Zmien skórke
Logo Polygamii

PolyShow odc. 1: Ona, on i trailery

Jak to jest pracować przy zwiastunach gier wideo?

Wczoraj była zajawka, dziś pora na pierwszy odcinek PolySSShow. Koncepcja jest taka, że raz w miesiącu Tatiana opowie wam trochę o co ciekawszych rzeczach dziejących się w branży, poczyta trochę waszych komentarzy z Polygamii, ale przede wszystkim – zaprosi gościa.

Kuba Sobek, szef zajmującego się produkcją zwiastunów do gier Radikal Studio, opowie wam o swojej pracy, jej początkach, jak nauczył się tego wszystkiego oraz swoim udziale w gameplayu Cyberpunka 2077. Jednak zanim zaproszę was do oglądania, chciałbym coś wyjaśnić.

Jest to pierwszy odcinek i pierwsze nasze podejście do robienia wideo w ten sposób i co za tym idzie – zdarzają się wpadki. Mamy świetną prowadzącą, świetnego montażystę i równie świetnego operatora, ale czasem dzieją się… rzeczy. Tak też stało się tutaj, bo światło było źle ustawione i przede wszystkim niepotrzebnie skorzystaliśmy z zielonego tła. Stąd postacie na wywiadzie są prześwietlone i dodatkowo pojawiają się artefakty.

Nie jestem zadowolony z tego materiału jeśli chodzi o kwestie techniczne, w szczególności dotyczące wywiadu. Jednocześnie wiem, że każdy włożył w to serce, a terminy goniły nas na tyle, że trzeba było puścić wideo w takiej formie. I za to chcę was przeprosić i jednocześnie zapewnić, że merytorycznie sam wywiad jest świetny, podobnie jak praca z Tatianą i resztą ekipy. Kolejny odcinek będziemy już nagrywać bez tła, a podgląd z kamery puścimy na monitor, co pozwoli uniknąć tego typu wpadek. No, to teraz mogę już puścić film.

Więcej naszych materiałów wideo znajdziecie na kanale YouTube Polygamii.

 

Więcej na temat:

27
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
9 Komentarze
18 Odpowiedzi
13 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bartosz Witoszka
Redaktor

Daję kredyt zaufania. Na razie podoba mi się taki format, a kwestie techniczne czy montażowe na pewno będą doszlifowane. Co do merytoryki – newsy ciężko streścić w miesięczniku, bo te szybko tracą datę ważności, dlatego popracowałbym nad tym segmentem. Może jego całkowita likwidacja albo po prostu ugryzienie tego tematu w inny sposób? Szczerze powiedziawszy sam nie wiem jak ja bym to rozwiązał, ale z tego fragmentu wyniosłe najmniej informacji. Ale to może tylko ja, bo newsy i ogólnie doniesienia z branży śledzę bardziej niż na bieżąco, więc dla kogoś mniej oblatanego w temacie, to może być przydatne/ciekawe. Inicjatywa fajna, trochę… Czytaj więcej »

Kalimdor
Użytkownik

Miesiąc? Nawet człowiek dioda daje co tydzień max.

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Ale stalker! Haha 😀 nie no, świry. Dzięki za uwagi! Widze, ze kwestia newsow się w nich powtarza, będziemy się zastanawiać, co z tym zrobić.

Lord Bart
Użytkownik

Na insta nie ma nudesów, może tu będzie coś ciekawego… bo przecież o to tylko chodzi? 😉

Krzysztof Kempski
Redaktor

Muszą być wyniki najpierw, takie usługi to niestety koszt produkcji podbijają :). Także do dzieła, klikajcie, oglądajcie

Lord Bart
Użytkownik

Nie no obejrzałem, nic ciekawego się nie dowiedziałem, ale +1 do wyświetleń. Na suba jeszcze musicie zapracować, koniecznie jakieś nagrania z windy i nie mówię o Redmond 😉
PS. Przy okazji chyba mam Poly w tych doradcach na Stimie, jak to tam się nazywa, w ogóle działa to jeszcze, czy jak?

Finear
Użytkownik

ostatnia recka na steamie z 2014 wiech chyba nie

Lord Bart
Użytkownik

Tak coś czułem. Ci Kuratorzy, tak? To jeszcze w ogóle działa?

Finear
Użytkownik

globalnie tak, jest wiele aktywnych grup
ta poly niestety jest ripperoni in pepperoni

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Yyyhm. To znaczy Krzysiek rozumiem, że masz na myśli tutaj siebie, i że sam w odpowiednim momencie zamierzasz wskoczyć przed kamerę i zaspokoić tego typu oczekiwania?
Odpowiadając – nie, o nudesy nie chodzi. W materiał wkładamy wszyscy dużo serca i tego typu komentarze w żaden sposób w rozwoju tej serii nie pomogą.

Krzysztof Kempski
Redaktor

Pisałem bez określania osoby przecież… I przecież każdy chyba rozumie, że jedynie zachęcam w swoim komentarzu do oglądania tego co jest :).

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Dobra dobra

Lord Bart
Użytkownik

Wybacz, mam po prostu wrażenie, że wszędzie chodzi jednak o tani fejm, jakieś fotki w windzie, jakieś nagrania znad basenu. Nie bierz tego na poważnie, bo chyba nikt tego nie wziął? 😛

Trikson
Użytkownik

Jest Fejm!

a odnośnie samej inicjatywy video – duży plus. Za czasów Agory funkcjonował PolyTydzień, który świetnie się (wg mnie) sprawdzał. Teraz mamy PolyMiesiąc, ale może jak już ostygniecie w procesie i formie, poczujecie się pewniej to może i częstotliwość wzrośnie?

trzymam kciuki.

PS. Ciekawe czy kiedyś uda się Wam mój nick zapisać poprawnie 😉

Krzysztof Kempski
Redaktor

Trikson 🙂 a więc ja tu tylko sprzątam, ale wydaje mi się, że żeby czegoś było więcej, musi być wyraźne zapotrzebowanie. Oglądajcie, komentujcie, łapki suby – tyle narzędzi do głosowania za częstszymi materiałami :).

Trikson
Użytkownik

No toć oglądam mości Panie, oglądam.

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Ej, ale w moim skrypcie było poprawnie! Przepraszamy 🙁
Dzięki za komentarz i za kciuki. 🙂

Deniryer
Użytkownik

Sub na zachętę poszedł. Będzie co posłuchać na telefonie. Sam materiał, szczególnie wywiad. Miło by było poznać więcej informacji na temat procesu tworzenia gier w Polsce – bo z reszty świata jest dość sporo, ot chociażby materiały i wywiady noclip – i materiałów z nimi związanych od kuchni poprzez wywiady 😉 Samo streszczenie wydarzeń z miesiąca też złym pomysłem nie jest, ale ja bym tam wrzucił może trochę więcej przemyśleń – niekoniecznie całej redakcji, samej prowadzącej. Obiecuje, że bić nie będę pomimo, że z niektórymi rzeczami się nie zgadzam, jak to, że Steam ma jakikolwiek “monopol” 😉 Ach, i żeby… Czytaj więcej »

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Dzięki wielkie za komentarz! Taki jest plan – gości będę zapraszać właśnie pod kątem zaglądania w gamedev od środka. No i faktycznie nad tymi newsami trzeba się zastanowić – tez dzisiaj właśnie miałam taką myśl, że może dobrze by było w nie włożyć jakąś większą refleksję od siebie. Bardzo nie chcę, żeby wyszło płasko i odtwórczo.
Będziemy kombinować i poprawiać rzeczy, to na pewno 🙂

gsg
Użytkownik

No dobra, faktycznie wyszło tak, że teaser miał jakość sporo lepszą niż finalny odcinek. Przypominają się materiały pomniejszych telewizji kablowych z lat 90 – nie tyle Viva Zwei, co zwei und zwanzig 🙂 Nie wiem w jaki format ostatecznie celujecie i jak to będzie ewoluować, ale na razie przeszarżowaliście nie tylko w kwestiach oświetlenia, ale i z montażem i zmianami ujęć. Że w materiale o tworzeniu trailerów to dowcip lub uśmiech losu – Kuba i Tatiana wyglądają na dobrych znajomych, może jak już ogarnie zlecenia dla Argentyny, kiedyś o trzeciej w nocy podrzuci jakieś hinty o realizacji? A może miałoby… Czytaj więcej »

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Wszystko notuję sobie w głowie i będziemy się zastanawiać co działa a co nie – mega doceniam pomoc i fajne uwagi!!

LorDex
Użytkownik

“Pierwsze śliwki – robaczywki” jak to mówią 😉 Technicznie trochę to kuleje; merytorycznie – również: widać, że to debiuty, ale wierzę, że im dalej, tym będzie lepiej. Trzymam kciuki, zasubowane i zalajkowane. Dajesz radę, Tatiana! 🙂

Tatiana Kowalczyk
Administrator

Czemu merytorycznie tez?
Dzięki, jeśli ja daję radę, tzn. mogę spać spokojnie 😉

Woroq
Użytkownik

Podobał mi się, ten pierwszy odcinek. Polygamię cenię m.in za publicystykę, w tym materiale skupiliście się właśnie na tym, co Wam najlepiej wychodzi. Ciekawy wywiad.
Odniesienie do komentarzy czytelników też wyszło bardzo dobrze. Zwłaszcza, że wybraliście najgorętszy temat z tygodnia.
Tatiana, świetna energia, widać, że wiesz o czym mówisz.

O stronie realizacyjnej na razie ciiii… Sami wiecie

Generalnie, duży plus za całość
Czekam na ciąg dalszy 🙂

Capoman1986
Użytkownik

Popieram GSG, Mam do czynienia z kręceniem i montażem, to od razu rzuca się w oczy niski poziom techniczny (oświetlenie i audio przede wszystkim). Video: użyjcie więcej świateł skierowanych pod odpowiednimi kątami (yt: three point lighting), oświetlcie dobrze green screen to potem nie będziecie mieli takiego problemu z keyem (yt: how to properly lit and key a green screen). EDIT: niech kamerzysta nauczy się poprawnej ekspozycji bo wywiad był okropnie przepalony, a Tatiana wygląda na bladą, porcelanową lalkę. Audio: Możecie kupić jakiś niedrogi mikrofon krawatowy i podłączyć do telefonu a potem zrobić synchro, bo dźwięk dostaje mocno po tyłku. Merytorycznie… Czytaj więcej »

Aimagylop
Użytkownik

Oczy bolą. Nie dało się przepalonej ekspozycji naprawić w post produkcji? Ewentualnie róbcie podcasty zamiast video.

Capoman1986
Użytkownik

Jak przepał poszedł na 100% to już informacji nie odzyskasz chociażby nie wiem co, a tam chyba 80 % kadru było przepalone na ponad 100% IRE

Popularne wpisy

Popularne Gry