Twórcy World of Goo i Little Inferno nauczą nas programować
Human Resource Machine to gra o zasuwaniu jak robot, żeby nie zostać przez robota wygryzionym z pracy. Przy okazji uczyć będzie programowania.
Gracz wciela się w zatrudnionego przez strasznego despotę korposzczura, nad którym zawisło widmo zastąpienia przez wydajniejszego pracownika. Robota.
Praca polega na programowaniu za pomocą układania w sekwencje przygotowanych przez twórców podstawowych komend.
"Zaczynasz grę z dwoma komendami i zdobywasz nowe wraz z pięciem się w górę korporacyjnej drabiny. Cały język składa się z 11 komend, co wystarczy do symulacji niemal każdego komputerowego algorytmu świata." tłumaczy zespół Tomorrow Corporation.
W akcji Human Resource Machine wygląda tak:
"Uczyć bawiąc, bawić ucząc" to jedna z lepszych metod na wpajanie do głowy wiedzy. Zwłaszcza tak przydatnej i wciąż w obiegowej opinii trudno przyswajalnej, jak programowanie. Human Resource Machine to zresztą propozycja nie tylko dla laików języka XXI. wieku. Tryb Optimalisation Challenges sprawdzi pod kątem elegancji i wydajności także algorytmy wyjadaczy programowania. Premiera na PC i Maca późnym latem.
[Źródło: Tomorrow Corporation]
Piotr Bajda