytanie, czy można się go spodziewać, stwierdził lakonicznie, że nie. Poproszony o doprecyzowanie tej wypowiedzi stwierdził, że jego firma będzie mówić o tym później. Nie wiadomo więc na razie, czy DLC nie będzie wcale (ta, jasne), będzie darmowe (taa, jasne) czy też Bioware wymyśli jeszcze inne rozwiązanie.

Również na Twitterze producent gry, Michael Gamble, potwierdził, że będzie ona dostępna przed premierą dla abonentów usługi EA Access (Xbox One) i Origin Access (PC). Właściciele PS4 będą musieli, jak ludzie, poczekać na datę wydania.

W podobny sposób – z bezpośrednich odpowiedzi twórców na pytania graczy, nie zaś z oficjalnego, marketingowego przekazu – dowiadujemy się o technicznej stronie gry. Tutaj znów z pomocą przyszedł Aaryn Flynn. Na forum NeoGAF postanowił odnieść się do posta, według którego do grania w 1080p potrzebne będzie PlayStation 4 Pro, a na pozostałych konsolach gra działać będzie w niższych rozdzielczościach.

Wyjaśnił, że na PS4 Pro dostępna będzie wyższa rozdzielczość – 1800p z renderowaniem szachownicowym (to taki dużo lepszy upscale’ing). Jeżeli zaś chodzi o standardowe PS4 i Xboksa One, to na konsoli Sony działać będzie w 1080p, a na Xboksie One w 900p – tak jak inne gry na silniku Frostbite.

Mass Effect: Andromeda

Na PC liczba klatek animacji na sekundę nie będzie ograniczona, na konsolach – do 30 fps-ów (limit ten prawdopodobnie nie występuje w cutscenkach, ale to Aarryn musi jeszcze sprawdzić).

Wciąż nie są znane oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji Andromedy. Tu również musimy jeszcze poczekać. Aż trudno uwierzyć, że gra wychodzi tak niedługo…

Dominik Gąska

Więcej na temat:

  1. Sasilton
    15:14 09.01.2017
    Sasilton

    Czyli na PS4 będzie 900p. Czyżby na XO planowali 720p? Była by to niewątpliwe porażka ze strony EA.

    Ukryj odpowiedzi()
  2. skabanos
    21:58 09.01.2017
    skabanos

    Czyli wpieprzamy upscaling do 1800p, ale nadal wciskamy ludziom, że 30fps jest ok. Cudnie.

    Ukryj odpowiedzi()
    • Simplex
      00:24 10.01.2017
      Simplex

      Jaki „upscaling do 1800p”? To będzie natywna rozdzielczośc gry, upscalowana do 4K, lub downscalowana do 1080p, w zależności od TV.

      Można sobie jojczyć na brak 60fps na Pro, ale to nic nie da, bo od samego początku wiadomo było, że to się nie uda, bo Pro ma ten sam słabiusieńki mobilny procesor AMD Jaguar, tyle że taktowany, trochę mniej absurdalnie nisko (2,1GHz zamiast 1,6GHz). To cud, że ID udało się zrobić na nim Dooma w 1080p60, a ND Udało się zrobić Uncharted 4 w 1080p30.

      Podniesienie rozdzielczości jest proste, bo GPU w PS4 jest ponad 2 razy mocniejszy niż w PS4 – ale procesor jest tylko o 30% szybszy, a fps w największej mierze wymaga dużej mocy obliczeniowej CPU, a nie GPU.

      Ukryj odpowiedzi()
      • skabanos
        10:23 10.01.2017
        skabanos

        Tylko że 1800p checkerboard to nie jest natywne 1800p. Oni robią sztuczki by dojść do 1800p (co nazwałem upscalingiem, może złe słowo, ale natywna rodzielczość to to nie jest) i następnie na wyniku tego będzie robiony upscaling/downscaling do rozdzielczości ekranu. To nie jest natywne 1800p.

        I zdecydowanie będę jojczyć na brak 60fps, bo to jest powód dla którego porzuciłem PS3 w trakcie życia tej konsoli i nawet mi do głowy nie przyszło kupować PS4 ani PS4 Pro.

    • Simplex
      00:26 10.01.2017
      Simplex

      Aha, stałe 30fps jest jak najbardziej ok. Jasne że 60fps jest dużo lepsze, ale 30fps jest ok. 60fps wymaga dużo, dużo więcej mocy obliczeniowej (czyli też pracy programistów, a więc pieniędzy) i jednocześnie oznacza słabszą grafikę (wiec gra wygląda gorzej na screenach i zwiastunach), dlatego tak mało gier na konsolach działa w 60fps, niestety.

      Ukryj odpowiedzi()
  3. 12:40 10.01.2017
    s.p.

    ME3 miało day one DLC a tu brak season passa ?
    Stawiam na mikropłatności jak w Gearsach i paywall na paywallu.

    Ukryj odpowiedzi()