Zmien skórke
Logo Polygamii

Tomb Raider - to jeszcze nie koniec!

Ostatnia część raczej nie będzie ostatnia.

Nowa trylogia liczy sobie sześć lat. Biorąc pod uwagę, ile innym studiom zajmuje ciągnięcie serii i wydawanie kolejnych części (czasami trzeba czekać 5 lat, czasami 10, tak, tak), Crystal Dynamics i Eidos Montréal potrafiły naprawdę nieźle się sprężyć. I wychodzi na to, że wyszło im to całkiem dobrze. Tak przynajmniej można zrozumieć słowa producenta.

Chodzi konkretnie o Jonathana Dahana, który w rozmowie z USGamerem podczas PAX East 2019, wyraził swoje zadowolenie z tego, jak Shadow of the Tomb Raider został przyjęta przez media i graczy. Dzięki temu też możliwe stało się wydanie wszystkich dotychczasowych dodatków: ostatniego The Grand Caiman, The Pillar, utrzymanego w nieco innym klimacie The Nightmare oraz The Forge. Mimo że tytuł nie wygrał wyścigu z żadnym z jesiennych hitów, ani nie otrzymał żadnej większej nagrody branżowej, deweloper dostał zielone światło na rozwijanie gry. Niestety, Dahan nie pochwalił się konkretnymi liczbami, a szkoda, przecież tak wszyscy kochamy liczby i tabelki.

Przyznaje też, że ulubionym jego elementem były łamigłówki środowiskowe i ich zróżnicowany poziom trudności. Co więcej, Dahan powiedział co nieco na temat przyszłych przygód Lary:

Byłbym wielce zdziwiony, gdybyśmy nie ujrzeli ich więcej. Nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej na temat jej przyszłych losów, ale byłbym zaskoczony, gdybyśmy więcej o tej marce nie usłyszeli.

W najnowszej odsłonie Lara ostatecznie wkroczyła w mrok (że tak sobie pozwolę na trawestację tytułu recenzji Krzyśka). Po dwóch poprzednich częściach, w których brutalność poczynań Lary gryzła się z jej wrażliwością i scenarzyści jakby na siłę próbowali zrobić z niej Rambo, jednocześnie serwując jedne z najbardziej zapadających w pamięć scen śmierci dziewczyny, w końcu w Shadow of the Tomb Raider zaczęła ona przypominać prawdziwą siebie. Dla mnie najnowsza odsłona była takim zdecydowanym wejściem na ścieżkę, z której Croft ani nie chce, ani nie potrafi zejść.

Dlatego też szkoda by było, gdyby zatrzymała się w pół kroku. Czekam na kolejne części tak bardzo.

Więcej na temat:

4
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
0 Odpowiedzi
4 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
sicksteaphoar
Użytkownik

Po Shadow of Tomb Raider przydała by się tej serii przerwa, bo tytuł nie dość, że powielał błędy poprzedniczek (fabuła i scenariusz…) to jeszcze więcej rzeczy robil od nich gorzej (pacing gry: tym razem aż za mało walki i wycięcie elementów metroidvanionych).

Lara powinna wrócić w glorii i chwale, ale z lepszym scenarzystą i pod skrzydłami Crystal Dynamics.

SkazaME
Użytkownik

Może ktoś tam w końcu dojdzie do wniosku, że sama Lara to za mało i trzeba jej dać jakiś konkretnych bohaterów drugoplanowych. Jonah to jest żart i chodzący mem. Trzeba ludzi takich jakich ma Drake, żeby nasza główna postać mogła z kimś rozmawiać podczas wędrówki i tym samym udowadniać, że jest człowiekiem, a nie chodzącym robotem co czasem chce dobrze, a czasami źle. I na miłość Boską, dajcie jej chłopaka/dziewczynę. Niech ktoś jej się podoba czy niech ktoś ją podrywa. Przecież Lara zawsze była mega laską i do tego inteligentną (co prawda w ostatniej Trylogii było z tym różnie), więc… Czytaj więcej »

sebogothic
Użytkownik

To oczywiste, że nie zrezygnują z kontynuacji, ale lekkie zmęczenie materiału po SotTR widać i przydałoby się odświeżenie formuły serii. Zdecydowanie więcej powinno być zagadek oraz etapów platformowych, a mniej wszelakiego zbieractwa i metroidvanii.

adwark
Użytkownik

Po pojedynczym przejściu pierwszego Tomb Raidera z ostatniej trylogii, jakoś nie miałem ani cienia ochoty na drugie przejście czy też zakup kolejnego Tomb Raidera. Oczywiście o ile to oznacza że o najnowszym nie mogę nic szczerze powiedzieć, to jednak pierwsza część (nowej trylogii) to była porządna gra w której jednak coś nie zadziałało tak jak trzeba, nie chwyciło tak jak trzeba. Czy to była kwestia jakiegoś braku w gameplayu? Czy kwestia fabuły w której ten cały “dysonans ludonarracyjny” wbijał się w oczy gdy Lara ma w jednej chwili problem (mentalny) zabić kogoś ale chwilę potem bez skrupułów morduje kolejnych czekanem?… Czytaj więcej »