Zmien skórke
Logo Polygamii

Verizon pracuje nad nową usługą do grania w chmurze

Konkurencja na rynku wciąż mało powszechnego cloud gamingu coraz większa.

Rynek serwisów streamingowych powoli rozrasta się. Kolejna firma potwierdziła prace nad własną usługą, pozwalającą grać w chmurze. Tym razem do walki przyłączyło się Verizon. Firma w Polsce praktycznie nieznana, w USA jest to jeden z większych operatorów telefonii komórkowej. Co ciekawe, usługa ma być dostępna między innymi na Androidzie oraz Nvidia Shield. Podobno ma być od momentu wprowadzenia instalowana fabrycznie na urządzeniach obsługujących serwis od Nvidii.

Na razie nie wiadomo jeszcze, czy z serwisu będzie można skorzystać również poza USA. Póki co trwają testy wersji próbnej, z której pochodzą pierwsze udostępnione screeny. I wynika z nich, że Verizon już na start może mieć bogatą bibliotekę. Prawdopodobnie będzie można zagrać m.in. w Batlefielda V, Fifę 19, God of War, Anthema czy Red Dead Redemption. Będący źródłem informacji portal The Verge nie jest jeszcze pewien czy poszczególne tytuły to nie placeholdery, ale może rzeczywiście Verizon będzie w jakiś sposób pozwalał pograć też w dostępne tylko na konsoli tytuły.

Natomiast już w fazie zamkniętych testów dostępne ma być aż 135 tytułów. Daty premiery usługi oraz ceny jeszcze nie ujawniono, ale na razie testerzy narzekać mają na występowanie w czasie zabawy dużych lagów. Zdaniem twórców  platformy, granie w chmurze będzie dopiero domeną testowanego od jakiegoś czasu standardu 5G. Czyli krótko mówiąc, z punktu widzenia polskich graczy Verizon, przynajmniej przez jakiś czas pozostanie (na równi z wieloma innymi serwisami oferującymi granie w chmurze) ciekawostką.

Krzysztof Kempski

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
4 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sasilton
Użytkownik

Cloud Gaming to moja największa obawa. Dopóki będzie wybór, to ok, ale gdy będzie tylko “chmura only” to będzie to koniec. Granie już nigdy nie będzie takie samo.

3mortis
Użytkownik

Mokry sen wydawcow, online only utnie mase piractwa, z drugiej strony gracze zle znosili dotychczasowe online only w roznych grach….

z trzeciej strony, gra na dowolnym ekranie z internetem… dongiel z jakims softem do odpalenia przegladarki + pad i grasz gdziekolwiek wpinajac dongla w dowolny wyswietlacz z internetem… piesn przyszlosci

antyszyba
Użytkownik

Pamiętajcie, że zanim cloud gaming wejdzie na stałe w standardy grania (o ile tak w ogóle będzie) to można śmiało minąć 5-6 lat co najmniej. Już dziś mamy światłowody w małych wioskach nawet, za tyle lat internet może być tylko lepszy. Kto wie, za dekadę może już granie w streamingu może być wygodne i przyjemne. Ale to tylko przypuszczenia.

Sasilton
Użytkownik

Ale serwery nie będą. Granie w chmurze przez 2-3 godziny będzie zjadało tyle transferu, co sama gra na dysku. 4K, wysoki bitrate i 60 klatek. To będzie jakieś 40-60GB na godzinę.
Można sobie wyobrazić, co ise będzie działo na premierze. Albo nie będzie chodzić, albo w najlepszym wypadku będzie większy lag i spadki jakości

antyszyba
Użytkownik

Kto wie, może będą? Jeśli zacznie być to opłacalne. Jestem dobrej myśli, ale to nadal tylko skromne marzenia 🙂