Remedy odpowiada na zarzuty pod adresem Quantum Breaka

Remedy odpowiada na zarzuty pod adresem Quantum Breaka

Remedy odpowiada na zarzuty pod adresem Quantum Breaka
13.04.2016 19:44

Remedy ustosunkowało się do problemów z pecetową wersją Quantum Breaka w długim poście na oficjalnym forum gry. Firma wyjaśniła, które problemy są jej znane, które wynikają z decyzji artystycznych i podała, jakich poprawek można się spodziewać w najbliższym czasie.

Przede wszystkim we wspomnianym poście Remedy zapewniło, że wraz z Microsoftem pracuje nad usunięciem wszystkich błędów i niedoróbek zarówno z wersji pecetowej jak i tych (znacznie mniej licznych), który pojawiły się również na Xboksie One. Finowie zapewnili, że uważnie słuchają wszystkich informacji, docierających do nich ze społeczności.

W pierwszej kolejności zamierzają zająć się m.in. sprawą spadającej liczby klatek na sekundę w wersji na PC. Przyznali, że do gry trafiły błędnie zaokrąglone wartości przewidywanych częstotliwości odświeżania i to one są źródłem problemu. Rozwiązanie jest aktualnie opracowywane i ma zostać udostępnione w formie patcha w "niedalekiej przyszłości".

Remedy zapewniło również, że współpracuje zarówno z AMD jak i nVidią nad ogólnym zwiększeniem graficznej wydajności gry. Z kolei pojawiający się czasami problem, w wyniku którego Quantum Break zaczyna działać gorzej po pewnym czasie rozgrywki, można tymczasowo usunąć wyłączając go i włączając ponownie. Tutaj również opracowane ma być bardziej trwałe rozwiązanie. Podobnie w przypadku oślepiających odblasków i migających świateł - pomoże restart, trwalsze rozwiązanie przyjdzie w najbliższym patchu.

Obraz

Osobną kwestią jest blokada liczby klatek na sekundę. Tutaj pomóc ma uaktualnienie od samego Microsoftu, który pozwoli developerom aplikacji na Universal Windows Platform wprowadzenie opcji wyłączenia odświeżania pionowego i dodanie wsparcia dla monitorów G-Sync i Freesync. Ma być ono udostępnione w maju i wtedy też właściciele Quantum Breaka na PC będą mogli skorzystać z tych możliwości dla zwiększenia wydajności gry.

Poza tym do menu głównego Quantum Breaka ze względu na "duże zainteresowanie graczy" trafić ma przycisk "Wyjdź". W tym przypadku Remedy tłumaczy się specyfiką platformy Microsoftu. Na razie, tak jak w przypadku wszystkich programów dla Universal Windows Platform, grę opuścić można naciskając alt-F4 lub najeżdżając myszą na prawy-górny róg ekranu, tak by pojawił się przycisk zamknięcia okna (dobrze, że w ogóle wyjść można).

Przy okazji wszystkich tych wyjaśnień Remedy po raz kolejny wyjaśniło, że wymieniane również jako niedogodność ziarno na obrazie ("filmowy" filtr) jest już w całości decyzją artystyczną studia, a nie błędem. Firma dodała jednak, że chce dać pecetowym graczom większą kontrolę i wprowadzić możliwość wyłączenia zarówno tego jak i innych efektów wizualnych.

Obraz

Jeżeli zaś chodzi o brak napisów dla dialogów w tle czy programów telewizyjnych, to tutaj Remedy tłumaczy, że nieumieszczenie ich w grze było świadomą decyzją. Chodzi o to, by nie nakładały się one na główne napisy np. przy rozmowach postaci, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie i zmniejszając czytelność.

Łatwo za to usunąć problem braku dialogów w wersji na Xboksa One - wynika on najpewniej z tego, że konsola podłączona jest do systemu stereo, zaś ustawiona na odtwarzanie dźwięku w 5.1 lub 7.1. Aby rozwiązać tę kwestię wystarczy przestawić konsolę na odtwarzanie dźwięku w trybie stereo.

[Źródło: Remedy]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)