WarCraft: Orcs and Humans

WarCraft: Orcs and Humans14.10.2004 22:24
Michał Zacharzewski

WarCraft: Orcs and Humans

Sympatyczny staroć ze słabą (ciemną) oprawą graficzną i niezgorszą dźwiękową. Ponieważ jednak zmagania orków z odważnymi ludźmi wciąż jeszcze cieszą się niemalejącą popularnością (czego dowodem jest powstające "Warcraft 3"), to i ten opis z pewnością znajdzie zastosowanie. I dobrze - klasykę należy szanować. Życzę wam miłej jatki!

JAK UKOŃCZYĆ POSZCZEGÓLNE ETAPY

LUDZIE

Etap 1Prostota tego etapu nie zna granic. Wystarczy wybudować kilka farm i postawić koszary ("baraki"). Złota jest od groma, przeciwników niewiele, a co najważniejsze - nie rozmnażają się.

Etap 2Podobnie jak w misjach orków, tak i tu, u ludzi, wykończyć musisz całą populację wroga przewalającą się po okolicy. Wyprodukuj peasanty, poślij je po złoto i (jednego-dwóch po drewno, nie więcej) Zbuduj szybko koszary i parę farm. Pozostanie ci już zlokalizowanie wroga i zrównanie go z ziemią.

Etap 3Naprawdę ostra jazda, męczyłem się z nim dobrych kilka godzin. Gracz musi dokumentnie zniszczyć wojska przeciwnika, ten zaś szybko zbiera złoto i produkuje tabuny żołnierzy. Jego osada wydaje się być praktycznie niezdobywalna. Rozwiązanie problemu jest jednak proste - wystarczy szybko rozwinąć się na maksa i wybudować dużą armię. Później należy pchnąć ją na koszary przeciwnika i nie licząc się z kosztami zniszczyć je. Osłabiony komputer nie odbuduje ich, dzięki czemu wyeliminowanie go z rozgrywki nie będzie stanowić problemu.

Etap 4Swoista labiryntówka w kamiennej scenerii. Lothar wraz z kumplami znajduje się w mniej - więcej lewej górnej części ekranu. Aby tam dotrzeć, trza iść w dół aż do odnogi w lewo, potem niemal do końca i w górę. Po drodze atakować cię będą zastępy orgów. Trzeba się na walkę z nimi przygotować, to jest ustawić zastęp łuczników, tuż przed nimi paru footman'ów, gdzieś z typu magów/kleryków miotających uzdrowieniem. Wysłany wgłąb korytarzy żołnierz będzie miał za zadanie zwabić pojedyncze jednostki wroga w tą przemyślną pułapkę. Banał, nie?

Etap 5Na początku mamy wyścig z czasem - produkuj rzesze peasantów i rozsyłaj ich po dobra (najbliższa kopalnia jest na dole, za lasem). Musisz jak najszybciej postawić najważniejsze budynki i rozbudować armię na tyle, by była w stanie bronić się przed atakami konnicy wroga. Potem produkuj wojsk, ile sił w koszarach, i zajdź osiedle orków (góra, po lewej stronie) z dwóch boków, najlepiej o dołu i z prawka. Gdy zaatakujesz z jednej strony - wiocha się opróżni i bez problemu zajedziesz przeciwnika z drugiej...

Etap 6Musisz odbić wioskę - postaraj się stracić jak najmniej budynków. Oznacza to, iż powinieneś atakować żołnierzy, którzy w danym momencie niszczą "najsłabszy" gmach. Jeśli ci się uda, zajmij się złotem. Kopalni jest w okolicy sporo, więc nie szczyp się, tylko inwestuj w wojsko. A później - niespieszny atak w górę, przeciwnik ma bazę w prawym, górnym rogu. Co chwila przesuwaj zgrupowanie swoich wojsk nieco w górę stopniowo obejmując kontrolę nad coraz to większym terytorium. Uważaj na skorpiony, likwiduj przede wszystkim magów, w drugiej zaś kolejności konnice i łuczników.

Etap 7Główna osada orków znajduje się w prawym dolnym rogu mapy, nieco powyżej znajdziesz grupkę uwięzionych peasantów. Musisz ich odbić przy pomocy pary rycerzy wspomaganej klerykiem. Wcześniej jednak zablokuj całym dostępnym ci wojskiem most znajdujący się na samym środku planszy. Jeśli przetrzymasz pierwsze uderzenie wroga - masz już mecz w kieszeni. Rozbuduj się, utwórz czterech Conjurerów i nękaj wroga tworzonymi przez nich skorpionami. Jednocześnie twórz oddziały konne, które siać będą spustoszenie w szeregach przeciwnika. Ostateczne zwycięstwo przyjdzie dość szybko.

Etap 8Banał, jakich mało. Znów jaskinia i znów ta sama strategia - przodem konnica, tuż za nią łucznicy, z tyłu klerycy miotający "zdrowaśki". Wreszcie samotny jeździec zapuszczający się w głąb labiryntu celem zwabienia pojedynczych jednostek w pułapkę. Labirynt jest długi i prosty - trzymaj się brzegu ekranu, a dotrzesz do końca. Przeciwnicy: parę szkieletów, płonące elementale, wreszcie główny wódz przeciwnika chroniony przez dwa demony. Bułka z masłem.

Etap 9Złota w okolicy jest od groma, więc nie szczyp się z wydatkami. Wystaw troszkę wojska (sześć - siedem jednostek) do ochrony mostu znajdującego się w centrum planszy i uzupełniaj je w razie strat. Rozbuduj się do maksimum. Na prawym brzegu kwasowej rzeki jesteś bezpieczny - nie ma tu wrogich osad. Za to na lewym są aż dwie - jedna na dole, druga u góry. Zbadaj je przy pomocy "podglądu" (klerycy), a następnie wyeliminuj straże (konnica broniąca dróg wjazdowych) skorpionami. W bezpiecznym miejscu (np. tuż przy rzece, w dolnej części lewej strony terytorium wroga) ukryj z 10 konnych, a następnie zaatakuj miasto i spal. Pozostaje ci atak na górne city - też tą samą metodą.

Etap 10Strategia gry na tym etapie powinna przypominać walki z jaskini-labiryntów. Ustaw się w grupie żołnierze / łucznicy / klerycy i czekaj, aż wróg sam do Ciebie przyjdzie. Nie możesz ponosić strat - używaj dużo heal'a. Co jakiś czas wysyłaj skorpiony na zwiady, zdobyty teren powoli zajmuj. Dzięki skorpionom pozbądź się zewnętrznej "obsługi" miasta, resztę weź szturmem.

Etap 11Zaczynasz na dole planszy, złoto znajduje się tuż obok po lewej stronie. Przeciwnik ma swą hacjendy u góry: po lewej i po prawej. Na początku wyprodukuj trochę skorpionów celem rozpoznania okolicy. Potem rozbudowuj się, w przypadku ataku likwiduj przeciwnika 'elementalami' (musisz w tym celu usprawnić czarowników). Nie buduj za wielu żołnierzy, starczy ci 5 na serię. Postaw na wspomniane elementale - przy czterech czarownikach uzyskujesz znakomitą wydajność pozwalającą ukończyć grę już po kilku atakach. Aha - nie zapominaj, że przeciwnik może czasowo unieśmiertelnić swe jednostki.

Etap 12Wreszcie przyszło ci zniszczyć centrum dowodzenia wroga. Stanowią go trzy miasta zlokalizowane po przeciwnej stronie mapy. Złota jest sporo - naprodukuj dużo peonów i poślij do pracy. Wystaw trochę wojska i zablokuj drogi wokół jeziorka znajdującego się przed tobą. Łucznicy plus kilku footmanów załatwi sprawę. Rozbuduj się, wytwórz z 5-6 conjurerów i zniszcz przeciwnika elementalami.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)