Polscy twórcy gier od A do Z: Netox

Polscy twórcy gier od A do Z: Netox

Polscy twórcy gier od A do Z: Netox
marcindmjqtx
14.01.2014 12:00, aktualizacja: 12.12.2016 16:22

Netox to istniejące od 2003 roku studio z Gorzowa Wielkopolskiego, które na koncie ma już naprawdę sporo gier mobilnych.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Netox - na początku firmę prowadziłem sam i zajmowałem się głównie tworzeniem stron internetowych i pewnie stąd taka nazwa. Nie bardzo nawiązująca do gier, ale tak już zostało.

2. Rok założenia. 2003 rok, czyli sto lat temu.

3. Gdzie Was znaleźć? W Polsce: Gorzów Wielkopolski. A W Internecie to najlepiej tu: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Netox https://itunes.apple.com/us/artist/netox/id431221871

4. Na jakie platformy robicie gry? Początkowo była to wyłącznie Java - wydawaliśmy głównie aplikacje użytkowe. Obecnie: Android oraz iOS.

5. Gry już wydane. Było ich trochę, tu kilka wybranych (chronologicznie):

Bull Rush:

Big Pig:

Fruit Sorter:

Jet Space:

Funners:

6. Gry w produkcji. Bull Rush 2 oraz kilka projektów, z których nie wiadomo jeszcze, co się dokładnie wykluje.

7. Liczba zatrudnionych. 3 osoby i trochę osób współpracujących.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się od stron internetowych, ale szybko powstał własny (i pierwszy w Polsce!) serwis opisujący i udostępniający darmowe aplikacje Java. Później zaczęliśmy tworzyć własne aplikacje oraz gry Java. Pisanie gier jest jednak o wiele przyjemniejszą pracą niż tworzenie aplikacji użytkowych, stąd obecnie skupiamy się głównie na casualowych grach, choć czasami jak wpadnie do głowy jakiś pomysł na ciekawą aplikację, to bywa, że i taki produkt powstaje.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Myślę, że spokojnie na stworzenie dopracowanej gry casualowej wystarczyłby nam 1 mln, a reszta poszłaby na marketing, żeby wreszcie ktoś o naszych grach usłyszał. ;)

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kiedyś było z tym różnie, teraz już czas myśleć o zdrowiu, więc muszą wystarczyć owoce. ;)

11. Największy autorytet świata gier. Myślę, że jako takiego autorytetu nie mamy, ale nasłuchujemy głosów pochodzących z całego środowiska indie.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Najlepsza - ale pod jakim względem? Trudno porównywać pomarańcze i jabłka. Nam najbliżej do środowiska gier casualowych i najbardziej utkwiła w naszej pamięci gra Ninja Ponk - ze względu na grywalność i dopracowaną grafikę.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Przyszłość to dla nas science-fiction, więc można by napisać przeróżne scenariusze ;).

14. Czy wydra wygra? Mam nadzieję, że w końcu wygra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)