Ubisoft zarabia na mikrotransakcjach więcej niż na cyfrowej sprzedaży swoich gier

Ubisoft zarabia na mikrotransakcjach więcej niż na cyfrowej sprzedaży swoich gier

Ubisoft zarabia na mikrotransakcjach więcej niż na cyfrowej sprzedaży swoich gier
Maciej Kowalik
08.11.2017 10:57

Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, że coś zmieni się w praktykach biznesowych największych wydawców.

O mikrotransakcjach, skrzynkach z lootem czy swądzie hazardu nie mówiło się jeszcze tyle i tak głośno, co w tym roku. Bardzo dobrze, ale marudzące media to jedno, a zachowania konsumentów drugie. Zgadnijcie, czym wydawcy przejmują się bardziej...

Take-Two poinformowało, że dochody z mikrotransakcji stanowiły już niemal połowę całego przychodu netto za ostatni kwartał. I oczywiście - prym wiedzie GTA Online, dla którego ostatnie trzy miesiące były rekordowe. Ale swój wkład ma też NBA 2K17. Tak nastawione na dojenie graczy, że nasz recenzent nie wytrzymał i obniżył za to ocenę.

Po artykułach, rozszarpujących betę Star Wars: Battlefront 2 za to jak uprzykrza życie graczom, którzy nie chcą dokładać ani złotówki w mikrotransakcjach, EA obiecało zmiany. Premiera za tydzień i wtedy je ocenimy. Ale trudno mieć złudzenia, że firma machnie ręką na segment bardzo cieszący oczy jej księgowych.

Jej zarobki z mikrotransakcji już dawno przekroczyły przychód ze sprzedaży cyfrowych gier. Dla Ubisoftu to nowość. Mikrotransakcje przyniosły firmie ponad 200 milionów dolarów w trakcie pierwszej połowy roku fiskalnego. Co ciekawe - sprzedaż cyfrowych dóbr podskoczyła aż o 83% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Co jeszcze ciekawsze - przychód z mikrotransakcji to już 51% całkowitego przychodu z cyfrowych towarów firmy za pierwsze dwa kwartały. Po raz pierwszy w jej historii zarabia więcej na cyfrowych dodatkach niż na cyfrowych grach.

Przykro mi, że nie mam lepszych wieści dla graczy, którzy wciąż chcieliby po prostu kupić grę i na tym zakończyć wydatki. Jesteśmy w mniejszości.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)