Zmien skórke
Logo Polygamii

The Outer Worlds nie będzie miało rzemieślnictwa, bo to nie pasuje do kapitalizmu

Twórcy mają coś do powiedzenia i nie pozwolą na to, by mechanizmy gry im w tym przeszkadzały!

Wczoraj napisałem newsa o tym, że Epic Store nie zamierza rezygnować z gier na wyłączność, które w tytule wiadomości nazwałem “exclusive’ami”. Bartosz Stodolny, redaktor naczelny portalu Polygamia.pl i PRACODAWCA MIESIĄCA (każdego) skomentował to w ten sposób:

Jako że lubię swoje palce i wolałbym je mieć niepołamane, będę walczył o czystość języka polskiego i nie będzie już “craftingu”, będzie “rzemieślnictwo”. A właściwie – nie będzie rzemieślnictwa, przynajmniej nie w The Outer Worlds. Jak wyjaśnia w rozmowie z US Gamerem Charles Staples, główny projektant gry:

Jednym z powodów dla którego z niego zrezygnowaliśmy były te wszystkie korporacyjne marki, pojawiające się w grze. Uznaliśmy, że danie graczowi możliwości wytwarzania własnych przedmiotów stałoby w sprzeczności z jednym z tematów, które staramy się podkreślać i które chcemy, by były w grze widoczne.

Jak tłumaczy, świat The Outer Worlds z jego późnym kapitalizmem wymaga od mieszkańców kupowania za ciężko zarobione pieniądze rzeczy, których chcą używać. Danie graczowi możliwości samodzielnego zrobienia wszystkiego, co jest potrzebne do przetrwania, kompletnie nie pasowałoby więc do fikcji gry.

Zamiast tego gracze chcący zmieniać swoją postać dostaną możliwość modyfikowania zbroi i uzbrojenia. Żadnego rzemieślnictwa.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

4
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
0 Odpowiedzi
4 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
gsg
Użytkownik

Rzemiosło. Sztukmistrzostwo. Złotorączkarstwo.

Ale w zamian skill “nauka” zwiększa obrażenia maczugi dla naukowca!

Bartosz Witoszka
Użytkownik

W pełni rozumiem takie podejście Bartka, też mnie to czasem irytuje. No może nie tak, żeby coś komuś robić albo zaczynać krucjatę w komentarzach z tego powodu, ale ładniej to dla mnie po prostu wygląda 🙂

Kalimdor
Użytkownik

Lol – następny bashing w kapitalizm gdzie wszystko mogło powstać bo kasa się generuje, tylko chęci i pomysł. Po prostu ta gra idzie w model No Mans Sky – kreowanie gry A na grę AAA. Nie macie zasobów na krafting to nie będzie i tyle xD A nie jakieś wielkie filozoficzne pseudogłupoty.

antyszyba
Użytkownik

Z szefem się nie kłóci, więc wiadomo! Chociaż mi to słowo nie przeszkadza. No tak się w kulturze już przyjęło. Tak samo hype, content, skill, feature. Nawet to lubię.
Co do braku craftingu – dziwne wyjaśnienie. Może się na kapitalizmie nie znam, ale nawet jeśli ludzie kupują za swoje ciężko zarobione pieniądze dobra, to te dobra ktoś musi wytworzyć, tak? I gdzie teraz jest filozofia twórców gry?

Popularne wpisy

Popularne Gry