Ubisoft: Treść ważniejsza niż platformy

Ubisoft: Treść ważniejsza niż platformy
28.10.2009 15:32
Michał Stopa
Michał Stopa

Udzielając wywiadu redakcji portalu GamesIndustry.biz z okazji premiery pierwszej części filmu Assassin's Creed: Lineage, reprezentujący Ubisoft kierownik działu marketingu w Zjednoczonym Królestwie, Murray Pannel, stwierdził, że przyszłość firmy leży w ciężkiej pracy nad treścią marki, nie natomiast w skupianiu się na pojedynczych sposobach jej dostarczania.

Mówiąc o czternastominutowym filmie, który jest fragmentem serii krótkich produkcji, opracowanych przez niedawno przejęte Hybride Studios i dotyczących rozwoju fabularnego prowadzącego do historii opisanej w grze Assassin's Creed II, reprezentant Ubisoftu uspokoił, że chwilowo nie zamierzają rzucać się na wiele mediów na raz.

"Myślę, że pierwszą rzeczą, którą chcemy zaznaczyć, jest to, że prawdopodobnie nie będziemy wchodzić bezpośrednio w przemysł filmowy aby stać się filmowym wydawcą. Z pewnością występuje połączenie technologii - Hybride Studios było odpowiedzialne za bardzo graficzne, wyróżniające się filmy jak 300 i Sin City, więc używali wielu efektów specjalnych w ich pracy, których moglibyśmy użyć jako wydawca gier.

"Ubisoft jest jednak nieco ambitniejszy niż inni wydawcy jeśli chodzi o łączenie marek i przedstawienie fabuły w najszerszym tego słowa znaczeniu. Myślę więc, że Assassin's Creed Lineage pokazuje jak możemy wykorzystać markę - a tym się przecież zajmujemy - i dostarczyć ją na wiele interesujących sposobów, zarówno dla konsumentów jak i fanów".

"Pięknem czegoś takiego jak Lineage jest więc fakt, że pozwala nam wykorzystywać wiele z materiałów używanych w silniku gry i stworzyć w ten sposób rozszerzoną linię fabularną, która, w tym przypadku, opowiada o wydarzeniach przed Assassin's Creed 2 oraz daje fanom dużo głębszy i bogatszy świat Assassin's Creed, którego trailery nie są w stanie tak dobrze pokazać".

Pannel jasno jednak stwierdził, że firmie bardziej zależy na zawartości niż na medium w jakim jest przedstawiona.

"Treść idzie naprzód. W przyszłości będzie ona królować, natomiast platformy staną się praktycznie nieważne. Mogłaby ona trafić na Xboksa, do filmu, książki, może nawet gry karcianej. Ambicją Ubisoftu jest być dostawcą treści dla każdego medium zamiast być tylko tradycyjnym wydawcą gier, dzięki czemu moglibyśmy patrzeć poza projektowanie gier, czy produkcję filmową".

"Prawda jest taka, że w tym momencie nie robimy filmów - Lineage jest eksperymentem, mostem, który budujemy żeby zobaczyć jak działa takie połączenie w kwestii treści i marki. Z pewnością też nie sugeruję, że zaczniemy robić filmy pełnometrażowe po tym doświadczeniu".

"Myślę, że Ubisoft, nawet bardziej niż inni wydawcy, oczekuje tego długoterminowego manewru. Pojedźcie pare razy na E3 i zobaczycie Petera Jacksona mówiącego o grach i filmach zbliżających się do siebie, Spielberga pracującego z wielkimi wydawcami nad rozszerzeniem marek poza filmy... Hollywood i gry zdecydowanie nachodzą na siebie, ponieważ ludzie rozumieją jak ważna jest dobra historia, nie ważne czy opowiedziana w sposób interaktywny, czy pasywnie, z użyciem filmu".

fot.: Ubisoft

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)