Remake Final Fantasy VII podzielony na części, by łatwiej się go tworzyło

Remake Final Fantasy VII podzielony na części, by łatwiej się go tworzyło

Remake Final Fantasy VII podzielony na części, by łatwiej się go tworzyło
Bartosz Witoszka
28.04.2020 16:00

Chyba już gdzieś to słyszałem, a Wy?

A konkretnie, wypowiedzi w podobnym tonie słyszeliśmy z ust pracowników Valve przy okazji dość kontrowersyjnej wówczas decyzji o podzieleniu drugiego Half-Life’a na epizody, co ostatecznie doprowadziło do tego, że gra nigdy nie doczekała się zakończenia, a cała seria została odmrożona dopiero w tym roku przy okazji premiery Alyx na VR.

Obraz

I jasne, remake siódmego Finala i nieskończony Half-Life to dwie różne rzeczy, ale ciężko nie oprzeć się wrażeniu, że historia się powtórzy. Ale jak zwykle się zapędziłem, wybaczcie, najpierw wypadałoby powiedzieć, o co tak w ogóle chodzi.

Na rynku japońskim dostępna jest Final Fantasy VII Remake Ultimania, czyli coś w rodzaju książkowego poradnika lub jak kto woli, książka opisująca powstanie remake’u jednej z najważniejszych gier w historii. Wśród anegdotek i historyjek zza kulis znaleźć można wypowiedzi twórców, w tym Tetsuyi Nomury, który przyznaje, że podzielenie gry na części znacznie ułatwiło cały proces produkcyjny: Czyżby? Czy faktycznie skupienie się na szczegółach i rozbudowywanie historii faktycznie przyspieszy proces produkcyjny? Z jednej strony totalnie rozumiem idę zaprezentowania tej gry zupełnie na nowo i cieszę się (patrząc po ocenach i reakcjach, nie tylko ja mam takie zdanie), że remake wygląda tak a nie inaczej, ale ostatecznie może się to skończyć tym, że tych części będzie od groma i jeszcze więcej. A wracając do wywodu z początku, istnieje również ryzyko, że remake nie zostanie w pełni ukończony.

Prace nad Final Fantasy VII Remake-2 już trwają, ale ostatecznie nie znamy daty premiery ani tego, w ilu częściach ostatecznie zamknie się ta przygoda. Logika podpowiada, że skoro – teoretycznie – animacje, modele i inne tego typu rzeczy będą podobne do tych z pierwszej części remake’u, to prace pójdą faktycznie szybciej. Z drugiej jednak sytuacja w branży i sam proces produkcji gier są na tyle skomplikowane, że tak naprawdę ciężko przewidzieć co będzie za rok czy za dwa, a co dopiero mówić o solidnym budowaniu strategii.

Obraz

Wszystko to jest trudne, ale miejmy nadzieję, że druga część ukaże się szybciej niż ta pierwsza.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)