Zmien skórke
Logo Polygamii

Fan naprawia pecetową wersję Automaty

Nier-ealnie dobra robota. Szkoda, że odwalona za kogoś.

Granie w jRPG-i na pececie? Oczywiście. Wbrew pozorom – wielu tamtejszych graczy jest zainteresowanych orientalnym podejściem do gatunku. Szkoda tylko, że dostają słabe porty. Bo dla większości Japończyków branża komputerowa to grunt całkowicie niezbadany. Dobrze, że w ogóle próbują. Ale potem wychodzą takie rodzynki, jak Nier: Automata. Gra tak źle zoptymalizowana (a przy okazji tak bardzo warta Waszej uwagi), że potrzebowała pomocy od kogoś lepiej ogarniętego od developerów. Czyli gracza, a co.

Jak donosi Kotaku, naprawą Automaty zajął się Steamowiec Kaldaien. Jego mod FAR (Fix Automata Resolution) nie tylko poprawia rozdzielczość gry na rzeczywiste 1080p, gdy normalne wydanie gry „rozciągało” zaledwie 900p, lecz również walczy z fatalnymi spadkami animacji, a zatem grzechem, na jaki nie powinna sobie pozwalać żadna gra studia Platinum. Ludzie, którzy zainstalowali fanowską łatkę, mówią o skoku z trzydziestu na pięćdziesiąt lub sześćdziesiąt klatek na sekundę.

Nier: Automata

Brzmi jak rzecz, bez której nawet nie powinno rozpoczynać się zabawy z Nierem na PC, prawda? Prawda, dlatego warto sobie stąd FAR pobrać. Ciekawe, że japońscy twórcy gier tak gardzą rynkiem Rasy Panów (ale ugruntowane jest to w ich kulturze, gdzie zawsze brakowało miejsca na komputery osobiste, wybaczcie im), podczas gdy łaskawa rzesza graczy nie tylko czeka na premiery japońskich gier poza konsolami, lecz także odwala brudną robotę przy optymalizacji. Za darmo. Tylko po to, by więcej osób mogło cieszyć się jedną z najbardziej wyjątkowych produkcji tego roku. Brawo. Lub… robić takie gify.

Kaldaiena potrzebowałbym też na „starym” PS4, które z Automatą nie radzi sobie równie dobrze, co jego „prosiakowy” braciszek.

Adam Piechota

Więcej na temat:

  1. 12:49 27.03.2017
    Nikodemsky

    Przypomina mi się od razu kwestia FFXIII i patchów na upscale, bo 720p było na max oraz takim portem FFX z dodatkiem UNX, który rozwijany był aż do stycznia b.r.

    Generalnie to nie zawsze kwestia nieumiejętności developerów, tylko raczej przeznaczenia odpowiednich środków, których szczędzą na porty PC. Taki The Last Remnant na PC był naprawdę dobrym portem i do dzisiaj wygląda naprawdę dobrze. Valkiria Chronicles też wyszedł nieźle(ale to już od Segi).

    Ja mam tylko nadzieję, że jeśli na PC kiedykolwiek pojawi się FFXV i remaster VII, to będą one „prawidłowo” zrobione.

  2. Simplex
    12:56 27.03.2017
    Simplex

    Pytanie filozoficzne – czy Nier: Automata to jRPG?

    „że japońscy twórcy gier tak gardzą rynkiem Rasy Panów” – w tym przypadku generalnie gardzą dobrze zoptymalizowanym kodem, bo gra nawet na konsolach działa słabo (a wygląda też tak sobie).

    Ukryj odpowiedzi()
    • 13:27 27.03.2017
      Adam Piechota

      Nie, Automata to nie jRPG. Gatunkowo to slasher z kilkoma zapożyczeniami z erpega. Pierwowzór był odrobinę bardziej erpegiem (bo miał badziewny system walki 😉 ) – przez to zapewne wrzucamy też kontynuację do tej szuflady.

    • 14:53 27.03.2017
      rorkdcr

      Postawmy pytanie, co oznacza „wygląda tak sobie”
      Czy chodzi o to że shaderów za mało?
      Czy może o design?
      A może o mood leveli?
      Bo w temacie designu postaci, przeciwników, i klimatu levelów nie mam naprawdę nic do zarzucenia.
      Właściwie każdy ze „światów” w grze podobał mi się równie bardzo, nie podobało mi się że gra jest rozdmuchana niepotrzebnie, bo te przestrzenie niczym nie są wypełnione.
      Nie podobały mi się też niewidzialne ściany, które są wręcz plagą na levelach.

      Ukryj odpowiedzi()
      • Simplex
        15:00 27.03.2017
        Simplex

        „Postawmy pytanie, co oznacza „wygląda tak sobie””

        Chodzi o to że graficznie/technicznie jakkolwiek by to zwal nie ma w tej grze nic co by uzasadniało tak wysokie wymagania sprzętowe/tak słaba wydajność. Nie twierdzę, że gra jest brzydka, tylko że nie jest technicznie zaawansowna i nie ma jakieś orgomnej ilości elementów, efektów cząsteczkowych, etc, które by mogły powodowac spadki wydajności.

        Ukryj odpowiedzi()
        • 15:14 28.03.2017
          rorkdcr

          To prawda, gra nie ma żadnego rocket science, i kod jest tak se jeżeli chodzi o optymalizacje, ale nadal się będę upierał że to piękna wizualnie gra.
          Nie mam kompetencji żeby wypowiadać się czemu, można podejrzewać że półotwarty świat (da się wyczuć że są „korytarze” między hubami) plus PBR to główne przyczyny. Wydaje mi się też że to choroba wieku dziecięcego, i docelowo to zostanie ogarnięte.
          Sam grałem na GF970 i jedyne spadki jakie miałem to na filmikach, ale zrzuciłem to na karb tego ze być może są prerenderowane i ten framerate jest taki żeby nie było rozdzwięku między grą a cinematikiem na konsoli ;P
          Sprawdzę tego patcha, zobaczę czy coś się zmieni.

  3. 12:59 27.03.2017
    ammarmar

    A jak pisałem, że gra jest badziewnie sportowana na PC, to ludzie mnie minusowali…

    Ukryj odpowiedzi()
  4. fajans82
    07:03 28.03.2017
    fajans82

    Zmieńcie tę „Rasę Panów” na PCMR bo aż oczy bolą. Skoro walczymy z „polskimi obozami zagłady” to bądźmy konsekwentni.

    Ukryj odpowiedzi()