Zmien skórke
Logo Polygamii

Sega, autorzy Dawn of War 3 i konsole

Może. Kiedyś.

Tak, to kolejna notka, w której wyglądam lepszego jutra w temacie gier strategicznych na konsolach. Wybaczcie, ale nie rozumiem sklejenia tego gatunku z pecetami i ignorowania milionów PlayStation czy Xboksów w domach graczy. Moc obliczeniowa nie jest problemem, jest nim wymyślenie na nowo interfejsu. Dlatego bardzo czekam na Cities: Skylines, które już za tydzień trafi na Xboksa One. Jeśli tam da się ogarnąć kwestię zarządzania wszystkim padem, to czemu miałoby się nie dać w innych grach.

Na Dawn of War 3 na konsolach nie liczę. To jednak RTS, a takie gry wymagają precyzji i szybkości, która jest poza zasięgiem pada. Po prostu. Choć przecież kiedyś tak samo mówiono o FPS-ach, a potem Bungie stworzyło Halo. Ale Sega i studio Relic (kupione przez nią po upadku THQ) wiedzą, że przed konsolami siedzą gracze, którym trzeba coś zaproponować.

Chcemy być najważniejszym studiem w tym gatunku. Po części oznacza to, że będziemy musieli szukać w przyszłości nowych dróg. Czy konsole pasowałyby do naszych marek? Jeśli mówimy o rozgrywce, to nie wiem. Ale jeśli chcemy docierać do tak wielu graczy jak tylko się da, musimy myśleć o innych platformach.

To słowa Justina Dowdeswella, szefa studia Relic, z którym rozmawiało GamesIndustry. Z wywiadu, który kończy się słowami:

Musimy się rozwijać jako Relic, a Sega nas w tym wspiera.

Studio musicie kojarzyć z serii Warhammer 40,000: Dawn of War i Company of Heroes. Wiele poza nimi nie zrobiło. Z konsolami próbowało flirtować przy okazji Warhammer 40,000: Space Marine ale wyszło średnio. Nie przez platformy, a przez gatunek. Relic najlepiej zna się na strategiach. I bardzo chciałbym zobaczyć jak próbuje poradzić sobie z nimi na konsolach.

Maciej Kowalik

19
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
3 Komentarze
16 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
marloon87
Użytkownik

“Studio musicie kojarzyć z serii Warhammer 40,000: Dawn of War i Company of Heroes. Wiele poza nimi nie zrobiło”

No tak, bo przecież najlepsze strategie 3D w historii, czyli seria Homeworld to takie zwykłe “nic”.
Relic od ponad 20 lat tworzy znakomite gry, dostarczając je regularnie razem z masą również świetnych dodatków. Może i DoW II nie był tak dobry jak część pierwsza. Nie zmienia to faktu, że Relic razem z Creative Assembly to obecnie najlepsze PCtowe studia.

Nikodemsky
Użytkownik

Strategie są sklejone z pecetami z tego samego powodu, dla którego większość platformówek, czy jrpgów jest sklejone z konsolami – design gry i wygoda, które wskazują na wykorzystanie danej platformy. Na odwrót to jeszcze pół biedy – pecety bez problemu obsługują pady, joye, kierownice i wszystkie inne akcesoria sterujące, natomiast kupowanie klawiatury i myszki dla konsoli mija się z celem jej posiadania i wygody użycia pada w sensie plug&play.

“Da się” nie oznacza, że się powinno.

Po co świni zakładać siodło i wierzgać, skoro można założyć na konia i jechać spokojnie 🙂

marloon87
Użytkownik

A Halo Wars? Da się zrobić fajnego RTSa na konsole.
DoW II prawie wcale nie wymaga makrozarządzania, liczy się mikro na oddziałach. Bez problemu można by dostosować sterowanie pod pada.

Nikodemsky
Użytkownik

Nie jestem fanem uniwersum HALO, więc ciężko mi się wypowiedzieć akurat na temat tej konkretnej gry. Master Chef fajnie się sprawia w roli ikony konsol ale mnie nigdy jakoś nie złapał hype.

Dawn of War w zasadzie jeszcze by się nadawał, podobnie jak np. niektóre strategie turowe ale nie wyobrażam sobie takiego StarCrafta, czy innych RTSów, wymagających szybkiej reakcji i precyzji.

Ponownie – to, że “da się”, nie oznacza, że “się powinno. Takie jest moje zdanie i nie każdy się musi z tym zgadzać 🙂

marloon87
Użytkownik

Rozumiem i jestem w stanie się z tym zgodzić. To jest między innymi powód, dla którego RTSy na konsole prawie nie powstają – dla wielu ludzi od lat RTS = Starcraft. Wiadomo, że na padzie nie zrobisz 250 APM.

Eschelius
Użytkownik

Nie powstają, bo się nie opłaca. Ja naprawdę wiem, ze konsolowcy nie są przyzwyczajeni do tego, ze coś się na ich ukochanych sprzętach nie opłaca, ale chyba czas troszkę wydorośleć, zdjąć różowe okulary i spojrzeć na rynek gier konsolowych właśnie jak na rynek, na którym panują te same prawa i zasady jak na każdym innym. Żadna firma sama z siebie nie rezygnuje z zysku. Jeżeli na danym rynku jakiegoś towaru nie ma to najczęściej oznacza, że nie ma na ten towar popytu. A wydawcy już kilka razy rynek konsol pod kątem gier strategicznych sondowali i chyba tylko pierwsze Halo Wars… Czytaj więcej »

Eschelius
Użytkownik

“Wybaczcie, ale nie rozumiem sklejenia tego gatunku z pecetami i ignorowania milionów PlayStation czy Xboksów w domach graczy”

Gdyby to były miliony to by nie ignorowano.

“Moc obliczeniowa nie jest problemem, jest nim wymyślenie na nowo interfejsu”

To Firaxis skasowało interfejs wymyślony na potrzeby CiV: Revolution? Eugen Systems zapomniało o tym, który stworzyli dla R.U.S.E.?

Popularne wpisy

Popularne Gry