Square: Zbyt duża różnorodność dezorientuje klientów

Square: Zbyt duża różnorodność dezorientuje klientów
17.11.2009 11:41
Michał Stopa
Michał Stopa

Według prezesa Square Enix, Yoichi'ego Wady, w świecie gier widać obecnie eksplozję formatów i stylów. Ostrzega on, że taka sytuacja może tworzyć dezorientującą lub nieprzyjemną wizję medium dla niektórych konsumentów. Przemawiając w trakcie swojego panelu na Montreal International Game Summit, Wada powiedział:

"Nie zależnie czy chodzi o zawartość czy usługę, musi być jakaś wizja w umyśle konsumenta co do formatu. Kiedy to już się ustali, będziemy mogli poszerzyć pole, na którym działamy. Jesteśmy obecnie, w pewnym sensie, w czasie kambryjskiej eksplozji metod dystrybucji i formatów gier, przez co część klientów nie jest do końca pewna czym dokładnie są 'gry'".

Prezes powołał się na przykład filmów, które zwykle trwają dwie godziny lub mniej, a programy telewizyjne pół godziny lub godzinę i są pokazywane w sezonach przez kilka miesięcy, natomiast gazety są dostarczane w podobnych rozmiarach co rano. Jak powiedział, media te ewoluowały na wiele różnych sposobów, ale w pewnym momencie ustaliły standard, dzięki czemu konsumenci wiedzą czego oczekiwać. Wada jednak zaznaczył, że rozrzut formatów nie jest całkowicie zły:

"Różnorodność jest dobra. Dzięki niej zawartość jest głębsza i będzie więcej konsumentów, a co za tym idzie, więcej szans na zarobek, a to jest bardzo dobre dla naszego przemysłu. Jednak jeśli rozciągnąć ją zbyt szeroko, nowi gracze będą niepewni czym dokładnie te gry mają być".

"Kiedy rozmawiam z ludźmi w Japonii, mówią, że nie mają już czasu na granie w gry, dlatego z nich zrezygnowali. Myślą, że trzeba siedzieć przed telewizorem całymi godzinami aby ukończyć grę. Oczywiście nie jest to jedyny rodzaj gier, ale taki ich obraz właśnie mają. Jeśli on się ustali, nigdy nie wrócą do grania w te same gry".

Wada uważa, że rozwiązaniem problemu będzie ustalenie się kilku formatów gier. Skierował się do społeczności producentów aby zmierzać w tym kierunku, mówiąc:

"Gry muszą się skonsolidować w kilka różnych formatów, a wszyscy razem musimy pracować aby tak się stało. Traktujemy nasz format jako jedyny wybór i nikt się nad tym nie zastanawiał, ale sądzę, że rozwiązanie tego problemu będzie ważniejsze".

fot.: Square Enix

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)