Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o trybie multi w Uncharted 3

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o trybie multi w Uncharted 3

marcindmjqtx
18.04.2011 22:05, aktualizacja: 06.01.2016 13:11

Jeszcze parę godzin temu informowaliśmy o kilku interesujących rzeczach dotyczących trybu multi w Uncharted 3, a już teraz możemy podać Wam chociażby termin bety czy zaprezentować filmik z rozgrywki. A informacji jest doprawdy multum!

Najprościej byłoby powtórzyć słowa Arne Meyer z Naughty Dog - mamy tak dużo do przekazania, że nawet nie wiem od czego zacząć.

Przede wszystkim zabawa w kilka osób w trzeciej części ma być mocno zmieniona w stosunku do tego, co zapewne większość graczy posiadających PlayStation 3 zna z "dwójki". Nie chodzi tylko o wsparcie dla telewizorów 3D - czy tak jest faktycznie, ocenę pozostawimy Wam prezentując prawie dwuminutowe wideo z fragmentami rozgrywki:

Twórcy podzielili się także informacjami o dwóch nowych mapach. Pierwsza z nich, The Chateau, przypomina mniej więcej to do czego przyzwyczaiła nas seria, a najciekawszym elementem są na pewno linki po których można zjeżdżać w stylu "zdarte ręce". Dużo lepiej wygląda to w przypadku drugiej, The Airstrip. Plansza jest dwupoziomowa i zmienia się dynamicznie w trakcie grania. Pierwsze skojarzenie - trasy ze Split/Second.

Pierwsza część meczu będzie toczyć się na pokładzie ogromnego samolotu, który jest ścigany przez grupę pojazdów. Gracz może przeskakiwać z jednego na drugi i oczywiście dostać się do ładowni wspomnianego statku powietrznego. O co chodzi - widać mniej więcej od 00:35 zaserwowanego wyżej filmiku. Następnie, gdy samolot podrywa się z pasu startowego, walka przenosi się do hangaru.

Dowiedzieliśmy się także o dwóch nowych trybach - Three Team Deathmatch to walka trzech dwuosobowych drużyn, zaś Free For All pozwoli każdemu zatroszyć się tylko o siebie.

Będzie też łatwiej dołączyć do zabawy w sieci. Pierwszą z opcji ma być tzw. Late Join - dzięki temu wbijemy się do grania nawet pod koniec meczu. To naprawdę dobra wiadomość - ileż razy chciałem dołączyć do pojedynku zaraz po jego starcie, bez nużącego oczekiwania aż znajomi skończą się bawić.

Dla tych, którzy cenią kanapowe granie, przygotowano podzielony ekran oraz możliwość zalogowania na dwa niezależne konta.

Idźmy dalej. Buddy system pozwoli na zabawę ze znajomym na zasadzie wspólnego zbierania doświadczenia oraz zaoferuje możliwość podnoszenia skarbów za kolegę. Do tego jeśli chcemy wrócić na planszę dokładnie tam gdzie akurat stoi kumpel - będzie to możliwe. "Ej, weź zrespawnuj się tam, koło tych skrzyń, ja tam stoję właśnie... " - brzmi świetnie.

To jeszcze nie wszystko. Kolejną z nowości ma być możliwość personalizacji postaci. Zarówno bohaterzy jaki łotry dostaną masę różnorakich elementów - poczynając od koszulek na możliwości pokolorowania giwery kończąc.

Będzie można nawet pomajstrować przy imionach wybieranych bohaterów, jak Drake czy Sully, a także stworzyć własny emblemat. To ostatnie brzmi co najmniej smakowicie - już widzę małe dzieła sztuki tworzone przez klany czy pojedyńczych graczy.

Wspomniane kolorowanie broni to nie wszystko. Będzie też można zmienić funkcjonalność poszczególnych gnatów, dodając chociażby lunetkę, większy magazynek i tak dalej.

Nie zabraknie też dopalaczy. Te mają być połączeniem najbardziej lubianych z drugiej części z porcją nowości. Będzie możliwość wykorzystania "jednorazowej" dopałki w trakcie meczu, co oczywiście wiąże się z wydaniem określonej sumy uzbieranych oszczędności. Nie wszystkie rzeczy mają też być związane z poziomem doświadczenia oraz pieniędzmi. Gracz będzie mógł znaleźć przedmioty w skrzyniach ze skarbami rozrzuconymi po mapie.

Coś jeszcze? Jeśli pod koniec meczu wynik wciąż nie będzie rozstrzygnięty włączy się Overtime, przedłużający spotkanie, a jeśli i to nie pomoże - uaktywniony zostanie Sudden Death. Będzie to działało na prostej, ale skutecznej zasadzie - koniec z respawnami, ostatni który przeżyje, wygrywa.

Warto jeszcze omówić opcje społecznościowe. Gra ma być zintegrowana z Facebookiem w sposób "dotychczas nieznany na konsolach" - chodzi zatem o coś więcej niż tylko wrzucanie fotek. Będzie też możliwość pobawienia się w reżysera za sprawą trybu Cinema. Gdy już zmontujemy filmik, możemy wrzucić go na nasz kanał YouTube lub Facebooka. Najlepsze dzieła będą dostępne w menu jako Uncharted TV - o tym elemencie dowiemy się więcej w ciągu kilku najbliższych dni.

Potwierdzono też przycisk sprintu - mapy mają być wykonane tak, aby dawać możliwość częstego korzystania z tegoż. Nie zabraknie również trybu kooperacji.

Pozostała jeszcze ostatnia kwestia, czyli beta. Posiadacze PlayStation Plus będą mogli pobawić się już 28 czerwca, cała reszta pogra 5 lipca.

Chcecie pograć wcześniej, a nie macie ochoty na zakup PP? Innym sposobem jest nabycie specjalnie oznaczonej kopii Infamous 2, gdzie znajdziemy stosowny kod.

Marcin Lubowiecki

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)