Zmien skórke
Logo Polygamii

Projektant Hyper Light Drifter nie spełni marzeń w Square Enix Montreal

Postanowił wrócić na swoje, po tym, gdy wydawca skasował jego grę.

Teddy Diefenbach, jeden z autorów Hyper Light Drifter, dołączył do firmy w maju 2016 roku razem z Renaud Bédardem (Fez).

Ponoć przekonały go do tego ruchu rozmowy z ekipą Square Enix Montreal, której seria GO należała do jego ulubionych. Priorytetem studia, w którym zostawał dyrektorem kreatywnym miała być ochrona procesu kreatywnego, który pozwala tworzyć świeże, piękne i wartościowe rzeczy. Ostatecznie nigdy nie dowiedzieliśmy się, nad czym Diefenbach tam pracował. I pewnie na zawsze zostanie to tajemnicą, bo projekt został skasowany.

Strategia biznesowa studia zmieniła się i nasz projekt niestety przestał do niej pasować. Na szczęście utalentowana ekipa wciąż ma zatrudnienie przy innych rzeczach. Ale w związku z tą zmianą i utratą naszego projektu nie sądzę już, że dalej jest to miejsce, w którym mógłbym tworzyć to, co zawsze chciałem tworzyć.

We wpisie na swoim blogu Diefenbach nie ma żalu do Square Enix. Jest raczej wdzięczny za to, że miał szansę tam pracować. O nim samym na pewno jeszcze usłyszymy, bo nie obraża się też na gry. Wraca do bycia niezależnym twórcą.

A zmiana podejścia Square Enix do tworzenia i wydawania gier była jasno komunikowana w zeszłym roku. Japończycy dołączyli wtedy do grona firm, które myślą raczej w kategoriach multiplayera i gier-usług angażujących graczy przez długi czas, niż fabularnych przygód “na raz”.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

Dodaj komentarz

Login by skomentować
  Subskrybuj  
Powiadom o