Zmien skórke
Logo Polygamii

Problemy Switcha z obsługą Unity opóźniają kolejne gry

Konsola aspiruje do miana ulubionego sprzętu niezależnych twórców, a tu takie coś.

Gdyby jeszcze sprawa była nowa, moglibyśmy traktować ją w ramach wyjątku. Ale przecież w czerwcu autorzy GoNNER-a musieli przepraszać za opóźnienie swojej gry, bo musieli poradzić sobie z tarciami na linii silnik-konsola.

Teraz narzekają inni. Od momentu premiery Yooka-Laylee na innych platformach, studio Playtonic solidnie połatało ją i pozmieniało zgodnie z sugestiami społeczności. Ale to jednak następczyni Banjo-Kazooie i innych tytułów, które Rare tworzyło dla Nintendo. Idealnie pasowałaby do konsoli tej firmy. Zwłaszcza, że w trakcie Kickstartera wersja na Wii U została skasowana.

Yooka-Laylee trafiło do sprzedaży w kwietniu, zaraz zacznie się nam październik a daty premiery wciąż nie ma. Czemu? Autorzy zwalają winę na Unity. Bo choć są już na finiszu, to:

Napotkaliśmy kilka ostatnich problemów technicznych i czekaliśmy na Unity w wersji 5.6, by je naprawić. Ta się pojawiła i niestety spowodowała inne problemy, które musimy zażegnać zanim wyślemy grę do Nintendo.

Nie oni jedni musieli wydać w ostatnich dniach taki komunikat. Battle Chasers: Nightwar zapowiada się na przyjemną niespodziankę (Patryk opowiadał o grze tutaj). Zagramy 3 października na PC, PS4 i Xboksie One. Na Switchu gra została opóźniona na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Czekamy na aktualizacje Unity zanim będziemy mogli obiecać konkretną datę. Wiemy, że ta wersja jest bardzo wyczekiwana, więc nie podchodzimy do tego opóźnienia lekko. Ale naszym priorytetem jest upewnienie się, że gra będzie spełniać wyczekiwane standardy.

Problem i frustracja dla graczy, ale i dla niezależnych developerów, którzy postawili na Unity. Bo posiadacze Switcha kupują wszystko. W krótkim czasie Wonder Boy: The Dragon’s Trap znalazło tam więcej nabywców niż na pozostałych trzech platformach z gigantyczną bazą posiadaczy razem. Sytuacja wygląda tak samo z Oceanhorn: Monster of the Uncharted Seas.

Death Squared do pobicia sprzedaży na innych platformach (na których ukazała się cztery miesiące wcześniej) wystarczyły… trzy dni.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
4 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Torchwood
Użytkownik

Powiedziałbym, że kolejność w tytule powinna być odwrotna – to problemy Unity z obsługą Switcha opóźniają gry. Unreal Engine nie ma takich problemów, więc przyczyna nie leży raczej po stronie Switcha.

rorkdcr
Gość
rorkdcr

bo unity to synonim problemu, większość wynika z, niespotykanej w świecie licencjonowanych silników, polityki braku dostępu do źródeł silnika, przez co nie można zajrzeć pod maskę.
Anegdota z produkcji sprzed lat kilku, robiliśmy port naszej gry na mac os, to co na windows kompilowało się i działało bez problemu, na mac os działało w 99,99%, tzn. mapa strategiczna po prostu znikała. Główny programista po 3 tygodniach prób znalezienia buga i rozwiązania tego systemowo finalnie napisał funkcje od zera, bo nie było innego sposobu. Także ten, nie uczcie się dzieci unity, bo ten silnik jest nic nie wart.

rzezol
Użytkownik

Wiesz o czym w ogóle piszesz?
Unity Enterprise daje pełny dostęp do kodu źródłowego Unity.

rorkdcr
Gość
rorkdcr

za jakieś chore pieniądze, których nawet nie podają z tego co pamiętam bo jest negocjowalne indywidualnie. Czyli za dodatkową opłatą damy ci coś co powinno być w standardzie. No i, pisałem, kilka lat temu. Także tak, wiem o czym piszę, unity to gówno.

lukaszsa
Użytkownik

@rorkdcr – ” niespotykanej w świecie licencjonowanych” spotykanej spotykanej bo Unreal jakis czas temu tak jak Unity teraz Bez wiekszych oplat nie dawalo dostepu do zrodel. A co do tytulu artykulu to stanowczo do poprawy, bo to Unity ma problem:/