Zmien skórke
Logo Polygamii

Hello Neighbor obiecuje sztuczną inteligencję, jakiej jeszcze nie było

Jak często zdarza nam się natknąć w grze na wirtualnego przeciwnika, stanowiącego prawdziwe wyzwanie? No właśnie. Twórcy gry Hello Neighbor, powstającej w ramach Steam Greenlight, chcą to zmienić.

Wyobraźcie sobie przeprowadzkę do nowego, wymarzonego domu. A teraz dodajcie do tego to, czego najbardziej się obawiacie – szalonego, nieprzewidywalnego sąsiada. Mieszka po drugiej stronie ulicy. Z jakiegoś powodu zabił wejście do swojego domu deskami. I nie chce, żebyście poznali jego sekret. Tak w skrócie rysuje się pomysł na grę niezależnego zespołu Dynamic Pixels.

Hello Neighbor to zupełnie nowa gra taktcyczno-logiczna z perspektywy pierwszej osoby ze sztuczną inteligencją jako przeciwnikiem. Uważamy, że współczesnym produkcjom brakuje zaawansowanej sztucznej inteligencji i postanowiliśmy to zmienić, tworząc naprawdę sprytnego przeciwnika.

Piszą twórcy na oficjalnej stronie gry. Obiecują, że wirtualny rywal gracza będzie w stanie samodzielnie się uczyć, reagować na działania gracza i wypracowywać odpowiedzi na jego zagrywki. Ma też realizować samodzielnie własne plany, a nawet pamiętać nasze decyzje.

neighbor_2

Gra toczyć się będzie w niewielkim miasteczku. W toku rozgrywki można będzie eksplorować własne mieszkanie (tutaj mamy być całkowicie bezpieczni), okolicę i, rzecz jasna, dom sąsiada. To właśnie odkrycie jego sekretów, a w szczególności tego, co znajduje się w piwnicy, ma być celem zabawy.

Sąsiad oczywiście będzie się starał zrobić wszystko, by nam to utrudnić. Wykorzysta w tym celu znajdujące się w mieszkaniu obiekty do tworzenia pułapek i blokowania dostępu do swoich sekretów. Zadaniem gracza będzie przechytrzenie go, również z użyciem wszystkiego, co znajdzie w okolicy.

neighbor_1

Twórcy obiecują, że w miarę rozgrywki przeciwnik, ucząc się naszych metod i zagrań, stawał się będzie coraz większym wyzwaniem.

Brzmi to wszystko bardzo intrygująco. Pozostaje poczekać i zobaczyć, na ile wszystkie te obietnice uda się spełnić. Bo fakt faktem, sztuczna inteligencja to coś, co w grach przez wszystkie lata rozwinęło się chyba najmniej. I nawet jeżeli twórcom z Dynamic Pixels nie uda się zrobić wszystkiego, co zapowiadają, to robią przynajmniej krok we właściwym kierunku.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

  1. PentaStar
    12:25 01.10.2016
    PentaStar

    Zapowiada się ciekawie. Może być z tego całkiem fajny dreszczowiec w przerysowanej oprawie. Z dłuższego trailera na YT przypomina to trochę Sir You Are Being Hunted.

  2. fartuess
    17:10 01.10.2016
    fartuess

    Cóż… skoro już w stareńkim pierwszym Black&White stworzono naprawdę zaawansowany i elastyczny system tresury chowańca ( na przykład łap lecące fireballe, odrzucaj w wieśniaków wroga, oszczędzając dzieci i nie robiąc tego w lesie – dla zainteresowanych link http://www.wischik.com/lu/senses/bwcreature.html), to z odpowiednią metodologią dopasowaną do bardzo konkretnego gameplay’u da się stworzyć wydajne samouczące się AI.

    Ukryj odpowiedzi()

Najczęściej czytane

01

Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje

02

Need for Speed Payback – recenzja. Policyjny pościg za mikropłatnościami

03

Tolerujesz skrzynki z lootem, nienawidzisz ich czy totalnie ci zwisają? [Klub Dyskusyjny]

04

Czy „narodowość” gry ma dla nas w ogóle znaczenie [Klub Dyskusyjny]

05

Rekord Reddita zmasakrowany przez EA, DICE oraz Star Wars: Battlefront 2. Chwalić się tym nie będą

06

Call of Duty: WW2 – recenzja. Operacja remaster

07

Kampania Call of Duty WW2 – mógł być reboot drugowojennych FPS-ów, jest ich remaster

08

„To, co my robimy na GOG-u, działa trochę jak muzeum”. Za kulisami polskiej konkurencji Steama

09

PlayerUnknown ich nienawidzi! Jednym prostym trikiem przekroczyli 20 milionów graczy!

10

Od dziś zapłacimy na Steamie w złotówkach

Popularne Gry