Amy Hennig opuściła szeregi EA
Od Uncharted przez Gwiezdne wojny aż do niezależności.
29.06.2018 | aktual.: 29.06.2018 12:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przypomnijmy krótką historię osadzonego w uniwersum Gwiezdnych wojen projektu Visceral Games. EA zaprasza na pokład Amy Hennig, reżyserkę związaną do tej pory z Naughty Dog i mającą duży wpływ na sukces serii Uncharted, a w przeszłości maczającą palce również w cyklu Legacy of Kain. Wszystko to ma miejsce w 2014 roku. Po trzech latach prac wydawca ogłasza, że projekt nie spełnia oczekiwań i przekazuje go EA Vancouver do naprawienia. Zarzuty? Za dużo fabuły, za słabo wykorzystany Frostbite i brak potencjału do monetyzacji.
Rok po tych zdarzeniach okazuje się, że Amy Hennig od dawna nie jest już pracownikiem EA. Po zamknięciu Visceral niby można było się tego domyślać, z drugiej strony nie było żadnego komunikatu czy to ze strony EA czy samej Hennig o całej sytuacji, można było więc zakładać, że znajdzie się jeszcze dla niej zajęcie. Przez ten czas mówiło się, że wciąż trwają rozmowy, tymczasem do opuszczenia przez nią firmy doszło już na początku tego roku.
Reżyserka nie zamierza oczywiście udać się na spoczynek. Możemy za to wpisać ją na dość długą listę twórców, którzy stali się niezależni. Nie znamy póki co szczegółów pierwszego projektu, Hennig zdradziła natomiast Eurogramerowi, że zamierza zająć się teraz czymś związanym z VR. Gra Visceral, nad którą pracowała, miała natomiast jej zdaniem zostać odłożona przez EA na później. Szkoda.
Krzysztof Kempski