Zmien skórke
Logo Polygamii

Trwają prace nad Schizm 3: Nemesis - kontynuacją znanej polskiej gry przygodowej

Roland Pantoła zaprasza na planetę Argilus.

Spółka PlayWay ogłosiła właśnie, że trwają prace nad grą Schizm 3: Nemezis. Myślę, że część z was może nie kojarzyć poprzednich odsłon, bo minęło kilkanaście lat od ich premiery.

Do pracy nad kontynuacją zasiadł Roland Pantoła, weteran gier wideo, który tworzył takie tytuły jak A.D.2044, Klątwa i Władcy Ciemności. Ja ciepło wspominam zwłaszcza tytuł z 1998 roku, Reah – Zmierz się z nieznanym, który Pantoła stworzył pracując już w studiu Avalon (był on odpowiedzialny za silnik gry V-Cruise i większość grafiki). Podobnie jak w Phantasmagorii, w komputerowo wygenerowanym otoczeniu znalazły się sekwencje wideo z żywymi aktorami, co robiło na mnie wtedy kolosalne wrażenie. Zagadki były świetne, przemyślane, wymagające niezłego główkowania, a świat dziwnej planety Reah mnie zachwycił. No i właśnie zdałam sobie sprawę, że grałam w tę grę 20 lat temu, co jest trochę straszne… ale genialnej ścieżki dźwiękowej autorstwa Fading Colours, Gagarina 108 i Mesmerisy słucham do dziś.

Schizm 3 będzie dzieckiem studia Detalion Games, którego nazwa nawiązuje do innego studia, powstałego w 2001 roku. Wydało ono Schizm 2 – Kameleon oraz Sentinel – Strażnik grobowca, a w 2006 roku zostało rozwiązane. Od tej pory Pantoła pracował przy takich produkcjach jak Bulletstorm, Enemy Front czy Sniper-Ghost Warrior 2, aż w końcu postanowił sięgnąć do klasyki i kontynuować serię Schizm. A więc wróciliśmy do teraźniejszości, pora zatem obejrzeć zwiastun:

Schizm będzie grą przygodową, której bohaterowie, Amia i Bogard, wybierają się na obcą planetę Argilus w celach czysto rozrywkowych. Na miejscu wycieczka przeradza się w koszmar – na skutek anomalii powstają dwa wymiary, do których trafiają bohaterowie.  Lokacje niby są te same, ale różnią się zagrożeniami i szczegółami.

Nie jest jeszcze znana data premiery.

Przy okazji zapraszam na porcję naszych retro artykułów: recenzję Schizma autorstwa Olafa Szewczyka i wywiad z Rolandem Pantołą (to akurat świeże, bo sprzed roku), który przeprowadził Tomasz Mochocki z serwisu Przygodomania.pl.

Więcej na temat:

11
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
9 Odpowiedzi
5 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
vicek83
Użytkownik

Bardzo dziękuję, Joanno, za opublikowanie newsa. W ubiegłym roku przeprowadziłem z Rolandem Pantołą wywiad, który ukazał się zresztą na Polygamii. Nagrałem również niedawno materiał wideo poświęcony grom Detalionu. Pozwolę sobie go podlinkować: https://www.youtube.com/watch?v=MPCUCr476VQ

Jestem wielkim fanem Pana Pantoły, podziwiam jego wyobraźnię w projektowaniu łamigłówek i talent do tworzenia pięknych światów. Jego powrót jest dla mnie olbrzymim zaskoczeniem, a jednocześnie niezwykle przyjemną niespodzianką. Według mnie to najbardziej zasłużona postać dla rozwoju polskich przygodówek, to przecież on stworzył pierwszego polskiego point & clicka z prawdziwego zdarzenia (A.D. 2044 na Atari w 1991 roku). Zaciskam mocno kciuki.

Cruzer969
Użytkownik

Dobra wiadomość, czekam na więcej informacji 🙂

vicek83
Użytkownik

Na YouTube można znaleźć rozmowę z Rolandem Pantołą na temat gry Schizm 3. Linku nie będę podawał, ale myślę, że dotarcie do tego materiału nie będzie trudne 🙂

Cruzer969
Użytkownik

Znajdę, spokojnie 🙂